Голова бюджетної комісії Київської міської ради Андрій Вітренко висунув пропозицію обговорити ідею безкоштовного громадського транспорту у Києві.
Наприклад, в прифронтовому Харкові метро безкоштовне, а в Києві, з бюджетом до 12 мільярдів гривень на рік, така модель відстуня.
Вітренко зазначив, що представники Департаменту фінансів та Київпастрансу виступають проти цієї ініціативи, хоча є приклади європейських столиць, де така модель успішно діє.
На даний момент програма безкоштовного транспорту реалізована у наступних містах:
- З першого березня 2020 року уряд Люксембургу зробив весь громадський транспорт у країні безкоштовним.
- У Талінні (Естонія) система впроваджена з 2013 року
- У місті Дюнкерк (Франція) з 2018 року
- В монпельє (Франція) безкоштовний громадський транспорт діє для 500 000 мешканців
- У Хасселті (Бельгія) система працювала у 1997 році, але через фінансові складнощі від неї частково відмовилися у 2013 році.
- У Відні (Австрія) є пільговий транспорт для молоді
- У Ніорті (франція) аналогічна ініціатива була запроваджена у 2017 році
Разом з тим, дослідження показали, що в Люксембурзітака політика не зменшила кількість автомобілів на дорогах. В країні – один з найвищих рівнів володіння авто на душу населення в Європі, що спричинено низькими податками та низькою вартість на паливо. Прогнозується, що до 2035 року кількість автомобілів збільшиться на 6% через зростання населення.
Проте громадський транспорт не завжди є привабливою альтернативою автомобілям через нерегулярні рейси та затримки. Близько 50% працівників у Люксембурзі — люди, які щоденно їздять на роботу з сусідніх країн (Франції, Німеччини, Бельгії), для яких безкоштовний проїзд не діє за межами Люксембурга. Тому для них це невигідно.
В Талінні результати подібні до Люксембурга. Ті хто їздив на машинах, не пересіли на транспорт, зате ті, хто ходив пішки замість прогулянки обирав автобус.
Проте у французькому Дюнкерку ініціатива спричинила покращення ситуації з громадськими перевезеннями і кількість пасажирів зросла на 130% протягом п’яти років. У Ніорті це збільшило кількість пасажирів на 30%, з яких 85% раніше користувалися автомобілями.
З 2021 року всі мешканці агломерації Клермон-Ферран можуть користуватися громадським транспортом безкоштовно у вихідні дні. Проте, коли мова зайшла, чи не зробити транспорт безоплатним постійно, мер міста Олів’є Б’янкі зазначив, що на це знадобиться 15 мільйонів євро на рік.
- #Громадський транспорт
- #Київ
- #Транспорт
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті