/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F0588e740bfec2d8585a7d2dffed2a336.jpg)
Шестигодинні запізнення та цілі вагони амішів: враження від подорожей поїздом у США
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F0588e740bfec2d8585a7d2dffed2a336.jpg)
Автор YouTube-каналу Simply Railway Тібо Констан розповів у подкасті Travel Devil про те, хто їздить американськими поїздами, й чим залізниця у США відрізняється від європейської.
Тібо народився у Франції, з дитинства цікавився поїздами й об’їхав залізницею всю Європу, приділяючи особливу увагу нічним потягам. Деякий час він мешкав у США, де працював інженером Alstom, й на період свого робочого контракту подорожував майже всіма штатами, включно з Аляскою.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F34ccf16a74c30813c64046f60b59347f.jpg)
Попри те, що Америка була побудована на залізницях, і, наприклад, такі міста, як Чикаго, взагалі не існували би без поїздів, у ХХ столітті настав занепад: потяги стали витісняти вільний ринок, автомобілі та літаки. Без державної підтримки залізниця сильно здеградувала до кінця 1960-х. Приватні компанії бажали фокусуватися на прибутковіших вантажних перевезеннях, а пасажирські вважали збитковими та непопулярними.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Fbff2472881b91b91ae9ab90572ddc9f5.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F359c90541649a69dc31cd3a988d85caf.jpg)
Однак у 1971 році було створено державну залізничну компанію Amtrak для захисту саме пасажирських перевезень. Десятиліттями превізник потужно субсидувався бюджетом, у 2010-і дохід від квитків став майже покривати видатки, а останні кілька років Amtrak навіть вийшов на прибуток. Наразі деякі населені пункти у США не мають взагалі іншого сполученням, крім як залізничного й автомобільного.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Fdb68caab30729f09f9a68b1b1366402d.jpg)
Як побачив Тібо, подорожуючи Америкою, люди, які їздять у поїздах Amtrak, належать до найрізноманітніших категорій. Передусім ідеться про поїзди далекого сполучення, бо на короткому це в основному ті, хто добирається на роботу.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Fc2d3dd33b8363b22f6d4fee0a1aba914.jpg)
Блогер згадує такі категорії пасажирів:
- ті, хто не мають або можливості, або бажання користуватися автомобілем чи літаком, наприклад через деякі фізичні обмеження, страх перед перельотами тощо;
- незаможні — квиток поїздом від Нью-Йорка до Чикаго від 80 доларів;
- люди, які хочуть побачити США з іншого боку, тому що подорож поїздом це найкращий спосіб дістатися віддалених куточків;
- ті, хто просто має зайвий час, щоб ознайомитися з системою;
- ті, хто переймається довкіллям;
- ті, кого внесли до чорного списку авіакомпанії;
- і найцікавіше — аміші, які за оцінками Тібо, становлять понад 50% від усіх пасажирів.
«Хмарочос» не зміг знайти статистичне підтверждження саме цій цифрі, однак численні публікації в американських блогах, на форумах та в медіа свідчать про «диспропорційно велику кількість амішів». Пасажирка нічного поїзда з Чикаго до Піттсбурга пише у цьому блозі: «Озираюся навколо, щоб побачити, хто ще їде у вагоні, й усвідомлюю, що приблизно 80% пасажирів — аміші».
Дослідник культури амішів, професор Дональд Крейбілл пояснює журналу Chicago: аміші користувалися публічним транспортом, таким як залізниця, кораблі та трамваї з кінця ХІХ століття. Коли на початку ХХ століття з’явилися автомобілі, ця спільнота відкинула цей засіб пересування, бо він передбачав приватне володіння. А літаки відкинули як надто сучасні та швидкі.
Порівнюючи поїзди у США та Європі, Тібо визнає, що американські — набагато комфортніші. Вони мають великі сидіння, просторі лаундж-вагони, а якщо є гроші на спальне місце, то ви отримаєте приватну зону з харчуванням.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F8b116fbdf2d00811e71a8e0fa0837b9a.jpg)
Водночас поїзди у США значно повільніші, ніж європейські — причиною цьому є спільне використання однієї інфраструктури з вантажними поїздами, при якому пасажирські не мають пріоритету. Буває, що Амтрак мусить чекати дві-три години, пропускаючи вантажні склади. Через це поїзд може запізнитися на п’ять-шість годин.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F6d7a4694209b907170046ab18271fd6c.jpg)
«Якщо запізнення складає одну-дві години, то це вважається, що поїзд прибув вчасно», — зазначає Тібо.
Інша причина низької швидкості поїздів, — те, що значні ділянки неелектрифіковані, й більшість поїздів Амтрак є дизельними. Це питання розглядалося у дослідженні, про яке ми писали раніше: там також припускалося, що незручність посадки для маломобільних людей затримує поїзд.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F4751c0c1fa93f15d389511bdfb850f99.jpg)
- #Залізниця
- #США
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті
