Стійкість та креативність бізнесу: розмова із заступницею голови правління Райффайзен Банку Наталією Гуріною та засновницею RITO GROUP Тетяною Абрамовою
Стійкість та креативність бізнесу: розмова із заступницею голови правління Райффайзен Банку Наталією Гуріною та засновницею RITO GROUP Тетяною Абрамовою

Стійкість та креативність бізнесу: розмова із заступницею голови правління Райффайзен Банку Наталією Гуріною та засновницею RITO GROUP Тетяною Абрамовою

Вітчизняний бізнес не тільки долає виклики часу, але й виходить на новий, міжнародний рівень. Українська індустрія моди прориває географічні бар’єри та виступає амбасадором держави у світі. Український банкінг стрімко євроінтегрується і стає провідником для бізнесів у стандартах сталого підприємництва, інклюзивності, соціальної відповідальності. Таким чином різні сегменти разом рухають країну до відновлення й зростання. Пропонуємо чотири діалоги лідерок Райффайзен Банку з лідерами української модної індустрії — про стійкість, креативність і вплив бізнесу на імідж країни за кордоном.

Історія знайомства Райффайзен Банку та бренду RITO почалася понад 20 років тому, коли банк надав тоді ще молодій компанії кредит на закупівлю в’язальних машин. Спогадами із головною редакторкою «ELLE Україна» Сонею Забугою поділилися Наталія Гуріна, заступниця голови правління Райффайзен Банку, яка керує ризиками та роботою з проблемною заборгованістю, і Тетяна Абрамова, засновниця й директорка RITO GROUP.

Стійкість та креативність бізнесу: розмова із заступницею голови правління Райффайзен Банку Наталією Гуріною та засновницею RITO GROUP Тетяною Абрамовою - Фото 1

Соня Забуга: Тетяно, якщо подивитися на мрії та амбіції, які були на початку створення бренду, то де ви зараз? 

Тетяна Абрамова: Коли є візія, то формується й стратегія. Бізнес — це передусім люди, і це постійний рух. Коли ти зупиняєшся, припиняється й зростання. А ще ти маєш жити ідеєю свого бізнесу, вона мотивує і тебе, і колектив. Наразі ще не всіх своїх цілей я досягла. Мені імпонує стан, коли мрій більше, ніж досягнень, і весь час ти вигадуєш щось нове. Але все починається з першого кроку. 

Наталія Гуріна: Наприкінці дев’яностих розпочинався розвиток різних форм фінансової підтримки малого бізнесу в Україні. Тоді не всі знали й розуміли, що таке кредити. Саме бренд Rito був і є взірцем, який довів, що кредити — це не страшно, навпаки, це можливість для розвитку. 

Т. А. Розвивати бізнес трикотажного одягу — дуже дорогий проєкт. Ми весь час були в кредитах, адже бізнес не може зростати без належних умов кредитування. Інакше втілення мрії можна не досягнути навіть за все життя. 

Стійкість та креативність бізнесу: розмова із заступницею голови правління Райффайзен Банку Наталією Гуріною та засновницею RITO GROUP Тетяною Абрамовою - Фото 2

С. З. Наталіє, як у банку оцінюються ризики, чи можна підтримати бізнес кредитом?

Н. Г. Оцінка ризиків — це комплексний процес. Починається він з того, що люди мріють про свою справу, зокрема, аби зробити свій внесок в економіку країни. Мій особистий принцип: щоб сказати «вірю», замало подивитися лише на фінанси-баланси, передусім треба побачити людину, її очі, тож тільки після того ти можеш бути впевненим, що бізнес буде розвиватися, а кредит — повертатися. Клієнти Райффайзен Банку ставляться до свого бізнесу та зобов’язань дуже відповідально. Сьогодні в нашому банку кількість клієнтів, що не змогли виплатити кредит, нижча, ніж до війни. І це неймовірна ситуація, яка прямо пов’язана з побудованим рівнем довіри між банком і клієнтами.

Стійкість та креативність бізнесу: розмова із заступницею голови правління Райффайзен Банку Наталією Гуріною та засновницею RITO GROUP Тетяною Абрамовою - Фото 3

С. З. Наталіє, чи є якась ідеальна формула бізнес-моделі воєнного часу для українського малого бізнесу?

Н. Г. Ідеальної моделі точно не існує. Однак для себе я вивела таку формулу: правило трьох Н.

Якщо люди вірять, що Немає Нічого Неможливого, то будь-яка бізнес-модель може злетіти та працювати.

Ми маємо клієнтів із Запоріжжя, Харкова, Херсонської області, яких підтримуємо від перших днів повномасштабного вторгнення. І ці бізнеси не просто сплачують кредит, вони й надалі працюють, навіть під землею. Також Райффайзен Банк долучився до проєкту з підтримки жіночого підприємництва U&We Hub: ми щиро віримо, що це  серйозна інвестиція в майбутнє нашої країни.

Стійкість та креативність бізнесу: розмова із заступницею голови правління Райффайзен Банку Наталією Гуріною та засновницею RITO GROUP Тетяною Абрамовою - Фото 4

С. З. Вітчизняний бізнес доволі соціально відповідальний. Наскільки зараз клієнти звертають на це увагу? 

Т. А. Коли щось прописано в ДНК твоїх цінностей, ти будуєш свій бізнес так, аби всі це розділяли. Наприклад, наша екологічна сталість полягає в тому, що ми виробляємо продукт без відходів, яких років 15–17 тому в нас було до двох тонн за рік. Також ми робимо позачасові речі, не працюємо в гострих трендах. А також вміємо віддавати. Наприклад, до Дня ментального здоров’я ми розробили шалики, прибуток від яких повністю пішов на підтримку ментального здоров’я дітей. 

Стійкість та креативність бізнесу: розмова із заступницею голови правління Райффайзен Банку Наталією Гуріною та засновницею RITO GROUP Тетяною Абрамовою - Фото 5

Н. Г. Соціальна відповідальність проявляється в першу чергу через наші цінності, підтримку одне одного. Це відображається і в купівлі товарів українського виробника, і в проєктах зі збереження екології, фінансової грамотності для дітей, в цілому підтримці дітей. Наш банк сприяє культурі благодійності. Так, банк підтримав програму «Захисток: Безпечна освіта» для облаштування 70 шкіл укриттями, щоб 25 тисяч дітей навчалися в рідних закладах. Переконана, благодійність — це щеплення, яке потрібно робити абсолютно кожному.

*АТ «Райффайзен Банк». Внесений до Державного реєстру банків 27.03.1992 р. за №94 із записом про право на здійснення банківської діяльності за №10. Умови надання послуги згідно з правилами Банку. Деталі на raiffeisen.ua

Источник материала
loader