/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Fd97a8dd22485ca26180c86f03a884931.jpg)
Новий автошлях від Польщі до країн Балтії допоможе НАТО швидше прийти на допомогу
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Fd97a8dd22485ca26180c86f03a884931.jpg)
20 жовтня було урочисто відкрито автодорогу Віа Балтика, що сполучає Польшу з Литвою, Латвією та Естонією, повідомляє Euronews.
Це останній відрізок європейського автомобільного маршруту Е67 між Прагою та Гельсінкі. Щойно завершена ділянка під назвою Віа Балтика довжиною 970 кілометрів пролягає між Варшавою й Таллінном. Далі до Гельсінкі йде поромна переправа.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Fb98e0921e6ab20f8f2008a3d0f3b8459.jpg)
Дорога пролягає між Білоруссю та Калініградською областю Росії. Ця зона, відома як Сувальський коридор, вважається одним із найуразливіших місць для НАТО та потенційною ціллю російських військ: його захоплення може призвести до ізоляції країн Балтії від решти альянсу.
У разі потенційного нападу РФ на балтійські країни війська НАТО зможуть швидше дістатися новим автошляхом і надати допомогу.
«Ця дорога має подвійну функцію: вона допоможе нашій економіці та зміцнить оборонні можливості регіону», — заявив президент Польщі Кароль Навроцький.
У вересні напруження в регіоні зросло через порушення російськими дронами повітряного простору Польщі. Російські винищувачі також входили до повітряного простору Естонії.
Будівництво шосе тривало 10 років і обійшлося у понад 2,6 мільярда євро, з яких більш як третина надійшла від Євросоюзу. До литовського Каунаса простягається чотирисмугова дорога, далі вона скорочується до двох смуг, але у перспективі буде розширена.
Наразі триває будівництво 870-кілометрового залізничного маршруту, відомого як Рейл Балтика — від Таллінна до польського кордону. Перші черги планують ввести в ескплуатацію до 2030 року. Цей проєкт, який почали шість років тому, затримується через проблеми з фінансуванням: кошторис зріс із початкових 6 мільярдів євро вчетверо — до 24 мільярдів, і Єврокомісія вважає його завищеним.
- #інфраструктура
- #дорога
- #Польща
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті
