/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F193%2Ff5aa134c54895cc3700aa66593635138.jpg)
У Львові Тетяна Скоромна презентувала унікальну "Угоду"
На відкритті побувала кореспондентка "Еспресо.Захід" Андріана Стахів.
Експозиція складається із семи масштабних робіт мисткині. Це "Адама", "Ноах. Поділ землі", "Авраам і Сарра", "Нехуштан", Реваш", "Розстріляна плащаниця" і "Драбина небесна". Більшість із них виконані на дереві за допомогою давніх технологій енкаустики, жовткової темпери, а інкрустовані й доповнені склом та металом.
Власне чи не ключовою на виставці можна назвати роботу "Розстріляна плащаниця", яку художниця виконала на дошці, привезеній з Ізюмського напрямку. Матеріал зберіг у собі частини куль, а посічене дерево із зображенням розіп'ятого Ісуса символізує ту високу ціну, яку сьогодні Україна платить за свою свободу і своє життя.
"Ми звикли бачити плащаницю завжди прикрашену квітами, таку дуже гарну, всю в золоті. І тут подати цю плащаницю в такому вигляді – це трошки з одного боку провокація, а з іншого боку, я вважаю, що це актуально і про це треба говорити", – зазначає Тетяна Скоромна.
Фото: Андріана Стахів
Поряд із нею використанням незвичного матеріалу привертає диптих "Авраам і Сарра". Чорноморська камбала – так, саме риба – стала матеріалом для творення двох образів. Тут художниця нагадує, що власне малювання на рибі є давньою українською традицією, яка мала сакральне значення та була поширена серед чумаків і торговців.
Фото: Андріана Стахів
Відвідувачам галереї варто також звернути увагу на триптих "Реваш", створений з відсиланням до ще однієї давньої української традиції, цього разу гуцульської. Колись давно у сезон випасу худібки її господар укладав угоду з пастухом за допомогою спеціальних дощечок "реваш", де вирубували у вигляді засічок, трикутників чи дірочок інформацію про кількість тварин та про майбутню плату. Так само й на центральній частині триптиху Тетяни Скоромної ми бачимо, як Ісус дає такий реваш Петру як проголошення щодо своєї пастви, тим часом над ними – 12 овець, як 12 апостолів, а внизу справжній вішак із 12 ревашами, символом 12 договорів. Як алюзія до неповторності й талантів українців, а також їх збереження у наші скрутні часи.
Фото: Андріана Стахів
Читайте також: Куди піти у Львові з 21 по 27 квітня
Власне кожна робота, яку авторка презентувала гостям відкриття і яку всі охочі мають нагоду побачити в галереї, по-своєму унікальна й неповторна: сюжетом, трактуванням, прочитанням та виконанням. Це не дивно, адже мисткиня по натхнення зверталася до глибин сакральних першоджерел, поєднувала те, що, на її думку, йде поряд у традиції й розвитку світу, у нашому житті й божественних проявах.
Фото: Андріана Стахів
