Про це заявив міністр інфраструктури Владислав Криклій в ході презентації звіту «Наближення до моделі управління» порт-лендлорд «в Україні», передає Бізнес.
Цензор з посиланням на Інтерфакс-Україна.
За словами міністра, для підготовки до концесії в 2020 році попередньо відібрані морські порти «Маріуполь», «Бердянськ», «Чорноморськ», а також частина Одеського морпорту.
«Природно, це тільки початок.
Ми будемо все далі просувати модель концесії в інші порти», — підкреслив міністр.
Криклій також акцентував на тому, що український уряд націлений на те, щоб налагодити взаємовигідну співпрацю держави і приватного бізнесу.
Як в свою чергу зазначив керівник Адміністрації морських портів України Райвис Вецкаганс, йдеться про низку концесійних проектів в зазначених морпорти.
Зокрема, в 2020 році планується підготувати до концесії залізничний поромний комплекс в «Чорноморську», пасажирський комплекс (включає в себе морвокзал і готель) в Одеському морпорту, а також майнові комплекси ДП «Бердянський морський торговельний порт» та ДП «Маріупольський морський торговельний порт».
«По Чорноморському залізничного комплексу у нас вже є ряд підготовлених документів.
Концесійний проект в Одесі для нас новий, але ми зараз спільно з новим менеджментом» Одеси займаємося цими питаннями.
По Бердянську, Єврокомісія виділила гроші на пре-ТЕО і його вже закінчують.
Так що я думаю, що цілком реально виконати підготовку і запустити початок проектів в наступному році.
"Херсоном" і "Ольвією" ми займалися два роки, але зараз у нас вже є досвід, road-map і новий закон, що дозволить прискорити темпи підготовки», — підкреслив Вецкаганс.
Нагадаэмо, про початок проведення конкурсів з пілотним проектам концесії в портовій отряслі (морпорти «Ольвія» і «Херсон») уряд оголосив 12 вересня 2019 року.
З переможцем кожного конкурсу буде укладено договір, сторонами якого стануть Мінінфраструктури, АМПУ, компанія-переможець конкурсу, а також підприємство (SPV, так звана «проектна компанія»), яке буде створено і зареєстровано переможцем конкурсу в Україні для реалізації проекту.
ТЕО пілотних проектів були розроблені консорціумом міжнародних консультантів, сформовані ЄБРР і IFC.
При підготовці ТЕО було проведено системний аналіз ринку, виконані фінансова, технічна, екологічна та юридична експертизи.
Крім того, відбулися зустрічі з потенційними вітчизняними та зарубіжними приватними партнерами з метою врахування їх пропозицій щодо реалізації проектів.