/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Fc2323ee8e34f2fdc08435821b4aeb5be.jpg)
Нова мапа велосипедної мережі Києва показує, яких маршрутів бракує
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Fc2323ee8e34f2fdc08435821b4aeb5be.jpg)
Київська велоспільнота зробила мапу велосипедної мережі, де можна порівняти вже наявну інфраструктуру з планами, затвердженими в Концепції розвитку.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F822dd8ef91df1084a24980a38a72f753.jpg)
Станом на сьогодні в Києві повністю не побудовано жодного з 15 запланованих у велоконцепції веломаршрутів. З іншого боку, протягом 2023-2024 років було поновлено будівництво та капітальні ремонти об’єктів та доріг. U-Cycle зазначає, що відбувається зміна пріоритетів: зміщення уваги з розвитку сталої мобільності та безбар’єрності на автомобілецентричне місто.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F31107c191a9176b09e957b7892b04074.jpg)
Організація U-Cycle підготувала список із п’яти питань, які має вирішити столична влада для безпечнішого велосипедного руху.
1. Скасувати підвищення швидкісного ліміту до 80 км/год на тих вулицях, де він ще діє. На цих вулицях є зупинки маршрутного транспорту, незахищені тротуари, нерегульовані пішохідні переходи через примикання до цих вулиць, а також немає відокремленої велосипедної інфраструктури. Також потрібно більше вулиць у місті зі швидкісним лімітом у 30 км/год, особливо біля шкіл та дитячих садочків.
2. Розвивати зв’язну веломережу в місті та поєднувати між собою різні райони Києва, підтримувати вже наявну велоінфраструктуру в робочому стані. Наразі в Києві не добудовано жодного магістрального веломаршруту, який пов’язує центр міста з віддаленим районом. Веломаршрут «Троєщина–Центр» досі не взято на баланс міста: він зносився, потребує оновлення і добудови. Веломаршрут «Солом’янка–Центр» існує лише як проєкт, збудований лише окремими ділянками. Також просять обмежити стихійну торгівлю та паркування автомобілів на велодоріжках.
3. Організувати швидкий та безпечний проїзд велосипедистів на мостах: Подільський, Метро, Патона тощо, обладнати безпечні та зрозумілі заїзди і з’їзди. Так, наприкінці 2024 року на Подільському мосту запустили рух транспорту, однак заборонили рух пішоходів і не лише не передбачили умов для користувачів велосипедів, а й заборонили там велорух.
4. Передбачити в бюджеті-2026 і на наступні роки кошти для добудови трьох незакінчених веломаршрутів: «Троєщина – Центр», «Солом’янка – Центр», «Берестейський – Центр», а також для розробки проєктно-кошторисної документації по веломаршрутах «Виноградар – Центр» і «Теремки – Центр», бо ці райони найменш забезпечені велоінфраструктурою станом на сьогодні.
5. Призначити уповноваженого Київради з питань розвитку велосипедної інфраструктури. Йдеться не про створення нової посади чи окремого відділу, а про надання більших повноважень і контролю конкретному посадовцю в межах чинного штату. Досвід Львова і Вінниці показує дієвість цього інструменту.
- #Велоінфраструктура
- #Велосипед
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті
