Учні мінської гімназії No 19 економлять воду і електрику, сортують відходи і шиють лляні обкладинки для зошитів.
Кілька років тому навчальний заклад став першою школою в країні, яка відмовилася від пластику, передає sb.
Біля ганку "зеленої" гімназії з ініціативи школярів встановили криту велопарковку, розраховану на півсотні місць.
"Пересядь на велосипед" - один з проектів, який запропонували гімназисти.
Кожен навчальний рік класи починають з визначення мети сталого розвитку.
Приміром, мета No3 стосується здорового способу життя.
У мінській гімназії також з’явилась ідея зменшення використання пластику, яка з часом переросла у рух "Школа без пластику", який об'єднав вже понад 30 навчальних закладів по всій Білорусі.
Для початку під керівництвом викладача англійської Лариси Пєскової школярі вивчили проблему пластикових відходів у світі і в країні, підрахували, скільки одноразових стаканчиків використовується щодня в школі і провели опитування серед учнів і батьків "Моє відро для сміття в цифрах".
Коли діти вивчили результати моніторингу, усвідомили, що від одноразових пластикових стаканчиків потрібно терміново відмовитися, замінивши їх багаторазовими пляшками.
«Стильно і практично, - показує свій тамблер Павло Куколович з 10-го класу.
- Вже не пам'ятаю, коли востаннє наливав воду в стаканчик».
Втім, повністю стаканчики не зникли: в них можна налити воду, якщо забув вдома пляшку.
Щоправда, як зазначає керівництво гімназії, тепер за день в урні набирається не більше десяти штук.
Ще одним важливим кроком стала відмова від привізної питної води: 20-літрові бутлі замінили сучасні системи фільтрації.
Гімназисти відмовилися і від поліетиленових обкладинок на користь лляних.
На майстер-класах під керівництвом вчителя англійської мови Ольги Пєскової діти роблять викрійки, а потім зшивають їх.
"Фізику тепер не впізнати", - каже десятикласниця Дар'я Кевра, яка прийшла у проект два роки тому.
«На одну обкладинку у мене йде близько 30 хвилин, у школярів з молодших класів це зазвичай займає більше часу, але ми завжди допомагаємо, - розповідає дівчина.
– Можемо зшити обкладинки хоч на всю гімназію, та ось матеріалу не вистачає».
Три роки поспіль Дар'я Кевра брала участь у екодефіле - виходила на подіум у нарядах, зроблених з вторсировини.
Зазвичай половина призерів цього конкурсу - учні молодших класів, у яких неймовірна кількість ідей.
«Завжди звертаю увагу, що відправляю в урну, купила батькам по шоперу і контролюю, щоб домашній пакет з пакетами не поповнювався, - говорить десятикласниця.
- На балконі у нас стоїть великий мішок для ПЕТ-пляшок, який тато періодично відвозить у гімназію: частину з них викидаємо в контейнер для пластику, а частина йде на виготовлення костюмів до днів екології, які проходять у квітні».
Вторсировина на вагу золота і в гімназійному театрі.
Кожна непотрібна дрібниця з подачі викладача перетворюється на справжній витвір мистецтва.
Останнє творіння - гусениця з картонних коробочок від плавленого сиру, прикрашена пап'є-маше і стильною валяною шубкою.
Учитель мистецтва Наталія Якимович зауважує, що ідею відкрити театр теж підказали діти:.
«Якось дала домашнє завдання придумати сюжет невеликої лялькової вистави, учні так захопилися, що розробили повноцінні сценарії і попросили допомогти їм зробити виставу, - говорить вона.
- Так у кабінеті з'явилася сцена з картонних коробок: у нашій творчій обителі у дітей відкриваються нові можливості: хтось стає режисером, актором, декоратором, а хтось майстром з виготовлення ляльок».
На доказ педагог дістає важкі коробки з реквізитом: ось зшитий з обрізків тканини симпатичний вовк, а ось - дурне маленьке мишеня.
Улюблене місце всіх гімназистів - експериментальна лабораторія"зимовий сад".
Сюди на перерві заглядають всі, хто небайдужий до живої природи.
Четвертокласниці прибігли подивитися на черепаху, а десятикласники - щоб побути в тиші.
Цікаво, що у жодного з гімназистів немає з собою пластикового пакету зі спортивною формою.
Замість нього на плечі висить стильна зелена сумка з логотипом гімназії.
Хол другого поверху - місце, де діти зустрічаються на перервах, щоб поділитися еко-ідеями і обговорити пропозиції з друзями.
Тут встановлено стенд, на якому великими літерами написано "Екоград".
«Екоград» - образ бажаного майбутнього гімназії - екологічне, комфортне, освічене, громадянське, демократичне місто, яке гімназисти будують разом, - пояснює заступник директора Світлана Махніс.