/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F193%2Fcd11829b4d78c6b67859d9fa6380d0e5.jpg)
Митці США протестують проти нової політики Національного фонду мистецтв, яка обмежує підтримку різноманіття
Понад 460 американських художників, танцівників та поетів підписали відкритий лист до Національного фонду мистецтв США (NEA), висловлюючи протест проти нових вимог до отримувачів грантів. Відповідно до змін, запроваджених адміністрацією Дональда Трампа, державне фінансування більше не може спрямовуватися на програми, що сприяють різноманіттю, рівності та інклюзії.
Як повідомляє ArtNews, митці обурені тим, що NEA вимагає від заявників відмовитися від ініціатив, які просувають цінності рівності, якщо вони нібито суперечать антидискримінаційним законам. Також організації, які претендують на гранти, повинні підтвердити свою згоду з політикою Трампа щодо визнання лише двох гендерів — чоловічого та жіночого. Це рішення викликало критику правозахисників, які розцінюють його як обмеження прав трансгендерних людей.
Авторкою відкритого листа стала театральна режисерка та лауреатка премії Макартура Енні Дорсен. Вона закликала NEA переглянути нові правила, наголошуючи: «Відмова від наших цінностей є неправильною і лише сприяє авторитаризму».
Скорочення фінансування та згортання інклюзивних програм
Адміністрація Трампа не вперше намагається вплинути на діяльність NEA. У період його першого президентського терміну були спроби ліквідувати фонд, але завдяки двопартійній підтримці він зберігся. Нині його бюджет становить приблизно 200 мільйонів доларів.
Окрім нових обмежень, NEA також скасував програму Challenge America, яка підтримувала невеликі організації, що працювали з недостатньо представленими спільнотами. Натомість було рекомендовано подаватися на Grants for Arts Projects, що акцентує увагу на проєктах, пов’язаних із «художньою спадщиною США» та 250-річчям незалежності країни.
Подібні зміни торкнулися й інших культурних установ. Смітсонівський інститут скасував програми з різноманіття, а Національна галерея мистецтв у Вашингтоні закрила офіс інклюзії. Також поновлено політику, яка віддає перевагу класичній архітектурі для федеральних будівель, критикуючи модерністські стилі, такі як бруталізм і деконструктивізм.
Протести в мистецькій та правозахисній спільноті
Зміни викликали хвилю протестів. 17 лютого активісти зібралися біля Центру виконавських мистецтв імені Джона Ф. Кеннеді у Вашингтоні, який отримує державне фінансування та нещодавно зазнав кадрових змін на користь прихильників Трампа.
У Нью-Йорку протестувальники зібралися перед національним пам’ятником Стоунволл у Грінвіч-Віллидж. Вони виступили проти рішення Національної служби парків (NPS), яка прибрала з офіційного сайту згадки про трансгендерних активістів Стоунволлських бунтів 1969 року, залишивши лише терміни «лесбійки, геї та бісексуали» (LGB).
Організатори акції вимагають негайного повернення згадок про трансгендерних людей, заявляючи:
«Цей відвертий акт виключення спотворює історичну правду та ігнорує внесок трансгендерних людей, які були на передовій руху за права ЛГБТК+».
