Заборона яка живе своїм життям. Чиновники не знають навіщо обмежувати рух Південним мостом і хто видає дозволи
Заборона яка живе своїм життям. Чиновники не знають навіщо обмежувати рух Південним мостом і хто видає дозволи

Заборона яка живе своїм життям. Чиновники не знають навіщо обмежувати рух Південним мостом і хто видає дозволи

Російські війська відійшли від Києва в березні 2022 року, а в червні Рада оборони Києва вирішила офіційно обмежити рух транспорту на Південному мосту. Це зафіксовано у протоколі від 21.06.2022. Тоді формально закріпили реальний стан речей, але така заборона хоча б виглядала логічною. Зараз, коли війна давно відкотилася від Києва це обмеження продовжує жити своїм життям. Більшість чиновників цивільної і військової влади Києва, котрі відповідають за безпеку не знає навіщо перекривати міст і де видають перепустки на право ним користуватися і чи видають взагалі.

Тим часом через перекритий міст десятки тисяч киян стоять в додаткових заторах. Поліція і Нацгвардія щодня відправляє туди на блок пости своїх людей, аби вони перевіряли хто має право їхати, а хто ні, тобто витрачає додаткові ресурси. Тисячі обраних автовласників якимось чином умудряються ним їздити.

Згідно зі згаданим протоколом рух на мосту дозволявся лише для транспортних засобів військового призначення, екстрених та аварійних служб, громадського транспорту, транзитного вантажного транспорту та автомобілів із спеціальною перепусткою.

Черга на вʼїзд до Південного мосту, на годиннику 8:17
Черга на вʼїзд до Південного мосту, на годиннику 8:17

Блокпост

Київ, блокпост на вʼїзд на Південний міст. На годиннику 8 ранку, жителі лівого берега їдуть на роботу - на правий. Хоча дозвіл на пересування цим стратегічним обʼєктом теоретично має дуже обмежена кількість містян, за півгодини ним проїхало майже 1000 легкових автівок, ми стояли і рахували. А черга до блокпосту простягається на понад 650 метрів, пішки її можна пройти за 10 хвилин.

Спочатку ми підійшли на сам блокпост, аби дізнатися кого там пропускають. Не дуже раді нашій появі поліцейські відправили нас до патрульної автівки, що стояла трохи подалі: “Вони все одно там нічого не роблять”.

За словами інших постових, право на пересування мають різні посадовці, військові та ті хто забезпечує важливі потреби громадян: прокурори, адвокати, працівники СБУ, лікарі та навіть представники медіа: “Ви теж можете переїжджати міст на своєму авто”. Дивно, бо не всі з цього списку підпадають під формулювання протоколу Ради оборони Києва, а існування спеціальних перепусток він взагалі заперечив.

Нас це здивувало, бо про скасування дозволів не повідомлялося, а широко відомою були лише новини пов'язані із скандалом у який влип співак Віктор Павлік, який подарував своїй новій дружині таку перепустку.

Чиновники не знають

Згодом про перепустки на міст говорив глава Київської міської військової адміністрації КМВА Сергій Попко,

“Право проїзду мають виключно військовослужбовці та інші представники сил оборони; транспорт, який забезпечує життєдіяльність міста; великовантажні автомобілі”.

У його відповіді чомусь зникло твердження про спецперепустки, яке присутнє у протоколі Ради оборони міста Києва від 21.06.2022 (а нею досі керується Національна поліція та інші відомства, відповідаючи на наше запитання хто має право їздити мостом).

Посадовець в одному повідомленні розказував про алгоритм видачі перепусток на пересування під комендантської години і про дозвіл на перетин мосту.

Після розмови з постовими ми направили письмові запити до КМДА та КМВА, аби дізнатися оновлену інформацію. Але її у чиновників не виявилось:

“У структурних підрозділах виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) відсутня інформація щодо видачі перепусток, які дають право на пересування Південним мостом”.

У КМДА немає інформації щодо перепусток, які дають право на пересування Південним мостом

І тут у гру знову чомусь вступають перепустки на комендантську годину. Більшу частину відповіді на наше звернення займає інформація про видачу та контроль саме перепусток на комендантську годину. Запитання про причини обмеження руху Південним мостом у КМДА проігнорували.

Коли письмові звернення не дали результату, ми пішли до будівлі КМДА. У фізичній зустрічі з кимось з відповідних посадовців нам відмовили, зате відправили до стійки з двома старенькими телефонами-трубками.

Ми старанно телефонували різним відповідальним працівникам. Понад півгодини нас перенаправляли від відділу до відділу. Потім перекинули до іншого органу - Центрального управління військової служби правопорядку які теж нічого не знали на тему чи потрібні перепустки, щоб переїхати міст, хто їх видає і взагалі навіщо там обмеження руху.

Зрештою нас відправили уже за межі КМДА - до Комендатури Києва. Її контактів ми не знайшли, на відміну від Комендатури Київської області. Зʼявилась надія на отримання вичерпної відповіді.

Телефонуємо Руслану Олійнику, коменданту Київської області, який згодився відповісти, і ще більше заплутуємося. Він нас сказав, що рух Південним мостом проходить за спецперепустками, але теж не знає хто їх видає. На наше зауваження, що у години пік мостом проїжджають тисячі автівок, посадовець відповів: “А мені що з цим зробити?”. І відправив нас до Міністерства оборони.

У Міністерстві оборони заявили, що видачею спеціальних перепусток займається Генеральний штаб ЗСУ. Звідти відповідь на запит так і не надійшла.

Втрати часу і грошей

За цією владною плутаниною, стоять реальні витрати - економічні, часові та екологічні. Дмитро Беспалов, експерт з транспортного планування на прохання Texty.org.ua за допомогою сервісу ПроМобільність допоміг розрахувати можливі втрати через обмеження руху Південним мостом.

За його розрахунками заборона призводить до збільшення добового пробігу автомобілів більш ніж на 130 тис. км на добу, а загальний час їзди зростає на понад 200 тис. годин на добу.

Дослідник наголошує, що згідно з даними сайту з пошуку роботи work.ua середня зарплата в Києві становить 23.500 гривень. З її допомогою можна розрахувати вартість однієї робочої години в Києві - це 133.5 грн. Помноживши цей показник на додаткову кількість витрачених годин, ми отримаємо понад 26.7 млн грн транспортних втрат.

Крім того, варто не забувати про наслідки для екології, зокрема погіршення якості повітря. Додаткові години в дорозі = додаткові викиди СО2. За умови, що середній автомобіль на 1 км 121 грам викидів СО2, то перепробіг 130 тис. км перетворюється на більше ніж 15,7 тонн викидів на добу. Це ціна рішення про перекриття мосту. Питання - що ми отримаємо натомість цих мільйонів втрачених гривень і даремних тонн СО2.

Нові корки

Від частково перекриття Південного мосту страждає не тільки економіка, екологія чи ми з вами - прості містяни. Такими діями влада наносить шкоди загальній транспортній ситуації столиці, яка і так має багато проблем.

Наприклад, якщо ви живете у районі Південного мосту, але скористатися ним ви не можете, єдиним транспортним рішенням буде їхати на інший міст, тим самим ще більше його навантажуючи. Через це більше усього страждає Дарницький та міст Патона та під'їзди до них, які у години пік перетворюються в мертві корки. А міст Патона уже давно перебуває в неналежному для експлуатації стані.

Зеленим позначено транспортні шляхи, де їздити стали менше ніж зазвичай.Червоним - збільшились. Від ширини ліній залежить інтенсивність трафіку. Джерело розрахунків: ПроМобільність
Зеленим позначено транспортні шляхи, де їздити стали менше ніж зазвичай.Червоним - збільшились. Від ширини ліній залежить інтенсивність трафіку. Джерело розрахунків: ПроМобільність

Також Південний міст повністю перекривається під час повітряних тривог. Але цей аспект ми не розглядали.

Источник материала
loader