Про це написала в своїй колонці проректор та професор кафедри міжнародних відносин Київського національного університету культури і мистецтв Інна Костиря.
Україна запровадила карантин для боротьби з поширенням коронавірусу і система освіти зіштовхнулася з проблемою продовження навчального процесу.
Така ж дилема стоїть і перед навчальними закладами по всьому світі.
Так, за словами Інни Костирі, провідні американські університети, серед них Прінстонський та Гарвардський, підготували для своїх викладачів та студентів окремі онлайн-сторінки з детальним описом яким чином організувати викладання та навчання за допомогою таких відкритих платформ як Blackboard чи Canvas, або ж Zoom.
Ці платформи дозволяють викладачам презентувати свій курс, матеріали, презентації, організувати тести та оцінювання студентів, а також проводити синхронний навчальний процес через онлайн-відеоконференції.
Більше того, як зазначила проректор Київського національного університету культури і мистецтв, американські університети почали ділитися між собою у відкритому доступі інформацією про інструменти та платформи, які вони почали використовувати для налагодження дистанційного навчання.
Китайські університети теж перейшли на дистанційне онлайн-навчання, переважно використовуючи власні платформи та інструменти, і навіть збираються організувати захист дипломів студентів через онлайн платформи.
Китайські колеги зазначили, що із запровадженням онлайн-навчання вони побачили покращення та поглиблення взаємодії викладачів та студентів під час навчання, як і більшу задоволеність студентів від їхніх навчальних курсів.
Костиря зазначила, що і американські, і китайські університети зіштовхнулися з тим, що викладачі були не готові до переходу на онлайн-викладання через брак знань про наявні і доступні інструменти, тому вони організували навчання для них і підготували детальні інструкції як користуватися онлайн-інструментами.
Інна Костиря також переконана, що сьогоднішня криза та карантин – це можливість зробити величезний крок назустріч новому.
Українські університети повинні скористатися цією нагодою як можливістю зробити якісний прорив в освітньому процесі в університетах.
"Наші колеги у світі продемонстрували, що онлайн-навчання дає безмежні можливості - посилити взаємодію викладача та студента.
Головне скористатися своїм шансом зараз, щоб вийти із карантину з новими можливостями", - зазначила вона.