Фестиваль актуальної анімації LINOLEUM оголосив міжнародний конкурс та айдентику цьогорічної едиції
Фестиваль актуальної анімації LINOLEUM оголосив міжнародний конкурс та айдентику цьогорічної едиції

Фестиваль актуальної анімації LINOLEUM оголосив міжнародний конкурс та айдентику цьогорічної едиції

Найбільший фестиваль анімації в Україні відбудеться з 1 по 5 жовтня в Unit City та Будинку Кіно у Києві. У міжнародному конкурсі –  фільм Микити Лиськова та Поліни Піддубної

Фестиваль актуальної анімації та медіамистецтва LINOLEUM, найбільший показ авторської анімації в Україні, оголосив міжнародний конкурс. До програми увійшло 32 короткометражні фільми з усього світу – від копродукцій України з європейськими державами до стрічок з Азії та Македонії. 

«32 анімації міжнародного конкурсу — це 32 різних світи. Кожен фільм не схожий на інший ні за темою, ні за стилем, ні за технікою, ні за інтонацією, і це справді той випадок, де є фільм для кожного та кожної. Зокрема, саме в ці блоки потрапили українські хіти — нова робота від уже культового Микити Лиськова та картина Поліни Піддубної, про яку багато писали через її участь у Каннському кінофестивалі цього року», – коментує директорка фестивалю Анастасія Верлінська.

Покази відбудуться з 1 по 5 жовтня в Unit City у Києві. Відвідати кожен блок можливо за абонементами, що вже доступні до купівлі. Пенсіонер(к)и, учасники/-ці бойових дій та ветеран(к)и зможуть відвідати фестиваль безкоштовно. З правилами користування абонементами можна ознайомитися на сайті фестивалю

Фестиваль LINOLEUM відбудеться під гаслом Human Rites, цьогорічну айдентику та офіційний постер розробила українська аніматорка Анастасія Фалілеєва, чий фільм «Я померла в Ірпені» минулого отримав Ґран-прі фестивалю. 

До міжнародного конкурсу ввійшли:

«Трохи більше дії», реж. Алексіс Бомон (Франція) – під час протесту дві групи правоохоронців зіштовхуються на полі.

«Тут водяться дракони», реж. Жюстен Фаяр (Франція) – ще вчора дракони спускалися, щоб подивитися, що роблять люди у їхніх долинах, руйнуючи все на своєму шляху. Ми проклинали їх, але марно.

«Без голосу», реж. Самюель Пітте (Швейцарія) – юнак Ден багато часу проводить у своїй квартирі. Він усе робить під електронну музику в навушниках. Коли він виходить надвір, відчуває відчуження від світу і знаходить розраду лише в нічних клубах. Техно-музика й наркотики переносять його у світ, де він може бути самим собою і відчуває свободу. Одного дня він ловить погляд дитини, що змінює його сприйняття світу.
«Київський торт», реж. Микита Лиськов (Україна, Естонія) – родина в Україні та труднощі, з якими їм доводиться мати справу.
«Якби міг, то зʼїв би», реж Бенс Главай (Угорщина) – головному герою Марці десь двадцять. Він приїжджає на метро в колишній дім у спокійному селі. Друзі радо зустрічають його, і вони разом йдуть до улюблених місць. Та дорогою швидко стає зрозуміло, що Марці не може повернутися до старої ідилії. Він блукає туди-сюди. Як йому повернутися до цього місця за допомогою друзів?

«Диполярне-биполярне», реж Куанкай Лі (Японія) – назва символізує крайнощі біполярного розладу. Історія про багато каменів у моїй голові, кота та собаку. Собака часто з’являється вдень, кіт — вночі. Із цих двох істот, що живуть у моїй голові, присутність кота завжди змушує мене почуватися психічно хворою людиною і спричиняє різноманітні погані емоції і почуття. Тому я більше люблю собак. Тож я намагаюся скоротити вечори і приділяти більше часу собаці, та результатів поки немає.

«Моє!», реж Лу Мортон (США) – на початку XX століття в центрі США, глибоко під землею, група шахтарів робить неймовірне відкриття.

«ICan’t», реж. Ренато Кліґер (Бразилія) – познайомтесь із ICan`t — найбільш беззмістовним пилососом, який винайшли люди.

«Золотий віслюк», реж. Анн Вербьоре (Бельгія) – Поки мешканці середньовічного села святкують початок літа, королівська родина переживає кризу ідентичності. Король вважає, що він зроблений зі скла, принцеса мріє стати королем, а принц застряг у тілі віслюка.

«Головний офіс слухає», реж. Зузанна Зофія Геллер (Польща) – фраза, яку каже Міреку голос із телефона. Але Мірек почувається загубленим — він просто хоче повідомити про зникнення дружини, Великої Помаранчі. На кожному кроці він натикається на жорстокість бюрократії, і до того всього ще й надворі ллє дощ.

«Немає місця», реж. Єлена Ороз (Хорватія) – у цьому фільмі машини мають ноги. Можливо, саме тому вони вільно використовують тротуар, як їм заманеться. Місця немає, але, можливо, можна бути трохи ввічливішими?
«Ти знайшов мені друга», реж. Пітер Мілард (Велика Британія) – 

З роками

Наша дружба ніколи не згасне

Ти побачиш — це наша доля

Ти знайшов у мені друга 

«Дитина матері», реж. Наомі Нуар (Нідерланди) – для Марі, люблячої мами й доглядальниці на повну ставку, кожен день — це боротьба. Вона намагається продертися крізь бюрократичний й почувається ізольованою, позбавленою підтримки та сну. Водночас вона намагається повністю зрозуміти потреби свого неповносправного сина Мерфі, який не говорить.

«Детлев», реж. Фердінанд Ергардт (Німеччина) – сорокарічний чоловік, що постійно мерзне, щоночі їздить до безлюдної заправки й замовляє тост «Гаваї», розігрітий у мікрохвильовці. Детлев відтворює цей дивний ритуал, бо це єдине, що зігріває його в повсякденному житті. Але коли його одного разу помічає незнайомець, його світ починає розлітатися на уламки приниження.

«Бог ненавʼязливий», реж. Жослін Шарль (Франція) – аби убити час у мандрівці потягом Аріель і Пол малюють свої найпотаємніші страхи. Їхня гра несподівано змінюється, коли загадкова подорожня Ґілда втручається у їхнє спілкування. Та її стосунки зі страхом видаються далеко не такими невинними, як їхні грайливі малюнки.

«Оплески смерті», реж. Стівен Ірвін (Велика Британія) – смерть виходить на передній план, а безликі глядачі аплодують невідвортньому в низці вбивчих снів.

«Привіт, тату», реж. ВайФан Ван (Тайвань) – я тренуюсь промовляти ці слова вже 20 років, але, можливо, відвертість — не найкраща ідея. Я починаю відлік знову, ще 20 років. Можливо, тоді настане слушна мить. 

«Час на паузі», реж. Ната Метлюх (США, Японія, Україна) – дата-інженер несеться життям із вірою, що багатозадачність економить час. Та насправді вона лише створює хаос. Попри суворий контроль часу нічого не вдається зробити: вдома безлад, роботи багато, а сніданок завжди підгорає. Радість життя він знаходить тільки тоді, коли час розпадається.

«Перепрошую?», реж.Джон В. Ластіг (США) – чоловік скоює жахливий злочин, та наслідки не такі, які можна було очікувати.

«Моя бабуся парашутистка», реж. Поліна Піддубна (Німеччина, Україна) – Альфія, весела молода жінка у 1960-х у Центральній Азії, активно стрибає з парашутом і навчається на акушерку. Раптом вона отримує надзвичайний телефонний дзвінок від онуки з 2022 року. Вона хвилюється за безпеку бабусі під час вторгнення в Україну. У цій міжпоколіннєвій розмові крізь час і простір онука намагається відновити й переосмислити сімейну пам’ять та власну етнічну ідентичність, розірвати нескінченне коло колективної травми й задуматися над сенсом людського життя.

«Світло, туман», реж. Тата Манагадзе (Бельгія, Фінляндія, Грузія, Португалія) – поетичний документальний фільм, що досліджує амбівалентність пам’яті через реальні локації на околицях Тбілісі. Світло є центральним символічним елементом, який виражає складність цих роздумів.

– «Не можна спати!», реж. Дзіньдзі Дзу (Японія) – спати в тому ж стані, що й раніше. Чудовий і магічний економічний експеримент, де чиясь голова змінюється, а чиясь дає збій. Врешті, вигляд образу зменшується.

– «Психонавти», реж. Ніко Радас (Хорватія) – психічні розлади лишають своїх людських господарів, набувають антропоморфних форм і знаходять нові притулки.

– «Сулемані», реж. Вінні Анн Боз (Франція) – одного вечора дві молоді індійські жінки Алія та Ніна приходять повечеряти в індійський ресторан «Сулемані» в Парижі. Їжа пробуджує приховані емоції і «вивільняє» спогади, які поступово відкривають нам причини їхнього від’їзду з країни.

– «Гурікан», реж. Ян Саска (Чехія) – Гурікaн поспішає урятувати свій улюблений пивний кіоск від закриття. Він приносить нову бочку пива, щоб вразити барменку, в яку він закоханий. Він стикається з грабіжниками, поліцією та власною спрагою у небезпечному районі Праги.

– «Довгий прихід вогню», реж. Жарко Іванов (Північна Македонія) – за мотивами однойменної поезії Ацо Шопова, у якій режисер працює з термінальною стадією хвороби батька і плинністю життя. Фільм майже повністю складається з анімованих МРТ-сканів тепер уже покійного батька.

– «Зміїний суп», реж. Зак Демірчан (Вірменія) – історія про солдата, який прямує на поле бою. Зустрічі, що трапляються йому дорогою запускають щасливі фантазії. Після нищівного вибуху на фронті яскраві спогади про минуле змішуються та досягають апогею в мареві забуття. 

– «С або вовк», реж. Самех Алаа (Франція) – чоловік розповідає про свої пригоди з волоссям у підлітковому віці — від травми в перукаря до першого кохання, втрати волосся та, зрештою, батька. Історія становлення маскулінності. 

– «Руйнівник похоронів», реж. Луїз Жіб (Франція) – деякими думками можна поділитися лише після смерті. Хочеш сказати щось близьким зі своєї труни на глибині 12 футів під землею? Саме для цього й існує руйнівник похоронів.

– «Личинкове», реж. Еліс Блумфілд (Велика Британія) дівчина веде самотнє відлюдькувате життя та мріє про розкіш і красу. Вона фантазує про зовнішність кумирки-знаменитості та серця хлопця, у якого вона закохана без відповіді — простого працівника з місцевої забігайлівки.

– «Чогось бракує», реж. Пола Лотта Влодарчик (Польща) – літня жінка більше не встає з ліжка. Вона живе зі своїм собакою. Її спогади змішуються з реальністю, а реальність — із мріями.

– «Хотілося б, щоб ти був вухом», реж. Мірʼяна Балоґ (Угорщина) – фільм досліджує тривалий вплив стосунків у світі, де після кожного розриву колишні партнери мусять обмінюватися обраними частинами тіла. Люди не лише буквально втрачають шматок себе після кожного розриву, а й носять на собі видимі нагадування про всі минулі любові.

Фестиваль актуальної анімації та медіамистецтва LINOLEUM — найбільший показ авторської анімації в Україні, який займається промотування незалежної анімації та створення сприятливих умов для розвитку анімаційної та суміжних індустрій в Україні. У 2025 році фестиваль відбудеться з 1 по 5 жовтня у Києві.

Партнери:
Головний партнер — UNIT.City

Освітній партнер — CASES

Креативний партнер — mate agency

Партнер інустрійної секції — Salt Cinema

Партнери: Українська Анімаційна Асоціація, Творче об’єднання ЦEХ, Villa UA та Avalon

Візуальні матеріали:  
Горизонтальний постер  LINOLEUM 2025
Постер LINOLEUM 2025 (формат для соціальних мереж)

Трейлер міжнародного конкурсу Кадри фільмів міжнародного конкурсу

Источник материала
loader