13 червня у "Мистецькому Арсеналі" відкрилась виставка, присвячена творчості українського художника Олега Голосія – одного з найяскравіших митців у художньому світі 1990-х, зірки Паркоммуни, яка згасла надто рано.
Експозиція має назву "Олег Голосій.
Живопис нон-стоп".
І справді, за своє коротке життя [Голосій трагічно загинув при загадкових обставинах у 1993 році, йому тоді було 27] він встиг написати близько 300 полотен.
Мистецтвознавці відзначають неймовірну енергійність його творчої манери: за одну ніч Голосій міг намалювати одразу кілька масштабних картин.
Очевидно, найвідомішим полотном Голосія є "Психоделічна атака блакитних кроликів" – справжній маніфест мистецького покоління 1990-х, сформованого на раптовій свободі і наркотичній дійсності.
На жаль, оригінал роботи не вдалось показати на виставці – зараз вона зберігається у Дослідницько-музейному центрі Глазго у Шотландії.
Окрім картин на виставці в честь Голосія зібрано його нотатки, графічні роботи та іронічні вірші.
Редакція BURO попросила кураторів виставки Олександра Соловйова та Соломію Савчук вибрати 6 знакових робіт Олега Голосія.
Кожне з цих полотен відображає важливі моменти творчого шляху художника.
"Автопортрет", 1987.
Важко обійти увагою велику кількость автопортретів Олега Голосія, виконану в різних техніках у різні роки.
Але чим цікавий саме цей, якщо іде мова про ранній період у творчості автора? Квінтесенція знахідок усього періоду добре прочитується в роботі.
Можемо сказати, що це особливо жорстке моделювання форми, що робить її підкреслено об'ємною, випуклою і рубаною.
"Добре", 1991.
На прикладі даної роботи ми можемо спостерігати не лише потужне письмо і живописний хист.
Мова йде про початок однієї з наскрізних тем.
Теми екзотичних пейзажів, подорожей, істот.
Фантастичні бджоли мають людські обличчя, у яких ми впізнаємо самого автора та його друзів.
"У гамаку", 1991.
Інший тип – не прямого автопортрету, де ліричні почуття проходять через свідомість митця.
Автор-мрійник зображений на фоні романтичного грозового пейзажу.
Таке поєднання ідилії з тривогою, підсилене вишуканими поєднаннями кольорів, створює неймовірно цікавий образ.
"Жовта кімната", 1989.
Ця робота є знаковим прикладом серії робіт із зображеннями замкнутих просторів з картатою підлогою.
Наче було тісно в кінематографічному макеті, автор шукає вихід з ситуації, коли все навколо має неозначені кордони.
"Вибухова хвиля жовтої кімнати", 1990.
Ще одне велике полотно з попередньої серії.
На виставці ця робота тримає експозиційну вісь між попередніми періодами і наступним, вже тут з'являється ефимерність і розвтілювання образу.
(Нічні вогні)", 1992.
Ми вибрали цю роботу для прикладу ще одного важливого методу автора.
Харектерним є швидке і експресивне письмо на підмальовку і тема кінематографу, яка захоплювала митця на початку 1990-х.
Виставка Олега Голосія триватиме у "Мистецькому арсеналі" до 11 серпня.
Дивіться також: Чичкан, Савадов, Ройтбурд: "Мы получили вирус вечной молодости".
ОЛЕГ ГОЛОСИЙ.
Олег Голосій.
ПАРКОММУНА.