Представники торговельних мереж і ТРЦ розповіли Асоціації ритейлерів України, як вони адаптувались до роботи у значній близькості до лінії фронту.
Так попри підвищений рівень небезпеки, ТРЦ і заклади продовжуються працювати, а ритейлери відкривають нові точки:
- «Нова пошта» з початку повномасштабного вторгнення відкрила 268 нових відділень та встановила 1640 поштоматів у прифронтових зонах. Наразі там працює 709 відділень і 2491 поштомат.
«Нова пошта» працює у всіх прифронтових областях. У разі відсутності стаціонарного приміщення використовують мобільні відділення. Це важливо для волонтерських і благодійних фондів, які доставляють гуманітарну допомогу, для бізнесів, що замовляють сировину й відправляють продукцію по всій Україні, а також для звичайних людей.
- 18 магазинів Comfy працюють в прифронтових регіонах Сумщини, Харківщини, Запоріжжя та Миколаєва. З 2022 року відкрили або відновили роботу п’ять магазинів, але через постійні обстріли у серпні 2024 року вдруге закрили магазин у Покровську на Донеччині.
- У прифронтових областях працює понад 350 аптек мережі Аптека 9-1-1, зокрема на Сумщині, Запоріжжі, Донеччині, Дніпропетровщині та Херсонщині. У віддалених районах, де немає стаціонарних аптек, запустили мобільні аптечні пункти.
- Під час війни lifecell відкрив чотири магазини на прифронтових територіях, а загалом мережа працює у 40 точках на Донеччині, Запоріжжі, Харківщині та Херсонщині. До листопада 2024 року функціонував магазин у Покровську, але через небезпеку його довелося закрити.
- З 2022 року Rozetka відкрила 13 нових магазинів у прифронтових зонах, і зараз там працює 39 точок.
- У січні 2024 року ракетна атака пошкодила ТРК «Сонячна Галерея» у Кривому Розі. Та лише один бренд вирішив покинути проєкт, тоді як інші оперативно розпочали ремонт. Зараз у комплексі працює 95 магазинів і закладів. Ще кілька партнерів збираються відкрити магазини наприкінці 2024 року і на початку 2025 року.
Ритейлери відмічають, що загалом у прифронтових зонах змінилися споживчі звички. Люди більше купують базові речі, уникаючи дорогих покупок. Виняток становлять військові, які дбають про комфорт своїх родин, та переміщені особи, що облаштовують нове житло й обирають переважно товари для кухні та побуту. Також споживачі частіше складають списки покупок, уникають зайвих витрат і шукають акційні товари.
Споживачі дедалі більше звертають увагу на якість і походження товарів, віддаючи перевагу українським виробникам. Серед найпопулярніших покупок у магазинах — павербанки, зарядні станції, мобільні телефони, їжа швидкого приготування, консерви, батончики та зоотовари.
Та одночасно у торгівельних центрах підвищується попит на дитячі та сімейні заходи, які допомагають зменшити стрес.
Аптеки в прифронтових зонах стали не лише місцем для купівлі ліків, але й місцем спілкування, де люди дізнаються останні новини, літні люди активно користуються програмою «Доступні ліки».
Нагадуємо, що «Нова пошта» приймає старі автомобільні шини та відвозить їх на передову
- #Війна
- #магазин
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті