Гавриш про падіння літака МАУ: Є ряд нюансів, які вимагають більш детального аналізу
Гавриш про падіння літака МАУ: Є ряд нюансів, які вимагають більш детального аналізу

Гавриш про падіння літака МАУ: Є ряд нюансів, які вимагають більш детального аналізу

МЗС України перестало бути професійною організацією і не має самостійних протокольних програмних функцій.

Про це в ексклюзивному коментарі інтерні-виданню Новини України – From-UA заявив політичний аналітик Степан Гавриш.

За словами нашого співрозмовника, МЗС України перестало бути професійною організацією, і стало «політичним інститутом влади».

«Літак МАУ був збитий недалеко від Тегерану, у 250 км.

Це новий літак, 2016 року побудови, він пройшов техогляд сертифікованої компанії «Боїнг», яка дала дозвіл на польоти, всі системи діяли бездоганно.

В зв'язку з цим заява українського посольства через годину після того, як розбився літак, про те, що це не могла бути ракетна атака чи терористичний акт, свідчить про її непрофесійність і водночас спробу маніпулювати свідомістю українців.

Потім ця заява з сайту посольства була знята, але це колосальна помилка», - констатує аналітик.

«МЗС не має самостійних протокольних програмних функцій, які б дозволили діяти згідно не тільки міжнародного права, але й самих законів дипломатії — не поспішати робити висновки в умовах, коли самому посольству мало що було відомо в цих умовах, і воно діяло під впливом заяв саме іранської сторони, яка заявила, що говорити про будь-який теракт було б неправильно.

Це заявила іранська сторона ще до якихось розслідувань — впав саме за поломки двигунів, на що МАУ заперечила: це був новий літак і що з ним могло статися?», - додає експерт.

В той же час, каже Степан Гавриш, «коли президент Зеленський прилетів з Оману, дії влади були правильного напрямку».

«Президент діяв правильно, він зробив правильно заяву, що необхідно зберігати режим неупереджених оцінок, які проводять аналіз, але без хайпів.

З іншого боку, він послав туди групу спеціалістів, експертів разом з представниками силових відомств для більш глибокого вивчення цієї ситуації», - пояснює співрозмовник видання.

На думку спеціаліста, ситуація з літаком є «неоднозначною».

«Західні спецслужби, які разом з Іраном і Росією, заявили про те, що український літак розбився саме з-за несправності двигуна.

Але є ряд нюансів, які вимагають більш детального аналізу: заява іранців про те, що “чорні ящики” зруйновані, і частина переговорів екіпажу втрачена, що є свідки, що бачили, що літак загорівся у повітрі і падав звідти, що пілоти хотіли розвернути літак в сторону Тегерана до аеропорту, але не зв'язались з диспетчером і одночасно, що в переговорах пілотів не було занепокоєності у проблемах з літаком… І цей ряд протиріч ще раз доводить, що українська тема, на превеликий жаль, і досі залишається критичною для світу.

«Заяви в тому числі і представників уряду, що це могла бути російська ракета, яку поставляли Ірану до 2006 року, що літак міг стикнутися з беспілотником, виходячи з того, що це літак власне американський, в умовах дій на території Ірану право-екстремістських радикальних угрупувань, які могли мститися за вбивство лідера нацгвардії Ірану Сулеймані, вони могли використати будь-яку збою для того, щоб створити напруження.

Без сумніву, вони будуть робити все для того, аби показати, що це була технічна аварія, яка була пов'язана з катастрофою самої техніки», - впевнений експерт.

За словами аналітика, зараз дуже важливо дочекатися об'єктивних результатів розслідування.

«Дуже важливо, що до цього готова долучитися Канада, бо постраждали в основному канадські громадяни та їхні родичі.

Це неймовірна драма, і цю тему заховати неможливо», - резюмував наш співрозмовник.

Источник материала
Поделиться сюжетом