Представники ритейл-мереж «АТБ», Retail Group, «Аврора», «Подорожник» та Comfy розповіли, як змінилась купівельна поведінка українців після запуску програми «Національний кешбек». Нагадаємо, вона почала працювати в бета-тесті 2 вересня, користувачі можуть отримати до 10% від коштів, витрачених на продукцію вітчизняних виробників. Чи стали купувати більше українських товарів, з’ясували у виданні Forbes.
В «АТБ» зазначили, що мережа долучилась до проєкту із самого його старту, проте ще певний час знадобився для того, щоб у відповідний спосіб маркувати товари, що беруть участь у програмі, та додати інформацію про це у застосунок «Скануй-купуй». Представники мережі не бачать повну аналітику в межах проєкту (вона доступна тільки організаторам), проте підтверджують, що попит на товари з «Нацкешбеку» дещо зріс. Гостей мережі поки що більше цікавить, як долучитися до проєкту та отримати кешбек.
В Retail Group, якій належать бренди «Велика кишеня» та «Велмарт» відзначили збільшення продажів товарів, що беруть участь у «Нацкешбеку», на 8,3%. Зокрема, збільшився попит на побутову хімію, товари для прибирання та дезінфекції.
В «Аврорі» нині представлено понад 25,5 тис. товарів від приблизно 250 українських виробників, що беруть участь у програмі. Загальна кількість проданих одиниць становить близько 30 млн.
В Comfy повідомили, що в програмі зареєструвалися 65% виробників, з якими працює мережа. В асортименті присутні 3,5 тис. товарів, за придбання яких можна отримати кешбек від держави. Від моменту запуску програми в мережі продали приблизно 23 тис. одиниць такої техніки.
У компанії «Подорожник», що налічує більш як 2,1 тис. аптек по Україні, відзначили, що найбільш помітні результати впровадження «Нацкешбеку» в сегменті препаратів для лікування хронічних захворювань.
Загалом менеджери всіх опитаних мереж відзначили позитивний вплив програми на настрої покупців та їхню купівельну поведінку.
Читайте також: Ставка на тренди, нішевість та гнучкість бізнесу. Як Mermade розвивається в ритейлі – Forbes
На що українці витрачають кошти від «Нацкешбеку»
Проміжними результатами щодо того, як українці витрачають кошти від «Нацкешбеку», на початку листопада поділились у «ПриватБанку».
«Майже половина – 45,1% клієнтів ПриватБанку, які отримали від держави кешбек за купівлю товарів українських виробників – витрачають кошти з карток “Національний кешбек” на поповнення рахунків мобільних операторів. Також більше третини – 35,5% користувачів програми – витрачають гроші на оплату комунальних послуг, ще 7,8% – на оплату послуг інтернету та понад 3% – на оплату медичних послуг», – зазначили в пресслужбі.
Цю інформацію прокоментував нардеп та член податкового комітету Верховної Ради України Ярослав Железняк.
«А зараз питання до наших “економічних геніїв” – а ми справді під час війни вирішили з бюджету зробити дотацію на поповнення мобільного?» – написав парламентар у своєму Terlegram-каналі.
За жовтень українцям у межах програми «Національний кешбек» нарахували понад 125 млн грн.
Раніше ми також переповідали, що співвласник «АТБ» Геннадій Буткевич розбудовує мережу приміських та районних ТЦ. Детальніше про це можна прочитати тут.