Департамент юстиції Сполучених Штатів Америки в межах антимонопольного судового процесу вимагає від техногіганта Google виставити на продаж пошуковик Chrome, що належить компанії.
Як повідомили в агентстві Bloomberg, чиновники Міністерства юстиції США, що займаються антимонопольними питаннями, вирішили через суд спонукати Alphabet Inc. материнська компанія Google продати браузер Chrome. Це стало б «історичною репресією» проти однієї з найбільших у світі технологічних компаній, зазначають у виданні.
У серпні цьогоріч суд постановив, що компанія Google незаконно монополізувала пошуковий ринок. Зокрема, шкідливою та такою, що заважає чесній конкуренції, назвали інтеграцію пошуковика Chrome з Google Search та операційною системою для смартфонів Android. Відтоді місцеві регулятори шукають рішення щодо заходів, які могли б вплинути на антиконкурентні практики техногіганта.
Володіння найпопулярнішим у світі веббраузером відіграє важливу роль у рекламному бізнесі Google. Компанія може відстежувати дії людей, які користуються сервісами через свої облікові записи, і застосовувати цю інформацію для ефективнішого таргетування реклами. Вважається, що Chrome також спонукає людей користуватися флагманським ШІ-продуктом компанії – Gemini.
Читайте також: Ексочільник Google впевнений, що віддалена робота заважає підвищенню. Як він це пояснює
Регулятори наполягатимуть на тому, щоб Google перестала пов’язувати між собою програмні продукти, як-от Android OS, Google Search і Google Play Store (зазвичай вони присутні на Android-пристроях користувачів за замовчуванням). Ба більше, раніше від Google очікували продажу Android, проте цю вимогу згодом скасували.
У Міністерстві юстиції тепер пропонують створити умови, які дали б іншим компаніям (зокрема, стартапам, що працюють зі штучним інтелектом) розробляти власні пошукові індекси та покращувати свої алгоритми. Для цього Google можуть зобов’язати зробити можливим вільне об’єднання результатів пошуку в Google Search. А також надавати ліцензії іншим користувачам, а рекламодавцям – додаткові дані, за допомогою яких вони матимуть більше контролю над місцями розміщення своїх рекламних матеріалів.
Йдеться і про те, щоб заборонити техногіганту укладати ексклюзивні угоди на кшталт тієї, яку він підписав з Apple у 2022 році. За її умовами, пошуковик Google став браузером за замовчуванням у Safari. Вартість цієї угоди оцінювали приблизно в $20 млрд.
Техногігант має надати свої пропозиції та рішення до 20 грудня 2024 року.
Читайте також: Upwork, Apple, Etsy і не тільки. Скільки приніс до бюджету «податок на Google» – Гетманцев
Як зазначила віцепрезидентка Google з питань регулювання Лі-Енн Малголланд, Міністерство юстиції «продовжує дотримуватись радикальної програми, яка виходить далеко за межі юридичних питань у цій справі». Компанія оскаржуватиме ці вимоги. Слухання в справі заплановане на квітень 2025 року, а остаточне рішення можуть винести вже в серпні того ж року.
Ця справа перегукується зі спробою уряду США «приборкати» Microsoft у 1990-х роках, коли регулятори намагались завадити її домінуванню на ринку програмного забезпечення. Розгляд тривав доволі довго, у 2000 році суддя виніс рішення на користь Міністерства юстиції. Microsoft збиралися розділити на дві компанії, але вже за рік вона успішно оскаржила це рішення і справу закрили.
- Нагадаємо, раніше CEO Google розповів, що компанія шукає в кандидатах на роботу, а колишній менеджер техногіганта назвав важливу якість для отримання офера.