У Львові презентували виставку українського театрального костюму XX та XXI століття. Фото
У Львові презентували виставку українського театрального костюму XX та XXI століття. Фото

У Львові презентували виставку українського театрального костюму XX та XXI століття. Фото

На виставці побувала кореспондентка "Еспресо.Захід".

Експозиція виставки "Український театральний костюм XX – XXI ст. Ідентичність, контекст, ландшафт" в артцентрі "Дзиґа" вдало поєднує і підбірку рідкісних фото костюмів, творених метрами-авангардистами Вадимом Меллером і Анатолем Петрицьким, і надзвичайні роботи Алли Горської для вистави, й потужних львівських художників Мирона Кипріяна та Євгена Лисика.

"Український театральний костюм XX – XXI ст. Ідентичність, контекст, ландшафт"

Фото: Андріана Стахів

"Чим я і вся наша команда пишаємося, ми маємо можливість презентувати тут оригінали ескізів до вистави "так загинув Гуска" художниці Алли Горської, яка вже представляє інший період, це 60-ті роки, і насправді це такий дуже драматичний, буремний час, – каже Богдан Поліщук. – Сьогодні ми уже, знаємо, ми говоримо про те, що це час з одного боку українського піднесення, руху шістдесятництва, дисидентства, коли люди повертаються до своєї ідентичності, відкриваючи нову сторінку української, так би мовити, культури, мистецтва в поєднанні з національною ідеєю, але разом з тим, чому це все відбувається, тому що підсилюються репресії, як відповідь на це".

А поряд із геніями минулого століття органічно сусідять яскраві творення вже сучасних українських митців. Це роботи Ганни Іпатьєвої, Даниїли Колот, Юлії Зауличної, Олени Поліщук та Людмили Нагорної і, звісно ж, проєкт куратора виставки Богдана Поліщука.

"Український театральний костюм XX – XXI ст. Ідентичність, контекст, ландшафт"

Фото: Андріана Стахів

Роботи Ганни Іпальєвої, які глядачі можуть побачити на виставці, презентують більш ранній період творчості української художниці, зокрема тут можна побачити ескізи до "Маленького принца". А от сьогоденні її творіння репрезентує нещодавно реалізована вистава "Лис Микита" у Львівському оперному театрі.

Також варто відзначити серед експозиції роботи Олени Поліщук для проєктів "Вертепно-барокова містерія" і "Гра в хованки з паном Лятошинським".

"Український театральний костюм XX – XXI ст. Ідентичність, контекст, ландшафт"

Фото: Андріана Стахів

"Чому всі ці роботи представлені тут, тому що насправді ви можете побачити паралелі і рими до тих мотивів, які присутні в роботах Вадима Меллера або Анатолія Петрицького. Те ж саме обігрування певних мотивів авангарду 20-х, геометричності або декоративності. І така дуже мінлива грань між сучасністю, минулим, українським мистецтвом і європейським мистецтвом. Оскільки ці проєкти так і задумувалися, це не є своєрідне копіювання або намагання повтору, тому що це закладено в сенс цих проєктів, як їхня тема і як фокус на те, над чим вони працюють, тому це такий свідомий хід художниці", – ділиться деталями куратор.

А щоб уважно роздивитися усі ескізи, фото та костюми, дослідити для себе їхні паралелі, сплетіння і багатогранність українського театрального костюму двох століть, варто зазирнути до Дзиґи для неспішної мистецької прогулянки.

"Український театральний костюм XX – XXI ст. Ідентичність, контекст, ландшафт"

Фото: Андріана Стахів

Інші новини культури 

У Львові у Пороховій вежі можна відвідати виставку "Базар", яка примандрувала із Хмельницького – міста, знаменитого своїм ринком. Тут експонують понад 30 картин, артобʼєктів, фото та композицій на тему відомого багатьом Хмельницького базару. Їх доповнююсь найактуальніші звуки із самого торгово-суспільного простору, які напередодні відкриття записала кураторка проєкту Олеся Шевчук. 

Яким запам'ятався базар у 90-х, залишаючись яскравим спогадом дитинства. Як він звучить тепер, із чим асоціюється чи які залишить враження у відвідувачів виставки.



Источник материала
loader