Українські бізнеси за кордоном відходять від діаспори і звертаються до місцевих споживачів
Українські бізнеси за кордоном відходять від діаспори і звертаються до місцевих споживачів

Українські бізнеси за кордоном відходять від діаспори і звертаються до місцевих споживачів

Українські бізнеси за кордоном відходять від діаспори і звертаються до місцевих споживачів - Фото 1

Українські бізнеси, які почали розширюватися у Європі після вторгнення Росії у 2022 році, раніше бачили основною цільовою групою українських біженців, а тепер зміщують фокус на місцевих споживачів, повідомляє Reuters.

У Польщі, куди виїхало понад півтора мільйона українців, кожен десятий бізнес, що відкривався у 2024 році, було засновано українцями. Географічна близькість і культурна схожість з Україною стали привабливими для підприємців. Також компанії розглядали Польщу як місток до інших європейських ринків.

Наприклад, мережа «Львівські круасани» за два роки відкрила у Польщі 12 закладів. У жовтні минулого року Lviv Croissants відкрилися у Чехії. За словами засновника компанії Андрія Галицького, покладатися виключно на українську діаспору не є виправданим у довгій перспективі. У Празі до нового закладу за круасанами та кавою заходять як українці, так і місцеві й туристи.

Провайдер MEGOGO зараз розглядає Польщу як другий за значенням ринок після України, і розвивається, орієнтуючись на поляків. «Здоровий польський ринок не тільки мотивує нас, але й заохочує інші українські компанії виходити на нього із продукцією, розробленою спеціально для польських споживачів», — зазначає засновник компанії Володимир Боровик. У 2023 році MEGOGO також вийшла на ринок Румунії.


Мережа «П’яна вишня» зараз має 15 барів у Польщі та дев’ять у інших країнах Східної Європи та Балтії. Засновник Андрій Худо планує у 2025 році відкрити заклади у Німеччині, Швейцарії та Франції, а також перезапустити бар у Лондоні. Поки що за кордоном мережа спирається все ж на українців.

Компанія «Чорноморка» має три заклади у Польщі та по два – у Братиславі й Відні. «Арома Кава» відкрила 10 кав’ярень у Польщі, виробник заморожених продуктів «Три ведмеді» купив польську компанію Nordis.

Згідно зі звітом Deloitte, українські біженці додали 1,1% до польського ВВП у 2023 році.

В той час економіка України демонструє зростання, однак все ж становить 78% від того обсягу, який був до російськго повномасштабного вторгнення.

  • #Бізнес
  • #Польща

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Источник материала