У грудні 2024 року міська рада Нью-Йорка ухвалила реформу міського зонування під назвою «Місто згоди» (City of Yes). Програма зменшує вимоги до облаштування парковок, звільняючи більше місця для будівництва житла. Очікується, що завдяки такому рішенню за 15 років у місті зведуть 80 000 нових будинків.
Зазначимо, що Нью-Йорк переживає найгіршу житлову кризу за останні 50 років, так у 2023 році вільних квартир для оренди залишилося лише 1,4%, що є найменшим показником з 1968 року.
Тому окрім проєкту зонування, місто виділить інвестиції у розмірі п’ять мільярдів доларів, з яких два мільярди – спрямують на програми доступного житла, ще два мільярди — на інфраструктурні проєкти, зокрема оновлення карт затоплень та планів обслуговування каналізації. Один мільярд доларів виділять на громадське житло, ваучери та захист прав орендарів.
Нові реформи передбачають створення сприятливих умов для будівництва у кожному районі. Великі забудовники, які зводитимуть 50 і більше житлових одиниць, отримають певні бонуси (як от, наприклад право будувати вищі будинки), якщо 20% збудованого житла буде доступним для людей із доходами до 80% середнього рівня по регіону.
Також у новому плані легалізується питання додаткових житлових одиниць (ADU), як-от «котеджі у дворі» чи переобладнані гаражі, так відтепер власники зможуть здавати в оренду такі «котеджі» чи гаражі, а також легалізувати підвальні квартири для проживання. Але водночас це буде заборонено робити в місцях в яких можуть бути підтоплення.
Новий план головним чином зосереджується на проблемі паркування. Основна ідея — скасувати обов’язкові паркомісця у нових будівлях. Це важливо, оскільки кожне паркомісце додає до 100 000 доларів до вартості будівництва, що робить житло дорожчим і зменшує кількість квартир.
Зараз місто вимагає, щоб у кожній новій будівлі було паркомісце. Але тепер Нью-Йорк поділили на три зони залежно від наявності транспортної інфраструктури. Так у третій зоні зберігаються попередні правила, оскільки пересування жителів тут більше залежать від автомобілів. Друга зона має зменшені вимоги до паркування. Перша зона охоплює райони зі зручним доступом до громадського транспорту, як-от Мангеттен (крім Інуда), Лонг-Айленд-Сіті, Західний Квінс і Бруклін. У цих районах вимоги до паркування для нових будівель повністю скасували через зручний транспорт і короткі поїздки.
Окрім цього впроваджують наступні кроки:
- Полегшать перетворення офісів та інших нежитлових приміщень на квартири
- Легалізують будівництво житла над магазинами та офісами в малозабудованих районах.
- Дадуть змогу будувати три — п’яти поверхових будинків біля зупинок громадського транспорту.
- Кампусам, як-от церквам, стане легше будувати нові приміщення та житло.
Представники влади очікують, що це зменшить житлову кризу міста. Нагадуємо, що у Нью-Йорку комісію рієлтору буде сплачувати власника нерухомості
- #Нью-Йорк
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті