Як користуватися чат-ботами ШІ: корисні поради
Як користуватися чат-ботами ШІ: корисні поради

Як користуватися чат-ботами ШІ: корисні поради

Метою мого звернення до залучення чат-ботів ШІ було не стільки природна для мене знаттєлюбність, а обумовлене сьогоденням прагнення змінювати спосіб життя й роботи. Я не є людиною креативного прошарку, я займаюся цілком традиційно-консервативним бізнесом, що пов’язаний із міжнародними торговельними операціями, інвестиціями в галузі логістики та виробництва. Отже, моїми цільовими запитами зазвичай є пошук достовірної інформації, аналіз поточних ринкових ситуацій і фінансових моделей, збір матеріалу для інвестиційних планів тощо. Під час збору необхідних даних мені також вкрай важливі посилання на джерела статистичної чи юридичної інформації. Тобто я ставлю задачі із застосуванням різних комбінацій з кількома предметами: математика, економіка, історія, право (для робочих завдань) та інколи медицина і спорт (для особистих потреб).

Уже з перших хвилин користування чат-ботів ШІ мені стало зрозуміло, що задіяння «правильного підходу» дозволяє отримувати «кращі відповіді» на мої запити, порівняно з тим, що раніше видавали пошукові систем Google, duckduckgo, Bing тощо. Крім того, отримання «кращих відповідей» потребувало значно менше часу, ніж до цього.

«Правильний підхід» у спілкування зі ШІ в моєму розумінні — це перетворити звичайну споживчу поведінку шукача інформації на діалог із вельми компетентним співрозмовником, ерудиція і компетентність якого (так зазвичай здається при спілкуванні) багатократно вищі за ваші.  

Щоправда, на нинішньому етапі залучення чат-ботів ШІ доводиться звертатись до різних продуктів: chatgpt, Bard, Claude-2, Aria чи llama-2. Не всі моделі створені однаково, отже й системи надання результатів відрізняються: для різних завдань підходять різні моделі ШІ.

Кожен чат-бот ШІ від будь-якого виробника має певні обмеження. Вони досі борються з проблемою галюцинацій, де відповіді бувають нерелевантними, безглуздими або фактично неправильними. Вони також можуть генерувати токсичний текст, який відображає упередження в його первинних даних. Покладатися на результати, представлені ШІ, без критичної оцінки ризиковано. Завжди варто враховувати можливі помилки та неточності, особливо коли йдеться про критично важливі завдання. На сьогодні для отримання необхідного результату чи принаймні нешкідливих відповідей від різноманітних моделей ШI споживач має бути досвідченим і з певним рівнем освіти. 

У ПІДСУМКУ МОЖУ ВІДЗНАЧИТИ ПОЗИТИВНІ МОМЕНТИ 

При спілкуванні з ШІ як з достойним співрозмовником, коли ставишся до нього як до авторитетного учасника діалогу, отримуєш доволі якісні пояснення, докладні формулювання. На всіх етапах спілкування можна у вигляді дискусії/обговорень/діалогу уточнювати отриману інформацію. Вельми хороший ефект досягається при уточненні специфіки запитів. Наприклад, можна попросити перефразувати отриману інформацію під дитину 13 років або працівників соціальних служб чи спеціалізованих науковців тощо. Інформація миттєво адаптується під вказану цільову аудиторію. Тож з точки зору побудови пояснень і формулювань — все на вищому рівні, без ШІ така обробка інформації суттєво ускладнена.

З НЕГАТИВНОГО, НЕДОСКОНАЛОГО

Усі моделі ШІ не вряди-годи, але навіть часто вдаються до маніпуляцій, і надто у випадках, коли вони не можуть знайти гарантовано вірну відповідь. Тобто признавати свою некомпетентність чат-боти ШІ не люблять. Підтасувати знайдену інформацію під ваш запит (навіть на шкоду правдивості) — це звичайна традиція різних ШІ. Головне, що вся ця неправдива інформація подається в дуже культурній формі, з повагою до вас і ваших потреб. Іноді здається, що ШІ готовий навіть на обман, аби вам догодити. Тому все потрібно ретельно перевіряти. Між іншим, під час діалогу критикувати ШІ не рекомендується, оскільки чат-боти ШІ, як і люди у своїй більшості, цього не люблять і можуть одноосібно припинити обговорення. Краще виявлені невідповідності акуратно уточнити у ШІ шляхом запитань про знайдені альтернативні дані. Іноді кумедно спостерігати, як ШІ викручується у спробі виправдати свої неточності та навіть явну брехню. Але якщо ви не будете звинувачувати та вдаватися до образливих форм спілкування, то отримаєте у підсумку достойні формулювання, більш відповідні до ваших очікувань.

Отже, спілкування з чат-ботами ШІ вже стає обов’язковим елементом сьогодення, проте маємо бути уважними. Як і в реальному житті з людьми: довіряй, але перевіряй. 

Як ШІ може полегшити рутину: досвід шеф-редакторки ELLE.UA Світлани Кравченко

Комунікація —  ключовий інструмент моєї професії. З брендами, з головним офісом, з колегами-редакторами, з піарниками салонів краси, кінотеатрів та музеїв — до кожного важливо знайти свій підхід і правильні слова. Соцмережі видання, як і наш сайт, також мають свій tone of voice, який за багато років став впізнаваним і не схожим на інші. Зрештою, ніхто не скасовує особистих комунікацій: з друзями, з мамою, з партнером. Це все я до чого? Що часом один і той самий меседж, здавалося б, з одних і тих самих слів і сенсів нам потрібно подати різним людям в різній формі. І справа не в тому, що ми не можемо самостійно переформулювати й адаптувати речення. Суть, звісно, в економії часу. І Chat Assist, яким оснащені Samsung Galaxy S24*, справляється з цим блискуче. Приблизно це виглядає так. Я ставлю йому ТЗ, тобто накидаю базові слова: «На сайті проводяться технічні роботи, скоро все запрацює, зараз читайте нас у соцмережах». І Galaxy AI пропонує такі варіанти:

Професійний:

«Наразі на сайті проводяться технічні роботи, через що він тимчасово недоступний. Просимо вибачення за незручності. Запрошуємо вас слідкувати за нашими оновленнями у соціальних мережах».

Повсякденний:

«На сайті техроботи, скоро все запрацює, зараз читай нас у соцмережах».

Для соцмереж:

«На сайті технічні роботи, скоро все запрацює, зараз читайте нас у соцмережах!»

Також він завжди пропонує варіанти для ввічливого спілкування та з емодзі. Так можна експериментувати до безкінечності: і попереджати всіх про майбутню відпустку, і ділитися творчими планами на тиждень, і шукати готель на вихідні тощо. Зручно, погодьтеся!

Як для людини, яка починає ранок і завершує вечір моніторингом новин, особливо корисною для мене стала також опція Browsing Assist. По суті, це помічник, який за лічені секунди в кілька речень вкладає головну суть статті, репортажу чи інтерв`ю. Щось схоже на студентський конспект, тільки всю роботу роблять за вас) Одразу попереджу: романів і детективів Browsing Assist не обробляє, але впевнена, що і це поки що.

Пам’ятаєте, як ми, редактори-інтерв’юери, раділи преміум-версії Telegram? А все тому, що нарешті з’явилася можливість переводити запис розмови в текстовий формат. Але Galaxy AI пішов далі. У той час як Transcript Assist «розшифровує» бесіду, розділяючи її на репліки співрозмовника, Note Assist відсіює другорядне і видає стислий зміст (однією з 16 мов із бази Galaxy AI). Тепер можна підсумовувати свої хаотичні нотатки, вішлисти, спонтанні думки чи ідеї щодо нових проєктів, які ви в потоці надрукували чи навіть написали від руки стилусом. Note Assist автоматично відформатує, оформить все у список, за потреби перекладе і запропонує створити обкладинку з ваших нотаток (аби ви нічого не забули і тримали ключове в полі зору).

Не секрет, що значна частина робочого дня у редактора йде на комунікації й організаційні моменти. За місяць тестування Galaxy AI я чи не вперше відчула допомогу «асистента». І сьогодні я встигла поділитися враженнями лише щодо роботи з текстом. Обробка і пошук фото, про які сьогодні без перебільшень чули абсолютно всі, заслуговують на окрему розмову. А отже, stay tuned!

*Преміальний мобільний штучний інтелект, представлений у нещодавній серії Galaxy S24, стане доступний на більшій кількості пристроїв: Galaxy S22 і Galaxy S23, складаних Galaxy Fold4 і Fold5, Flip4 і Flip5, а також на планшетах Galaxy Tab S8 і Tab S9.


Источник материала
loader