У Музеї історії Києва триває виставка Андрія Ревенка "Деревина: друге життя".
Художник розповідає про скульптуру "Безіменний пеньок"Цей розмальований у золотий, червоний, зелений та синій кольори пеньок я знайшов біля дверей одного підприємства в Борисполі.
Його використовували як підставку.
Я проходив повз нього кілька тижнів.
Зрештою забрав до майстерні і розмалював акрилом.
Дивився на цей пеньок і думав: скільки ж він усього бачив.
Згадував своє дитинство, школу.
Ставало сумно, бо цього не повернеш.
Думав, що не хочу, аби і цей шмат дерева просто зник.
Мене вразило інтерв'ю з одним художником.
Він розповів, що в його майстерні залишилися шматки матеріалів.
Він їх збирався викинути, але передумав.
Зібрав докупи на постамент і підписав: "Ми залишилися жити".
Я розчулився.
Так старі пеньки, підгнилі колоди і шматки деревини почав перетворювати на арт-об'єкти.
Кайфував від роботи з деревом.
Найбільше подобалося обробляти його бензопилою.
Починаючи, не знав, яким буде результат.
"Безіменний пеньок" – різнобарвний.
Я хотів, аби він був помітним.
Виставка "Деревина: друге життя" – про повернення.
Ніби новий старт для забутого.
Учора на виставку приходили дві літні жінки.
Я їм розповідав, що ці дерева – відголоси минулого.
А розмалювавши, я дав їм шанс на майбутнє.
На їхніх очах виступили сльози.
Не знаю, чи згадали молодість, чи замислилися про час загалом.
Та це й неважливо.
Головне – змусити їх відчувати.
Створювати експонати мені допомагали близько десятка людей, не митців.
Хлопцю, який підвозив мене вантажівкою, запропонував знімати відео до виставки.
Обробляти шматки деревини, обтесувати й обрізати їх допомагав безробітний, який якось напідпитку зайшов у майстерню.
Мені здалося, що в ті моменти цим людям потрібна була мистецька терапія.
На виставці безперервно грає 50-секундна композиція німецького музиканта Нільса Фрама.
Вона не набридає.Розфарбований пеньок із Борисполя – найяскравіше втілення основної ідеї: дати життя чомусь старому, мінімально змінюючи його.
Тема другого шансу у мистецтві набирає обертів.
Мисткиня з Броварів Жанна Кадирова робила проект "Секонд хенд".
Майструвала сукні з кахельних плиток занедбаних будівель – фабрик, мануфактур.
Використала плитку з автостанції у Чорнобильській зоні.
А американець Деніел Тернер (один із номінантів міжнародної премії Future Generation Art Prize 2019, нагороду започаткував Фонд Віктора Пінчука, переможець отримав $100 тис.
– Країна) із металевих ліжок Вінницької обласної клінічної психоневрологічної лікарні виливав експонати проекту "ВКПЛ Балка 1, 2".
У житті є речі, втрачені назавжди.
У мене з'явилася можливість їх повернути.