6 важливих картин художника Олега Голосія. Вибір кураторів
6 важливих картин художника Олега Голосія. Вибір кураторів

6 важливих картин художника Олега Голосія. Вибір кураторів

13 червня у "Мистецькому Арсеналі" відкрилась виставка, присвячена творчості українського художника Олега Голосія – одного з найяскравіших митців у художньому світі 1990-х, зірки Паркоммуни, яка згасла надто рано.

Експозиція має назву "Олег Голосій.

Живопис нон-стоп".

І справді, за своє коротке життя [Голосій трагічно загинув при загадкових обставинах у 1993 році, йому тоді було 27] він встиг написати близько 300 полотен.

Мистецтвознавці відзначають неймовірну енергійність його творчої манери: за одну ніч Голосій міг намалювати одразу кілька масштабних картин.

Очевидно, найвідомішим полотном Голосія є "Психоделічна атака блакитних кроликів" – справжній маніфест мистецького покоління 1990-х, сформованого на раптовій свободі і наркотичній дійсності.

На жаль, оригінал роботи не вдалось показати на виставці – зараз вона зберігається у Дослідницько-музейному центрі Глазго у Шотландії.

Окрім картин на виставці в честь Голосія зібрано його нотатки, графічні роботи та іронічні вірші.

Редакція BURO попросила кураторів виставки Олександра Соловйова та Соломію Савчук вибрати 6 знакових робіт Олега Голосія.

Кожне з цих полотен відображає важливі моменти творчого шляху художника.

"Автопортрет", 1987.

Важко обійти увагою велику кількость автопортретів Олега Голосія, виконану в різних техніках у різні роки.

Але чим цікавий саме цей, якщо іде мова про ранній період у творчості автора? Квінтесенція знахідок усього періоду добре прочитується в роботі.

Можемо сказати, що це особливо жорстке моделювання форми, що робить її підкреслено об'ємною, випуклою і рубаною.

"Добре", 1991.

На прикладі даної роботи ми можемо спостерігати не лише потужне письмо і живописний хист.

Мова йде про початок однієї з наскрізних тем.

Теми екзотичних пейзажів, подорожей, істот.

Фантастичні бджоли мають людські обличчя, у яких ми впізнаємо самого автора та його друзів.

"У гамаку", 1991.

Інший тип – не прямого автопортрету, де ліричні почуття проходять через свідомість митця.

Автор-мрійник зображений на фоні романтичного грозового пейзажу.

Таке поєднання ідилії з тривогою, підсилене вишуканими поєднаннями кольорів, створює неймовірно цікавий образ.

"Жовта кімната", 1989.

Ця робота є знаковим прикладом серії робіт із зображеннями замкнутих просторів з картатою підлогою.

Наче було тісно в кінематографічному макеті, автор шукає вихід з ситуації, коли все навколо має неозначені кордони.

"Вибухова хвиля жовтої кімнати", 1990.

Ще одне велике полотно з попередньої серії.

На виставці ця робота тримає експозиційну вісь між попередніми періодами і наступним, вже тут з'являється ефимерність і розвтілювання образу.

(Нічні вогні)", 1992.

Ми вибрали цю роботу для прикладу ще одного важливого методу автора.

Харектерним є швидке і експресивне письмо на підмальовку і тема кінематографу, яка захоплювала митця на початку 1990-х.

Виставка Олега Голосія триватиме у "Мистецькому арсеналі" до 11 серпня.

Дивіться також: Чичкан, Савадов, Ройтбурд: "Мы получили вирус вечной молодости".

ОЛЕГ ГОЛОСИЙ.

Олег Голосій.

ПАРКОММУНА.

Источник материала
Поделиться сюжетом
Упоминаемые персоны