День X, на який з тривогою чекав український ринок платного телебачення, зрештою настав.
У ніч на 29 січня чотири найбільші медіагрупи – Star.
Media, «1+1 медіа», «Медіа Група Україна» та «Інтер медіа груп» – таки закодували сигнал своїх 22 телеканалів на супутнику.
Тепер третина глядачів може змінити чи вже змінила тип прийому телевізійного сигналу.
За даними соціологічного дослідження, проведеного в березні 2019 року на замовлення «1+1 медіа» (опитано 1000 абонентів супутникового телебачення віком старше 18 років по всій Україні, за винятком Криму та ООС), 45%, або 2 млн користувачів супутникового ТБ планували вибрати платний тип підключення, у тому числі: кабель – 18%, IPTV/OTT – 14%, DTH (платні супутникові платформи) – 13%.
У цифровий ефір (наразі безкоштовна технологія) планували перейти 27%, а ще 14% хотіли залишитися з безкоштовним супутниковим ТБ без каналів медіагруп.
Для аналізу результатів кодування індустрії потрібен час.
А про результати перших двох днів, що минули від дня X, «Детектору медіа» розказали представники двох легальних супутникових платформ: Viasat та XtraTV.
Кожна з них сподівається отримати 50% DTH-ринку.
Активність користувачів, які прагнули підключитись до офіційних операторів, у січні була така висока, що медіагрупи перенесли дату кодування на тиждень.
Про те, чи встигають Viasat і XtraTV підключити всіх охочих, скільки абонентів уже підключили і які пакети стали найпопулярнішими, розповіли директор із продажів Viasat Антон Юр’єв і директор XtraTV Юрій Чередніченко.
- Скільки нових підключень абонентів відбулось після оголошення планів медіагруп закодуватися на супутнику?.
Антон Юр’єв: Підключення до послуги супутникового телебачення Viasat збільшилось в рази.
Наразі цифра складає більше 150 тис.
Юрій Чередніченко: Активність, яку ми почали відчувати стосовно звернень клієнтів щодо кодування, почалася на початку жовтня 2019 року.
З кожним тижнем кількість клієнтів, яких цікавило це питання, зростала.
Звичайно, зростала і кількість тих користувачів, які відразу прийняли рішення продовжувати переглядати супутникове ТБ, і підключили послугу XtraTV.
Якщо говорити про кількість підключень, то з жовтня по січень, ми залучили приблизно 60 тис абонентів.
- На який місяць припав пік підключень? Чи, на вашу думку, він триватиме?.
Ю.: Попри початок інформування абонентів ще з вересня 2019 року, пік підключень припав на січень і триває досі.
Саме через це ми були вимушені звернутися до медіагруп із проханням про перенесення дати кодування супутника на один тиждень, аби надати послуги якомога більшій кількості абонентів.
Ч.: Ми очікували, що піковим місяцем щодо підключення послуг має бути січень.
Так воно фактично і сталося.
Вже з другого тижня січня кількість охочих підключити послугу XtraTV зросла в декілька разів.
Думаю, що розвиток платного супутникового ТБ буде тривати до 6-9 місяців більш активно, далі, звичайно, активність впаде.
Але ми точно розуміємо, що бум не буде тимчасовим.
Це довгий шлях.
- Скільки угод укладали щодня?.
Ю.: У дні найбільшого навантаження ми здійснювали до 6 тис.
нових підключень.
Ч.: День від дня відрізняється.
Особливо, якщо ми будемо говорити про січень.
У святкові дні кількість підключень прогнозовано падала, перед святами (у грудні та після Різдвяних свят) варіювалася – від 700 до 2500 підключень на день.
- З яких регіонів до вас зверталось найбільше абонентів (і чи відстежує це компанія)?.
Ю.: Ми отримуємо звернення з усіх регіонів України пропорційно до проникнення покриття супутникового телебачення.
Ч.: Звичайно, компанія відстежує дані по абонентах, які фактично вже підключають послугу.
Який регіон, яке місто та навіть населений пункт.
Найактивніші регіони – це Захід України.
Є також велика активність у Центральній Україні, окремі області на Сході на Півдні.
- Які основні труднощі виникали при підключенні?.
Ю.: У зв’язку з відкладанням абонентами супутника завчасного переходу на закодований сигнал, з початку 2020 року ми спостерігаємо підвищений попит на підключення до послуг, що позначився на створенні великих черг до майстрів з налаштування, а також на зростанні навантаження на call-центр у сотні разів.
Тому в наших інформаційних повідомленнях абонентам ми не перестаємо наголошувати, що підключити новий тюнер дуже просто і кожному під силу зробити це самостійно.
Зокрема, деякі моделі навіть мають функцію автоматичного пошуку супутників.
Після підключення тюнера необхідно зателефонувати до Центру інформаційної підтримки та активувати послугу.
Ч.: Користувачам, які вже переглядали супутникове ТБ, необхідно виконати всього одну дію: замінити свій старий супутниковий приймач на новий.
Але, знову-таки, справдилися наші певні побоювання: технічний стан супутникових тарілок багатьох користувачів був не найкращим, адже з часу, коли були встановлені перші супутникові тарілки, минуло вже 10-12 років.
Тому в певного відсотка абонентів були складнощі з налаштуванням, і таким абонентам ми максимально швидко намагаємось надати сервісну допомогу нашого партнера (дилера чи інсталятора).
Звичайно, зараз партнери надзвичайно завантажені роботою з новими підключеннями, але сервісні функції все одно важливі, тож ми знаходимо баланс і порозуміння в цьому процесі.
Наш call-центр також працює у режимі нон-стоп, адже багато клієнтів лише знайомляться із сервісом, оплатою та можливістю самостійно керувати своєю послугою.
Наші консультанти готові відповісти на всі питання і полегшити процес адаптації для наших нових клієнтів.
- Які пакети обирають нові абоненти (базові, преміальні, акційні тощо)?.
Ю.: Одним з найбільш популярних пакетів серед нових абонентів є пакет «Сімейний», до якого входять як українські національні канали, так і канали родини Viasat, а також популярні розважальні канали (кіно, спорт, пізнавальні).
Своїх глядачів знайшли і преміальні пакети зі світовими каналами-хітами та каналами в HD-якості.
Також попитом користується пакет «Національний».
Ч.: Очікувано, більшість клієнтів виявляють бажання продовжувати переглядати основні українські канали медіагруп.
І тому попит на пакети «Xtra Національний» і «Xtra Старт» значний.
Але є зацікавленість і в розширених, преміальних пакетах «Xtra Комфорт» і «Xtra Максимум».
Звичайно, своя стабільно зростаюча аудиторія є в наших ексклюзивних пакетів «Футбол» і «Супер.
Власне, більш чітке розуміння, як розподіляться пріоритети наших клієнтів будемо мати в лютому.
- Наскільки результати останніх трьох місяців (після початку блекаутів) виправдали ваші розрахунки на притік абонентів?.
Ч.: Більш ніж ми очікували, запевняю.
- Згідно з оприлюдненими прогнозами «1+1 медіа», які підтримували інші медіагрупи, 45% користувачів безкоштовного супутника (2 млн абонентів) мають перейти в платний сегмент, зокрема 13% - стати абонентами DTH-платформ.
Перші результати підключень відповідають цим прогнозам?.
Ю.: Динаміка підключень до кодування супутника знаходиться в межах наших очікувань.
Але основна частина клієнтів має підключитися після кодування.
Тому про результати говорити ще зарано.
Ч.: Наразі рано говорити про певні результати.
Поки що підключалися ті користувачі, які заздалегідь вирішили питання щодо перегляду каналів на супутнику, до хвилі ажіотажу.
Левова ж частка клієнтів буде приймати рішення вже після фактичного кодування каналів медіагрупами.
Думаю, нам варто буде поговорити про наші очікування та фактичні результати вже восени.
Колаж: «Спутниковый мир».