/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Ff194f7c3f5cbc29da8bd60db66c54437.jpg)
Як створювати комерційні архітектурні проєкти: особистий досвід за останні роки
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 364 днів. За цей час ми опублікували 26725 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F6a77f5357be9b5438b8e994f377248cb.jpg)
Автор колонки:
Михайло Кондрацкий
Архітектор і засновник міжнародної студії Archigods
За останні роки мені довелося працювати над десятками проєктів у різних країнах, передусім — на острові Балі. І майже кожен з них був комерційним. Тобто його завдання — не просто виглядати ефектно, а приносити дохід, бути вигідним і життєздатним.
За цей час я зрозумів: успішний комерційний проєкт — це завжди поєднання естетики, здорового глузду та глибокої аналітики. Ділюся тим, що стало основою нашої роботи.
⸻
1. Ідея має бути реалізованою
Креатив — це чудово. Але якщо ти створюєш комерційний об’єкт, особливо в іншій країні, ти зобов’язаний розуміти:
– як це реалізувати технічно,
– скільки це коштує,
– чи є в регіоні спеціалісти й матеріали для втілення.
Будь-яка нестандартна ідея має спиратись на чітке розуміння собівартості й локального ринку будівництва. Без цього — лише гарні рендери.
⸻
2. Контекст важливіший за попередній досвід
Мій професійний шлях почався в Україні. Але, опинившись на Балі, я швидко зрозумів: більшість речей, які працювали в Україні, тут потрібно переосмислювати.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Ff194f7c3f5cbc29da8bd60db66c54437.jpg)
Наприклад, натуральний камінь може коштувати дешевше за плитку, а меблі з масиву — дешевше за МДФ. Взаємодія з будівельниками, терміни, логістика — усе влаштовано зовсім інакше.
І якщо ти хочеш ефективно реалізовувати проєкти — доведеться адаптуватися.
⸻
3. Мета проєкту має бути чіткою
Моя спеціалізація — інвестиційна нерухомість. Тобто майже всі наші об’єкти створюються для подальшої оренди.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F655770ad4a355e5a03c43ed5a6e22e12.jpg)
Щоб вони були успішними, потрібно:
– знати ринок зсередини,
– працювати з аналітикою — від агентств нерухомості до керуючих компаній,
– враховувати поведінку туристів і локальний попит.
Якщо говорити про Балі — це острів емоцій. Люди приїжджають за досвідом, і архітектура має бути його частиною. Тому ми оцінюємо локації та створюємо концепції, які підсилюють місце, а не дублюють його.
Ми розуміємо, що від архітектури безпосередньо залежить дохід інвестора. І проєкт має бути не лише естетичним, а й вигідним.
⸻
4. Кейс: Pistachio Villas — як концепція підвищує ROI
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F1494b4dba4c6178f82b5a0043f1c1f96.jpg)
Коли ми починали розробку Pistachio Villas — бутик-комплексу з 9 вілл на Балі — першим кроком стала аналітика. Ми проаналізували ринок оренди за кілька років і побачили: типові проєкти почали приносити інвесторам усе нижчу дохідність.
Тоді ми почали шукати інше рішення — нестандартну, запам’ятовувану, але реалістичну концепцію. Так з’явилась ідея еко-модерну: архітектура з бамбуку й бетону, форми у вигляді фісташок, органіка замість стандарту.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F7065dd6e339925d5f70c7042705f8549.jpg)
Проєкт одразу привернув увагу міжнародних медіа, а разом з цим — потенційних клієнтів і майбутніх гостей. Ще на етапі раннього пресейлу про нього заговорили. Це підвищило оціночну вартість і майбутню орендну ціну.
Завдяки концепції й підходу до ринку, ми залучили керуючі компанії, які готові гарантувати понад 20% дохідності протягом перших двох років. Архітектура стала прямим інструментом повернення інвестицій.
⸻
5. Висновок
Успішна комерційна архітектура — це завжди поєднання:
– чіткої мети,
– знання ринку,
– реалістичної й виразної ідеї,
– адаптації до місцевих умов.
Якщо ти вмієш зібрати все це в одному проєкті — він не просто буде побудований. Він буде працювати, приносити дохід і розвивати бізнес. А це і є справжній успіх у професії.
Цей матеріал є авторською колонкою та може не збігатись з позицією редакції
