Карантин в Україні: як держава зможе ускладнити роботу аграріям
Карантин в Україні: як держава зможе ускладнити роботу аграріям

Карантин в Україні: як держава зможе ускладнити роботу аграріям

Таку думку у коментарі 24 каналу висловив юрист юридичної компанії Esquires Віктор Зальотін.

Поки що заборонено лише роботу лише тих підприємтв та організацій, діяльність яких передбачає приймання відвідувачів: громадського харчування (ресторанів, кафе тощо), торговельно-розважальних центрів, інших закладів розважальної діяльності, фітнес-центрів, закладів культури, торговельного і побутового обслуговування населення.

Діяльність АПК не припинена, щоб уникнути продовольчої кризи.

Разом з там, за словами юриста, запровадження надзвичайної ситуації – лише передумова для введення подальших обмежень у зв’язку з карантином.

Деякі з них можуть стосуватися українського АПК.

Тому існує ризик введення додаткових заходів, що ускладнять роботу виробників сільськогосподарської продукції.

Законодавство, за словами Зальотіна, передбачає введення наступних заходів в залежності від обставин, що можуть виникнути.

Відповідно до статті 37 Кодексу цивільної безпеки України біологічний захист населення, тварин і рослин включає:.

своєчасне виявлення чинників та осередку біологічного зараження, його локалізацію і ліквідацію;.

прогнозування масштабів і наслідків біологічного зараження, розроблення та запровадження своєчасних заходів;.

обмежувальні протиепідемічні заходи, обсервації та карантину;.

дезінфекційні заходи в осередку зараження, знезараження суб’єктів господарювання, тварин та санітарної обробки населення;.

інші заходи біологічного захисту залежно від ситуації, що склалася.

Біологічний захист населення, тварин і рослин додатково включає встановлення протиепідемічного, протиепізоотичного та протиепіфітотичного режимів та їх дотримання суб’єктами господарювання.

Положення про функціональну підсистему захисту сільськогосподарських тварин і рослин єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру вказує, що залежно від масштабів і особливостей надзвичайної ситуації, що прогнозується або виникла уповноважені органи можуть установлювати один з таких режимів:.

режим підвищеної готовності - при істотному погіршенні виробничо-промислового, хімічного, біологічного (бактеріологічного), стану;.

режим діяльності з надзвичайної ситуації – при реальній загрозі виникнення надзвичайних ситуацій і реагуванні на них;.

режим діяльності за надзвичайного стану запроваджується в Україні або на окремих територіях в порядку, визначеному Конституцією та Законом "Про надзвичайний стан".

Також у зв’язку з карантином можуть посилитися заходи, передбачені статтею 7 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення".

Зокрема – лабораторні дослідження з безоплатним вилученням зразків, примусове усування від роботи інфікованих працівників або працівників, які контактували з інфікованими.

Окремі норми стосуються тварин та виробників тваринної продукції.

Закон України "Про захист населення від інфекційних хвороб" вказує, що захист населення від інфекційних хвороб, спільних для тварин і людей (зооантропонозних інфекцій), забезпечується проведенням ветеринарно-санітарних, протиепізоотичних, профілактичних і протиепідемічних заходів під час догляду за тваринами, виробництва, переробки та реалізації продукції тваринництва, дотриманням усіма господарюючими суб'єктами вимог ветеринарних, санітарно-гігієнічних і санітарно-протиепідемічних правил і норм, а також контролем місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за їх дотриманням.

Юридичні особи, незалежно від форм власності, забезпечують проведення профілактичних дезінфекційних заходів у жилих, виробничих та інших приміщеннях і на земельних ділянках, які їм належать.

Також можуть проводити профілактичні медичні огляди.

Закон також зобов’язує проводити дезінфекційні заходи у місцях, де перебували інфіковані особи.

Якщо підтвердиться ризик перенесення вірусу тваринами, за законом "Про ветеринарну медицину" запровадять такі заходи:.

проведення досліджень та ізоляція інфікованих тварин;.

ізоляція хворих тварин та закриття потужностей (об’єктів), де виявлено присутність хвороби;.

заборона або обмеження переміщення тварин;.

заборона переміщення за межі інфікованих потужностей (об’єктів) будь-яких товарів, засобів догляду за тваринами, супутніх об’єктів та гною;.

забій тварин;.

вилучення і безпечне знищення туш тварин, які загинули або були вбиті, та інших товарів або гною у разі неможливості їх знешкодження звичайними методами очистки та дезінфекції;.

здійснення спеціальних ветеринарно-санітарних заходів в інфікованій, буферній зонах та зоні спостереження;.

заборона організації ярмарків, ринків, виставок, аукціонів, публічних або інших заходів із залученням тварин, а також функціонування майданчиків для торгівлі тваринами;.

заборона або обмеження здійснення злучки тварин;.

вакцинація, клінічні обстеження та лікування тварин;.

обмеження переміщення осіб, які були в контакті з інфікованими тваринами та тваринами, щодо яких є підозра, що вони інфіковані, або з іншими товарами чи гноєм від інфікованих тварин;.

закриття та блокування підходів до інфікованих зон;.

дезінфекція, дератизація, дезінсекція тваринницьких приміщень, загонів для худоби, дворів, пасовиськ, місць водопою та інших місць, де утримуються інфіковані тварини або тварини, щодо яких є підозра, що вони інфіковані, а також супутніх об’єктів, які перебували в контакті з ними.

Не оминуть ризик введення додаткових заходів у зв’язку з карантином і виробники рослинної продукції.

Зокрема, відповідно до Закону "Про карантин рослин" виробників можуть зобов’язати:.

надавати державним фітосанітарним інспекторам у визначених законом випадках безперешкодно доступ до об’єктів регулювання на будь-якій стадії виробництва, переробки чи обігу для проведення інспектування, перевірки документації та відбору зразків від об’єктів регулювання для визнання їх фітосанітарного стану;.

сприяти проведенню карантинних заходів у карантинних та прилеглих до них зонах у разі виявлення карантинних організмів.

Перелік регульованих шкідливих організмів не містить коронавірусу, тому поки що підстав посилених перевірок рослинної продукції поки що немає.

Відповідно до положення про державний санітарно-епідеміологічний нагляд варто чекати відвідування посадовими особами державної санітарно-епідеміологічної служби МОЗ.

Виробники сільськогосподарської продукції не можуть повпливати на можливі варіанти розповсюдження та мутацій вірусу, а також на рішення уряду.

Проте, задля мінімізації негативного впливу карантину на виробництво:.

Превентивно забезпечувати безпеку працівників та виробництва;.

Максимально користуватися наданими державою пільгами;.

Ініціювати зменшення розміру орендної плати за землю чи виробничі приміщення;.

Продумати маркетингові заходи задля збільшення обсягів реалізації продукції;.

За можливості перепрофілювати виробництво під актуальні потреби населення.

Карантин в Україні: як держава зможе ускладнити роботу аграріям - Фото 1

Надзвичайна ситуація: що треба знати / Інфографіка 24 каналу.

Теги по теме
Коронавирус Новости Украины Новости политики Коронавирус в Украине Карантин
Источник материала
loader
loader