"Люксовий" Ан-24 та новітній Ан-178 - як святкували півстолітній ювілей наймасовішої серії українських літаків
"Люксовий" Ан-24 та новітній Ан-178 - як святкували півстолітній ювілей наймасовішої серії українських літаків

"Люксовий" Ан-24 та новітній Ан-178 - як святкували півстолітній ювілей наймасовішої серії українських літаків

ДП "Антонов" разом з українськими військовими відзначили ювілейні дати створення легендарних Ан-24 та Ан-26 льотною програмою.

10:30 18 жовтня.

Злітну полосу аеродрому "Київ-Антонов-2" що в смт.

Гостмель вирулює легкий двомоторний літак Ан-28.

Своїм зльотом дає старт святкуванню 60-річчя з дня першого польоту літака Ан-24 та 50-ту річницю першого польоту літака Ан-26.

Після набору висоти літак покидає група парашутистів-спортсменів і приземляється в точно визначений на аеродромі квадрат.

Компанія створена вихідцями з ДП "Антонов".

Літаки роблять прохід над аеродромом та виконують різні фігури пілотажу, вітаючи антонівців.

Відразу після посадки Ан-28 на стреновій доріжці з'являються головні винуватці свята: Ан-24 у комплектації для перевезення вищого військового керівництва держави та міжнародних делегацій; Ан-26, "Везунчик", відновлений після консервації в березні 2016-го силами волонтерського проекту "Крила Феніксу" та фахівців ДП "АНТОНОВ" та розвідник Ан-30Б, який Указом Президента носить ім'я Героя України, командира ескадрильї "Блакитна Стежа" полковника Костянтина Могилка (Констянтин Вікторович Могилко 1978 — 2014, Герой України, посмертно.

Льотчик першого класу.

Командир екіпажу збитого терористами Ан-30Б, який виконував розвідувальний політ над Слов'янськом 6 червня 2014 року - Gazeta.

ua).Літаки 15-ї бригади транспортної авіації імені авіаконструктора Олега Антонова виконують демонстраційні польоти.

З землі за видовищем спостерігають представники Міноборони, ЗСУ, співробітники ДП "Антонов"."Святкування — спільний проект разом з Міністерством оборони — говорить 53-річний Олександр Донець, президент ДП "Антонов".

- Ми віддаємо шану тим людям, котрі 60 років тому всі свої знання, вміння та досвід віддали створенню цих прекрасних літаків, котрі досі в небі.

Пам'ятаємо цих людей і приємно, що частина з них зараз серед нас.

Ми плідно працюємо з нашими співрозробниками з Запоріжжя, Харкова.

Для того щоб підтримувати ці літаки в льотному стані.

Турбогвинтові машини сімейства Ан-24/Ан-26 стали наймасовішими літаками, які випускалися на авіаційному заводі в Києві, нині "Серійний завод "Антонов".

З 1969 по 1986 рік збудували 1402 серійних Ан-26.

Пасажирських Ан-24 та його модифікацій з 1959 по 1979 рік у Києві збудували 1028 машин.

24-ки також виготовляли на заводах в Улан-Уде та Іркутську.

Всього випущено 1346 таких машин.

Нині в експлуатації у багатьох країнах світу залишаються більше 650 літаків сімейства Ан-24/26.

Частина з них продовжують нести службу в Повітряних силах ЗС України.46% від всього світового об'єму малих транспортних літаків займають машини фірми "Антонов" це Ан-24, Ан-26 і Ан-32.Несучись над аеродромом Ан-26 скидає точно у визначений квадрат вантажі на парашутних системах.

Після посадки забирає на борт парашутистів 95 десантно-штурмової бригади та бійців Сил Спеціальних Операцій ЗСУ.

Знову підіймається в небо і ледь-видиму цятку у небі покидають парашутисти.

Приземлення знову успішне і у визначений квадрат.

Після демонстраційних польотів літаки шикують на стоянці поруч з гігантом Ан-124 та новітніми антонівськими Ан-178 та Ан-188."За моєю спиною стоять літаки, які з початку АТО здійснили більше 140 вильотів тільки на десантування вантажів, - говорить головний штурман авіації Командування ПС ЗСУ, генерал майор Сергій Кушнір.

- І завжди та допомога, з неба, приходила завдяки антонівським літакам.

І ці машини справились з завданням.

Доставивши людям, котрі у дуже важких умовах чекали ту банку тушонки, боєприпаси і воду.

Дякуючи колективу Антонова, з початком російської агресії нам достатньо швидко вдалось ввести до строю додаткову авіаційну техніку і підвищити свої спроможності".

Цей літак, 1968 року випуску возив чи не всіх міністрів оборони України, возив і президентів, та кого саме, авіатори не розповідають."20 років працюю з цією машиною, - розповідає 46-річний штурман Денис С.

- Ан-24 дуже надійний літак, навіть при можливих відмовах літак долетить і сяде.

Навички командирів і штурманів дають змогу без всяких помилок здійснювати якісно завдання.

Цей літак 1968 року випуску.

"Антонов" давав на свої літаки 3-кратний запас міцності, тобто втричі більше призначеного ресурсу.

Ми літали на цій машині і по Україні і практично по всій Європі".

Поруч з Ан-24 стоїть літак розвідник Ан-30Б.

Призначений для дорозвідки.

Вже після здійснення маневрів основних сил цей літак підіймається в небо, протягом тривалого часу спостерігаючи за результатами бою.

Фотооператор літака-розвідника Ан-30Б Олександр служить в повітряних силах з 2011 року.

Доводилось йому на цьому літаку проводити розвідку в зоні бойових дій на Донбасі.

Розповідає, що хоч літак і фотоапаратура на ньому ще радянського виробництва, плівкова, проте техніка дуже надійна і справно виконує свою роботу.

Зокрема цей літак бере участь у "Договорі з відкритого неба" (міжнародна угода 23 держав-членів ОБСЄ.

Встановлює режим відкритого неба для обльоту територій один одного для контролю за військовою діяльністю — Gazeta.

ua)"Цьогоріч ми були в Німеччині, Італії, - розповідає авіатор.

- Щороку маємо близько 10-15 відряджень.

Знімаємо території котрі цікавлять наше командування.

Нещодавно пролітали над вулканом Етна, якраз викид був, вражаюче видовище".

Що всередині?І антонівці і військові говорять про очевидну потребу в заміні літаків сімейства Ан-24/26/30 і українському авіапрому тут є що запропонувати."Маємо великі плани, котрі минулого тижня ми озвучили на конференції під час виставки "Зброя та безпека 2019", говорить Олександр Донець, президент ДП "Антонов" - можливу стратегію заміни машин котрі зараз знаходяться на озброєнні ЗС України"Ан-26 потрібно буде замінювати і це треба робити поки ми маємо власні спроможності з виробництва"Пропонуємо перекрити новим транспортним літаком Ан-178 потребу в заміні малих і середніх транспортних літаків — Ан-26, - зважаючи на їх поважний вік та Ан-12, які сьогодні вже не експлуатуються, - каже Олександр Донець.

- Важкі ж транспортники Іл-76, які вироблялися в Росії пропонуємо замінити новим Ан-188.

Ця концепція перекриє всі потреби транспортної авіації Збройних сил.

Міноборони проявили зацікавленість, але для нас важливо аби на рівні держави був прийнятий стратегічний план по заміні літаків.

На святкування завітав також керівник ДП Укроборонпром Айварас Абромавичюс.

За його словами, поверення колишніх позицій ДП "Антонов" на світовому ринку має бути в приоритеті."Щойно повернувся з відрядження до Перу, варто відзначити що ця країна значно ближча до нас по темі Антонова, аніж багатьом здається, говорить очільник Укроборонпрому.

- Ті позиції, що ми мали історично в авіабудуванні, їх треба відновлювати.

Ми бачимо тут абсолютно нову лінійку — Ан-178, пропонуємо його військовим, ДСНС, НГУ.

Найближчими часом буде замовлення на літак і за 3 роки Укроборонпром, колектив Антонова готові поставити його силовикам.

Зі свого боку, можу додати, що першим замовником цього літака буде Перуанська поліція, повне підтвердження моїх слів відбудеться найближчими днями.

Наше завдання — забезпечити політичний тил, забезпечити фінансові можливості для авіабудування"Нещодавно очільник МВС Арсен Аваков підписав меморандум з ДП "Антонов" про закупку літаків Ан-178.

Дев'ять літаків працюватимуть на потреби ДСНС ще чотири будуть використовуватися Нацгвардією.

Источник материала
Поделиться сюжетом