Про це повідомляє прес-служба агрохолдингу «Астарта».
Завдяки збільшенню обсягу продажів зернових майже половину консолідованої виручки забезпечив сегмент рослинництва.
Експортна виручка склала €253 млн (56% від загальної виручки), в тому числі продажі на ринок ЄС становили €152 млн.
«Минулого року компанія зосередилася на максимальному збільшенні операційного грошового потоку: за рахунок вивільнення робочого капіталу та продажу запасів цей показник виріс з €16 млн у 2018 році до €173 млн у 2019 році.
Фокус на ретельному управлінні кредитним портфелем, продуктивністю та витратами допоміг „Астарті“ зменшити чистий борг (включно з лізинговими зобов’язаннями) на 15% до €276 млн», — йдеться в повідомленні.
Показник співвідношення чистого боргу до EBITDA у 2019 році зменшився до 3,5 з 4,8 у 2018 році.
Чистий прибуток становив €1,7 млн.
«Виручка сегменту рослинництва зросла на 62% до €206 млн на фоні зростання продажів кукурудзи на 99% до 714 тис.
тонн після високих врожаїв за два останні роки.
Частка експорту становила 80% проти 72% у 2018році.
Минулого року агрохолдинг зібрав €1,014 млн тонн зернових та олійних культур, що майже на рівні рекордного врожаю 2018 року (-4%).
EBITDA сегменту у 2019році склала €53 млн», — зазначають в агрохолдингу.
У 2019 році відбулося скорочення продажів цукру на 7% до 301 тис.
тонн внаслідок тривалої негативної кон’юнктури ринку цукру обумовило зменшення виручки на 2% до €117 млн.
Через низькі світові ціни на цукор експорт зменшився до 20 тис.
тонн з 131 тис.
тонн у 2018 році.
«Реагуючи на ринкову ситуацію, у 2019 році компанія скоротила посівні площі під цукровими буряками на 12% до 35 тис.
га, та вжила заходів по економії виробничих витрат, що забезпечило позитивну EBITDA сегменту, €2 млн.
Виробництво цукру у минулому сезоні було зменшено на 14% до 302 тис.
тонн, у той же час компанія зберегла лідерські позиції на українському ринку цукру (частка ринку більше 20%) та збільшила частку цукру екстра-ґатунку у структурі виробництва на 37% до 76 тис.
тонн», — додають в «Астарті».
Зауважимо, що виручка від переробки сої зросла на 11% до €83 млн завдяки збільшенню обсягу продажів.
У 2019 році компанія переробила 231 тис.
тонн сої (на 7% більше), займаючи таким чином 14% ринку соєпереробки в Україні.
Експортні продажі забезпечили 89% сегментної виручки.
Показник EBITDA становив €7 млн.
На фоні росту цін на молоко виручка сегменту тваринництва збільшилася на 18% до €35 млн.
Виробництво молока у 2019 році склало 96 тис.
тонн (-10%), при цьому зросли якісні показники продукції, а також частка молока екстра-класу з 12% у 2018 році до 60%.
Середній надій на корову збільшився до 20 кг/добу.
EBITDA сегменту тваринництва склала €16 млн.
Оглядаючись на 2019 рік, треба зізнатися, що він був непростим, але в той же час мотивуючим — ми поставили за мету мобілізувати всі внутрішні ресурси, і завдяки цьому Компанія сьогодні значно стійкіша, ніж рік тому.
«Розробка власної системи операційного вдосконалення та використання IT-рішень для агроменеджменту допомогли нам суттєво зменшити витрати і заощадити ресурси.
У 2020 році ми продовжимо свій розвиток за трьома пріоритетними напрямами: операційне вдосконалення, діджиталізація та ESG-комплаєнс», — підсумував Віктор Іванчик, генеральний директор «Астарти».