Дослідження, проведені в лабораторії з тестування акумуляторів Sandia National Laboratories, показали, що літій-іонні батареї схильні до займання в будь-якому випадку, коли вони перегріваються або використовуються з неправильним зарядним пристроєм.
Про це повідомляє The Verge.
У випадку з батарейными блоками в електрокарах самозаймання було відмічено після аварії Tesla Model S.
Її силова установка повторно активізувалася двічі після пожежі автомобіля в травні.
І це не перший випадок, коли електромобіль спалахує знову після того, як його загасили, відзначають експерти.
"Завжди є ризик, коли ви говорите про якусь запасну енергію.
Але це не означає, що EV за своєю природою більш небезпечні.
Досить прикладів самозаймання бензинових автомобілів.
У нас було 100 років проб і помилок, щоб навчитися робити безпечні автомобілі з ДВЗ, а з електрокарами ми маємо справу не так давно", - зазначив головний дослідник Джошуа Лемб.
Фахівці Національної асоціації протипожежного захисту, радять при зіткненні з самозайманням батарей в електрокарах знати, де саме розташовано акумуляторний блок і повідомити про це пожежну службу, яка зможе накрити автомобіль щільно саме в цій зоні.
Електромобілі працюють тихо і існує ризик удару струмом, як постраждалих в машині, так і пожежників, які будуть намагатися допомогти вибратися.
У звичайних автомобілях простіше, там усувається паливо, як тільки вогонь гаситься, а з електрокарами все складніше.
У них усередині зберігається енергія і поки вона повністю не розрядиться, вони залишаються небезпечними.
Непошкоджені осередки батареї можуть нагріватися і розряджати накопичену енергію.
За словами пожежних фахівців, потрібно близько 11,5 літрів води, щоб розрядити акумулятор і отримати можливість переміщати його.
Експерти відзначають, що зараз поки складно визначити ступінь ймовірності загоряння і кожну аварію за участю EV потрібно докладно розслідувати.
У компанії Tesla стверджують, що, грунтуючись на повідомленнях своїх 300 тисяч власників, їх електрокари в 10 разів рідше спалахують, ніж звичайні автомобілі з ДВЗ.
Батареї в електромобілях, звичайно ж, мають захист від займання.
Наприклад, ті ж акумулятори Tesla складаються з комірок, розділених на модулі, які у свою чергу розмежовано брандмауером, який обмежує ризик поширення запалення.
В Америці вже протягом дев'яти років NPFA спільно з урядом і службами надзвичайних ситуацій проводить для екстрених служб програму навчання з реагування на пожежі, пов'язані з електричними силовими установками в електрокарах і гібридних автомобілях.
Експерти намагаються привернути увагу інших держав до подібних програм, нагадуючи про особливості аварійних випадків.