/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F201%2F6485b77dc54f5fc096fe57905c91ca80.jpg)
Любов до людей і до тварин: секрети корпоративної культури Kormotech
Якісну їжу для тварин забезпечують не лише технології, а й люди, які кожного дня формують стандарти відповідального бізнесу. З мрією про гармонійне співжиття людей і тварин у 2003 році була заснована компанія Kormotech, яка виробляє високоякісну їжу для котів і собак під брендами Optimeal, Delickcious, Club 4 Paws, Гав! і Мяу!. Компанія є лідером українського ринку, її продукція представлена у понад 50 країнах світу.
Команда Kormotech вірить, що любов до тварин робить світ кращим, тож від 2013 року впроваджує проєкти, які навчають людей гуманного ставлення до тварин, підтримує притулки, сприяє підвищенню професійного рівня ветеринарії. В ексклюзивному інтерв’ю співвласники й топменеджерки Kormotech розповіли про розвиток pet-friendly культури та про роль жінок на різних етапах корпоративного лідерства.
Юліана Волк
Членкиня ради директорів Kormotech
Бути стратегічною радницею — це більше ніж професійна роль. Це щоденна відповідальність, де важливо довіряти, тримати баланс і усвідомлювати межі.
Мій стиль управління на 60–70% інтуїтивний. Я добре відчуваю людей і бачу, хто має потенціал. Бачу, який проєкт може розвинути компанію, а який не принесе нічого корисного.
Так, я очолила одну зі сміливих ідей Ростислава — розвиток Kormotech на ринку США. Це був виклик, адже вихід на американський ринок вимагав не лише нових підходів, а й внутрішньої перебудови команди. Тут мої досвід, швидкість і гнучкість стали у пригоді. Я щаслива, коли бачу, що компанія розвивається.
Ростислав Вовк
CЕО і співвласник Kormotech
Є рішення, які я приймаю швидко. А є такі, що я довго обмірковую, збираю думки топменеджерів і ради директорів. Лише коли всі на одному боці, я даю зелене світло.
Серед членів ради директорів — моя дружина Юліана. Її стиль мислення суттєво відрізняється від звичної корпоративної логіки. Вона часто приймає рішення з опорою на інтуїцію. І це багато разів дозволяло нам зробити сильні своєчасні кроки, як-от будівництво нового заводу в Литві чи створення логістичного хабу Kormotech Global у Польщі.
Для нас із Юліаною бути подружжям і власниками бізнесу одночасно — це не складність, а радше ролі, що доповнюють і примножують одна одну. Ми знаємо сильні та слабкі сторони одне одного, вміємо підтримувати і, головне, довіряємо. Ця довіра є фундаментом і для родинних стосунків, і для бізнесу.
Марія Стефанишин
Директорка компанії
Як почалася ваша історія в компанії?
Я працювала головною бухгалтеркою в державному підприємстві, коли знайомі переконали мене звернути увагу на пропозицію в одній компанії. Вирішила довіритись інтуїції та спробувати себе там. Розмова з Орестом Вовком, на той момент співвласником Kormotech та Enzym Group, стала вирішальною. Я зустріла не просто керівника, а людину, яка жила своєю справою. І я погодилась.
Згодом із бухгалтерії я перейшла у фінансову службу і стала її керівницею (в структурі була бухгалтерія, фінансова служба та HR). З 2019 року я директорка компанії Kormotech. Моя робота — це відповідальність за свою репутацію і за репутацію компанії. Це про довіру і про здатність приймати рішення, які впливають на вектор розвитку цілого бізнесу.
Бути жінкою на такій позиції — це про силу бути почутою, про глибину впливу та важливість жіночого лідерства у світі, що змінюється просто зараз.
Що б ви порадили жінкам, які розпочинають кар’єру в бізнесі?
У мене є одне правило. Коли я говорю «Я хочу», воно дорівнює в мене «А що я зробила для цього?». Тобто всі мої мрії перетворюються на роботу.
Я також раджу не боятися помилок, адже на них ми вчимось. Більшість, хто перебуває на керівній посаді сьогодні, пройшли дуже багато страхів і провалів, але вміли піднятися, зосередитись і досягати своєї мети.
Kormotech має чітку місію про турботу й любов до тварин. Як ця філософія проявляється у вашій діяльності?
Через таке ставлення до тварин ми змінюємо світ на краще. Це наша місія, що проходить крізь усе, що ми робимо. Як у професійному, так і в повсякденному житті я повторюю, що тварина — це не річ і не іграшка. Це повноправний член сім’ї, який потребує постійного тепла, уваги та турботи.
У мене є песик Луї породи мальтипу, який щодня приходить зі мною на роботу та забезпечує завжди позитивну атмосферу в нашій спільноті. Компанія Kormotech одна з перших в Україні долучилася до міжнародної акції «Візьми собаку на роботу» та активно підтримує pet-friendly культуру в офісах і не тільки.
Які формати підтримки ви надаєте притулкам і зоозахисним організаціям?
Ми маємо дуже багато проєктів, зокрема безкоштовний сервіс ветеринарної турботи Optimeal Expert за номером 9100, де петперенти мають змогу проконсультуватися з ветеринарами. Також ми запустили платформу адопції Look 4 Paws, що допомагає тваринам з притулків знайти люблячу родину.
У 2014 році ми запровадили проєкт «Не залишай нас в АТО», спрямований на допомогу тваринкам на окупованих територіях. А в березні 2022-го ми заснували ініціативу порятунку тварин, що страждають від воєнних дій, — Save Pets of Ukraine.
Крім цього, ми багато років підтримуємо львівське комунальне підприємство «Лев» та Домівку врятованих тварин. Обидві організації допомагають безпритульним тваринам.
Чого вас навчив ваш улюбленець?
Луї навчив мене прислухатися. Тваринка не скаже, що їй болить, тож я читаю по очах, який у нього настрій, чи комфортно йому. Це таке своєрідне спілкування. Завдяки Луї вже чотири роки я дивлюся на світ із посмішкою.
Уляна Фіца
Директорка з управління ланцюгами постачання та керівниця з продажів брендів у Західній Європі
Як почалася ваша історія в компанії?
Це сталося у 2003 році: я була студенткою четвертого курсу, прийшла на посаду перекладача. Насправді я завжди мріяла стати до лав дипломатичної служби України, але, коли потрапила в Kormotech, зрозуміла, що можу застосовувати тут свої знання та амбіції. Згодом стала директоркою з управління ланцюгами постачання.
Посаду керівниці з продажів брендів у Західній Європі мені запропонували в січні цього року. Все життя я була ніби по той бік екрана в закупівлях, управлінні ланцюгами постачання, а тепер пробую себе також у продажах.
Що є для вас ключовою мотивацією в роботі?
Я настільки вірю в наш продукт, у нашу компанію і в себе, що переконана: ми можемо принести щастя і добробут тваринам в усьому світі, зокрема в тій частині світу, за продажі в якій я відповідальна.
Мені приємно бути в команді авангарду і, дозволю собі сказати, очолювати його. Ми поширюємо інформацію про Україну, про наш продукт і стандарти якості.
Як Kormotech підтримує жінок у кар’єрному зростанні?
Протягом усієї кар’єри, ще від 2003 року, я жодного разу не наражалась на труднощі лише через те, що я жінка. Підтримка була завжди. Kormotech сприяє тому, щоб жінки після декрету могли швидко повернутися на роботу. Наприклад, у нас є додаткові соціальні програми для матерів.
Розкажіть про ваші будні в pet-friendly офісі?
Для мене це вже стало звичним. На поверсі постійно гуляють чотири-п’ять собак, і всі до них ставляться як до своїх. Песики мають мисочки, доступ до води, смаколики. Якщо дощова погода або сніг, у нас при вході є душ, де можна помити лапки. У нас панує відчуття безпеки, відчуття дому. І мені здається, це видно по тваринах.
Як змінився ваш особистий погляд на турботу про тварин протягом років роботи в Kormotech?
У своїх виступах та інтервʼю я наголошую, що тварина лишається з тобою на все її життя. Ми повинні піклуватися про неї від самого її дитинства, у зрілому віці, а особливо — в період її старості. Kormotech — це про відповідальність перед чотирилапими.
Олена Дмитерко
Директорка з персоналу
Як почалася ваша історія в компанії?
Це сталося дуже неочікувано. Спершу про мій перехід до Kormotech не йшлося, проте згодом у мене відбулася зустріч з топменеджерами та співвласником Kormotech. Тоді я зрозуміла, що хотіла б стати частиною цієї команди.
Як ви бачите розвиток сучасної жінки-лідерки в команді?
Перш за все такі аспекти з розвитку треба закладати набагато раніше, ніж вони проявляться в корпорації. Вони мають бути прошиті в освіту, виховання в сім’ї. Це вочевидь і про цінності нації, держави. Ми маємо розвивати всіх людей, незалежно від статі, формувати сильне партнерство, бачити сильні сторони кожного.
Ми шукаємо лідерів з компетенціями, які допомагають зміцнювати бізнес і країну. Вони зосереджені на відповідальності, синергії, співпраці, прагненні зробити щось велике.
З чого починається побудова сильної команди?
З рекрутингу, коли відбувається щира, відверта розмова з людиною про її очікування та мотивацію. Це неможливо насадити, адже мотивація йде зсередини, вона ззовні не будується. Якщо у майбутнього співробітника немає бажань і здорових амбіцій, про командну гру говорити складно. А далі побудова команди здійснюється у виконанні тих зобов’язань, що були взяті обома сторонами на початку партнерства. Це чесний зворотний зв’язок, відкритість, взаємна підтримка. Коли людина працює в психологічно комфортних умовах, у неї проявляються такі таланти й виникають такі ідеї, що вартують набагато більше, ніж здається.
Як Kormotech вкорінює любов до тварин у свою корпоративну культуру?
Усе походить від цінностей. Вони відображаються у щоденній роботі, у способі комунікації, прийнятті рішень, у великих і маленьких проєктах. Це про любов. Я б її не ділила на любов до тварин і до людей. Це про любов загалом.
Як місія Kormotech впливає на ваші HR-підходи?
Місія компанії, власне, вибудовує ці підходи. Ми просто не можемо діяти інакше. Я поки на стадії формалізації цього, але вже зараз точно бачу, що наші HR-підходи прямо віддзеркалюють місію компанії. Це точно має безпосередній зв’язок причин і наслідків.
Аліна Смишляк-Борода
Директорка з управління репутацією та КСВ
Як почалася ваша історія з Kormotech?
У комунікаціях я з 2013 року: працювала в різних сферах, але Kormotech — це моя перша топпозиція, де я підпорядковуюсь напряму СЕО і керую великою командою людей.
Коли ти перебуваєш на керівній посаді, ще й у потужній компанії, то формуєш різні кола впливу. Але неодмінним є ще один елемент: якщо ти жінка, ти маєш підтримувати інших жінок. І для мене важливо надихати їх і допомагати кар’єрно, морально не лише в компанії, а й за її межами.
Що дає вам силу залишатися лідеркою в період війни?
Я народилася в 1990-му, тому не можу пригадати, чи були в нашій історії легкі часи: економічні кризи, революції, війна, а між цим ще кілька епідемій. Мені здається, що ми покоління стресу. Ми в кризу збираємося, концентруємося та значно ефективніше діємо. Адже криза — це не тільки виклик, а й час переосмислення цінностей, пріоритетів, орієнтирів. І для мене криза — дуже продуктивний період.
У чому сила Kormotech? Як ви транслюєте цінності компанії?
Я завжди повторюю, що Kormotech — найкраща компанія в моїй історії. Це твердження ґрунтується на цінностях власників: порядності, щирості та бажанні зробити щось більше, ніж генерація прибутку. Я також наводжу Kormotech як приклад дуже класної корпоративної культури, що не створена штучно, а йде від серця власника і людей, яких він зібрав.
Ви петперентка шести котиків. Чи впливає це на професійні рішення?
Я жартую, що це був один із ключових аргументів, чому я повністю заметчилася з Kormotech. Коли я їду до Львова, де розташований головний офіс, я завжди пояснюю своїм чотирилапим, що їду брати участь у створенні їжі, яку вони їдять. І, звісно, це велика відповідальність.
На вашу думку, чому важливо, щоб бізнеси ставали pet-friendly?
Є дуже чіткі маркери, що визначають зрілість суспільства: ставлення до дітей, людей з інвалідністю, будь-яких стигматизованих груп і, зрештою, до тварин. Ми можемо скільки завгодно розповідати, якого технічно-наукового прогресу досягли, але якщо штовхаємо кота ногою, то сповзаємо в середньовіччя. Pet-friendly треба культивувати, виховувати, тому ми розвиваємо цей світогляд.
Соломія Авраменко
Керівниця юридичного відділу
Як почалася ваша історія в компанії?
Мій професійний шлях розпочався у 2004 році з компанії Enzym Group, де я працювала юрисконсультом. У 2020-му переді мною відкрилась нова можливість: мені запропонували очолити юридичну службу в Kormotech. Я майже не вагалася, хоча це був виклик. Я проводжу багато часу на роботі, але свідомо намагаюся зберегти баланс між кар’єрою та особистим життям. Важливо вміти правильно розподіляти пріоритети.
Яку підтримку ви вважаєте найважливішою для жінок, які будують кар’єру в юриспруденції?
Насамперед це внутрішня підтримка, впевненість у своїй експертизі. Для нашої професії важливо не просто мати позицію, а вміти чітко її аргументувати. Жінкам часто доводиться долати упередження, але саме тому треба не боятися діяти, ризикувати. Бути гучною, коли цього потребує ситуація. І знати, що сила іноді в тиші, але з беззаперечними фактами.
Як юридичний департамент Kormotech був долучений до створення соціальної ініціативи Save Pets of Ukraine?
У перший день повномасштабної війни стратегічна група Kormotech перетворилась на кризовий штаб, де вирішувалися питання безпеки працівників, варіанти відвантажень і перелаштування операційних процесів.
Згодом для ефективнішого вирішення завдань сформували три групи й напрямки роботи. Перша сфокусувалась на продажах і виробництві в Україні, друга — на експорті, третя — на запуску Save Pets of Ukraine, ініціативі з порятунку тварин, які страждають від війни. Моя команда була долучена до кожної з цих груп і розв’язувала проблеми, які поставали перед компанією.
Що змінилось у вашому світогляді з появою собаки?
У моєму житті є чотирилапий друг — білий лабрадор на кличку Лейс. Він неймовірно дружелюбний і потребує багато уваги. З його появою я по-іншому відчуваю поняття турботи й відповідальності. Я зрозуміла, як це — бути для когось цілим світом.
Яка атмосфера панує у просторі Kormotech?
Загалом у нас в офісі щодня перебуває п’ять-шість собак, і всі вони дружні між собою. Вони беруть участь у нарадах, заглядають у кабінети. Атмосфера від цього стає теплішою, живішою та менш формальною. Ми в Kormotech уже звикли до цього і сприймаємо песиків в офісі як належне.
Юлія Опаленик
Директорка з фінансів
Як почалася ваша історія в компанії?
Я прийшла в Kormotech у 2017 році. Тоді на позиції керівника фінансової служби вже нікого не було — відповідно, не було кому передавати мені свої справи, тож довелося все опановувати самостійно.
На вашу думку, що є найбільшим бар’єром для жінок у виході на керівні позиції?
Багато хто ототожнює таку посаду з твердим характером, строгістю. А в суспільстві досі панує думка, що жінка є занадто ніжною, слабкою, і це є бар’єром.
Складність часто полягає також у пошуку балансу між сімейним і робочим життям. Однак це можна подолати. Якщо говорити про мій особистий досвід, я часто проводжу час з дітьми на роботі, беру їх у відрядження. Тому мені дуже комфортно працювати в Kormotech. Коли почалися спершу COVID-19, а потім і повномасштабна війна, у нашому офісному просторі постійно були діти.
Як цінності Kormotech відображаються у рішеннях компанії?
Вона розвиває ініціативність працівників, дозволяє помилятися, аби вчитися на помилках. Компанія багато інвестує в дослідження, навчання і, звісно, бере участь у соціальних ініціативах. Серед таких проєктів — допомога в реконструкції будинку у Львові, пошкодженого внаслідок атаки.
Чому бізнесу варто інвестувати у культуру pet-friendly?
Візьмемо до прикладу наш офіс: собаки — це найменші члени сім’ї, яких важко лишати вдома. Вони сумують і хочуть бути поруч. Відповідно виникає потреба у таких сприятливих місцях. До того ж спілкування з тваринками на роботі допомагає створити теплу атмосферу, знизити тривогу, перемикнутися.
Яку пораду ви б дали дівчині, яка мріє про посаду CFO?
З огляду на те, як мені вдалося стати фінансовою директоркою, я зробила висновок, що ніколи не обмежувалася просто підрахунком цифр. Для мене цифри — це букви, які мовою фінансів пишуть історію компанії або розповідають її майбутнє. Водночас потрібно вміти структурувати дані, вивчати нові інструменти. Наприклад, останній тренд — застосування штучного інтелекту до фінансів.
Фото групи: В`ячеслав Кравцов
Фото героїнь: Григорій Веприк
