Що робити із зарплатами міністрів і депутатів
Що робити із зарплатами міністрів і депутатів

Що робити із зарплатами міністрів і депутатів

Кабінет міністрів опублікував зарплати урядовців.

Наприклад, міністру внутрішніх справа Арсену Авакову у грудні нарахували 186 541 грн, у тому числі надбавки – 49 225 грн, премії – 137 317 грн.

Міністр розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства Тимофій Милованов отримав 222 592 грн, де надбавка – 73 337 грн, а премія – 149 255 грн.

Зарплата керівника державного підприємства Укрпошта Ігоря Смілянського цьогоріч становитиме 1,8 млн грн.

Про це Gazeta.

ua говорить з колишнім народним депутатом Ігорем Луценком.

Скільки мають заробляти міністри, топпосадовці?Насправді все дуже просто.

Треба дивитися від обсягу, який отримує найнижча ланка.

І застосовувати розумний коефіцієнт.

Наприклад, не більше десяти.

Якщо спеціаліст початкового рівня отримує 7500, то для міністра — 75 тисяч.

Функція зарплати для міністра не є тим, чим є зарплата для працівника комерційної компанії.

Апріорі державна топслужба вважається питанням престижу, служінню країні, аніж просто заробити гроші.

Тут не мусить працювати принцип: чим більша зарплата, тим кращого спеціаліста знаходимо.

Кращий міністр, по ідеї, має сам прийти.

Оскільки він хоче реалізуватися, як державний діяч - на певному етапі життя послужити країні.Якщо вірити цифрам зарплат заступників міністрів, які гуляють Інтернетом, то це дуже великі кошти.

Звісно, плата не мусить бути якоюсь нульовою.

Чи такою, якою була у народних депутатів, міністрів у 2014-у — в районі 5 тисяч.

Зарплата має покривати поточні видатки людини середнього класу.

Але не більше того.

З огляду на теперішню соціально-економічну ситуацію.

Як створити справедливу систему зарплат?Має бути окремий орган.

Щоб не Верховна Рада чи міністри самі собі призначали зарплати і премії.

Такий орган визначав би винагороду усім державним діячам.

Це зняло би із них велику частину політичної відповідальності, корупційні питання.

Чи не має конфлікту інтересів, коли команда Міністерства економіки сама собі призначає зарплату? Навіть якщо вони, можливо, і гарно працюють.

Має бути окремий орган, який визначатиме зарплату чиновникамЄ поняття upper middle class — вищий середній клас.

Компанії, котрі досліджують ринок, займаються персоналом приблизно знають, що таке хороший рівень зарплати в Україні.

Спеціально замовляють у соціологів.

Такі готові дані можна взяти.

І на їхній базі зробити "споживчий кошик" представника вищого прошарку середнього класу.

Із цього мати різні коефіцієнти для різних посад.

Виплата 13-ї зарплати, великих премій у кінці грудня - це нормальна практика?Якщо людина пропрацювала рік, то це нормально.

Якраз є заохоченням того, що людина постійно зайнята на своїй посаді.Якщо ж чиновники просто понавиписували на себе премії, бо були невикористані фонди.

Навіть хтось ледь чи не відкрито виправдовувався: "Кошти залишилися, вони ж пропадуть".

То це вже корупція.

Що у цій темі ми упускаємо, забуваємо, не звертаємо увагу?По-перше, чиновників треба якомога далі усунути від визначення собі зарплат.

Щоб була окрема відповідальна політична особа.

Яка сидітиме у державній службі і буде затверджувати оці всі зарплати.

Зараз премії фактично не обмеженіПо—друге, система окладів-премій має бути більш прозора.

Премії не повинні перевищувати 50% зарплати.

Бо зараз вони фактично не обмежені.

Можна у три рази більше отримати.

Відбувається обман суспільства.

Українці хочуть професійної роботи від керівників країни, але не готові їм багато платити.

Чому?Українці за час радянського соціалізму звикли, щоб за них все вирішували.

Щоб хтось їм захищав права.

Часто до мене з великою претензією звертаються люди: "Ви ж там громадськість, можете робити те то, те то".

Це завжди засмучує.

Люди не розуміють, що їм вже ніхто не винен, що вони відповідальні за свою долю.

Люди не розуміють, що їм вже ніхто не винен.

Вони відповідальні за свою долю.

Звісно, зарплати на нижчому і середньому рівнях треба піднімати.

Вони не повинні бути такими, як зараз.

Топпосади компенсуються престижністю роботи, можливістю там реалізуватися.

Якраз великий кадровий голод на нижчому рівні.

І це найбільша проблема.І те що зараз все начальство призначає собі такі зарплати, це ще погіршує ситуацію.

Морально дестимулює нижню ланку хоч якось працювати.

Як оплачується робота топчиновників за кордоном? Чий досвід можемо перейняти?Є середній рівень зарплат.

Із його визначенням в Україні є деякі проблеми, бо тіньова економіка — це 50% від реальної, офіційної.

Можна подивитися на країни Західної Європи, розвинуті.

На коефіцієнти — скільки там отримує парламентарій по відношенню до середньої, мінімальної.

Скільки решта посадовців.

Щоб спеціальний орган, дивлячись на досвід інших країн, формував загальнодержавну політику — от, ми придумали таку математичну модель.

Якщо піднімається реальна мінімалка, тоді народні депутати і решта високопосадовців починають отримувати більше.

Піднімається середня зарплата — так само.

Тоді у суспільства не виникатимуть запитання: чому так багато платять.

Ви стали краще жити, тому і чиновники від цього якусь долю отримали.

Источник материала
Поделиться сюжетом