У Салоніках відкрили метро з «археостанціями»: його будували майже 40 років, і це ще не найцікавіше
У Салоніках відкрили метро з «археостанціями»: його будували майже 40 років, і це ще не найцікавіше

У Салоніках відкрили метро з «археостанціями»: його будували майже 40 років, і це ще не найцікавіше

30 листопада у грецьких Салоніках відкрили першу лінію метрополітену, яку почали будувати 38 років тому.

Лінія протяжністю близько десяти кілометрів налічує 13 станцій. Нею курсують безпілотні поїзди — це перша безпілотна лінія у Греції. Колії відгороджено від платформ по всій довжині скляними перегорожами з автоматичною системою відкривання дверей.

Читати також: В Київському метро пасажири падають на колії. Що можливо зробити та як з цим борються у світі?

Перші чотири дні користування метро безкоштовне, потім за разову поїздку потрібно сплачувати 0,60 євро. Метро працює з 5:30 ранку до 00:30 в усі дні, крім п’ятниці та суботи, коли рух подовжено до 2:00.

Плани з будівництва метро у другому за величиною місті Греції з’явилися понад століття тому, а перший тунель почали будувати у 1986 році. По-серйозному за проєкт взялися у 2003-му й відразу наштовхнулися на численні археологічні артефакти. Як-не-як, саме місто Фессалоніки засновано у IV тисячолітті до нашої ери, а до того тут були ще давніші античні поселення.

Трасування лінії метро частково збіглося з давнім торговим шляхом крізь місто до порту. На місці знайшли понад 300 тисяч артефактів: давньогрецькі поховання з прикрасами та золотими монетами, статуя Афродіти, ранньохристиянська базиліка, мозаїки IV століття, а також чи не найцінніша знахідка — вулиця візантійської епохи з мармуровим покриттям, колоннами, водопровідною та каналізаційною системою.

Вулицю, яку вчені прозвали «візантійськими Помпеями», виявили під станцією «Венізелу».

Розгорілися суперечки: будівельники пропонували вивезти знахідки до музеїв, а археологи хотіли, аби глибину метро скорегували, залишивши давні шари на місці.


Зрештою, замість запланованих відпочатку 14 метрів тунелі поглибили до 31 метра. На станціях облаштували мінімузеї, а «Венізелу» перетворилася на єдину у світі станцію метро з відкритим археологічним майданчиком.

Крім археологічної проблеми, будівництво метро затримувалося через брак фінансування. Наразі кошторис сягнув трьох мільйонів євро.

Другу лінію метро у Салоніках планують відкрити наступного року. До 2040 року метро планують довести до аеропорту.

За матеріалами: Euronews, The Guardian, THEMA Thessaloniki Metro

  • #археологія
  • #греція
  • #метро

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Источник материала
loader