Польська прокуратура ініціює тимчасовий арешт російських авіадиспетчерів, які працювали в аеропорту Смоленська в момент аварії літака Ту-154 з президентом Лехом Качиньським на борту. Про це повідомила прес-секретар польської Генпрокуратури Ева Бялик, повідомляє Польське інформагентство PAP.
"Звинувачення, які були пред'явлені диспетчерам, стосуються умисного провокування авіакатастрофи, що спричинила загибель багатьох людей", - заявила Бялик.
Рішення суду про арешт стане першим кроком до оголошення диспетчерів у міжнародний розшук і вимогу їх видачі польській владі.
Відзначається, що в рамках розслідування, слідчі прокуратури не раз оглядали уламки літака, що зберігається в районі аеропорту "Смоленськ-Північний" і зверталися до Росії за юридичною допомогою, в тому числі для оголошення звинувачень і допиту підозрюваних.
У прокуратурі Польщі підкреслили, що направляли в Росію кілька десятків їхніх запитів, але "російська сторона не виконала ключові процесуальні дії".
В результаті повторного аналізу доказів прокуратура встановила, що система радіолокаційної посадки, використовувана в Смоленському аеропорту, вийшла з ладу і точка, що позначає положення літака, зникла з моніторів диспетчерів. Тому більша частина інформації, наданої диспетчерами пілотам про місцезнаходження літака, була помилковою: вони давали пілотам команди на зниження і посадку, не знаючи їх фактичного місця розташування.
Як відомо, літак Ту-154 президента Польщі Леха Качинського в 2010 році зазнав аварії при заході на посадку в аеропорту "Смоленськ-Північний". На борту перебували 96 осіб: 88 пасажирів і вісім членів екіпажу, що летіли на траурні заходи в Катинь. Всі вони загинули.
Пізніше перша польська комісія під керівництвом екс-глави МВС Єжи Міллера назвала причиною катастрофи зниження нижче дозволеного мінімуму президентського літака, який пішов на посадку, незважаючи на густий туман. Влада Польщі не погодилася зі звітом МАК і висновками комісії Міллера і прийняла рішення про створення другої комісії.
Пізніше з'явилися дані, що нібито виявлено запис вибуху на "чорних ящиках" літака Ту-154.
Сьогодні в Польщі все більше акцентують увагу на можливій причетності Росії. Інтриги додає і той факт, що уламки Ту-154 все ще знаходяться в РФ. Згідно з російським законодавством, вони повинні залишатися в розпорядженні російських слідчих до завершення слідства. Росія обіцяє, що поверне їх Польщі після завершення всіх слідчих дій.
Польща ініціює арешт російських диспетчерів, які працювали при катастрофі літака Качинського
З клопотанням про арешт трьох диспетчерів аеропорту "Смоленськ-Північний" до окружного суду Варшави звернулася слідча група відомства
04:21 17.09.2020
Польська прокуратура ініціює тимчасовий арешт російських авіадиспетчерів, які працювали в аеропорту Смоленська в момент аварії літака Ту-154 з президентом Лехом Качиньським на борту. Про це повідомила прес-секретар польської Генпрокуратури Ева Бялик, повідомляє Польське інформагентство PAP.
"Звинувачення, які були пред'явлені диспетчерам, стосуються умисного провокування авіакатастрофи, що спричинила загибель багатьох людей", - заявила Бялик.
Рішення суду про арешт стане першим кроком до оголошення диспетчерів у міжнародний розшук і вимогу їх видачі польській владі.
Відзначається, що в рамках розслідування, слідчі прокуратури не раз оглядали уламки літака, що зберігається в районі аеропорту "Смоленськ-Північний" і зверталися до Росії за юридичною допомогою, в тому числі для оголошення звинувачень і допиту підозрюваних.
У прокуратурі Польщі підкреслили, що направляли в Росію кілька десятків їхніх запитів, але "російська сторона не виконала ключові процесуальні дії".
В результаті повторного аналізу доказів прокуратура встановила, що система радіолокаційної посадки, використовувана в Смоленському аеропорту, вийшла з ладу і точка, що позначає положення літака, зникла з моніторів диспетчерів. Тому більша частина інформації, наданої диспетчерами пілотам про місцезнаходження літака, була помилковою: вони давали пілотам команди на зниження і посадку, не знаючи їх фактичного місця розташування.
Як відомо, літак Ту-154 президента Польщі Леха Качинського в 2010 році зазнав аварії при заході на посадку в аеропорту "Смоленськ-Північний". На борту перебували 96 осіб: 88 пасажирів і вісім членів екіпажу, що летіли на траурні заходи в Катинь. Всі вони загинули.
Пізніше перша польська комісія під керівництвом екс-глави МВС Єжи Міллера назвала причиною катастрофи зниження нижче дозволеного мінімуму президентського літака, який пішов на посадку, незважаючи на густий туман. Влада Польщі не погодилася зі звітом МАК і висновками комісії Міллера і прийняла рішення про створення другої комісії.
Пізніше з'явилися дані, що нібито виявлено запис вибуху на "чорних ящиках" літака Ту-154.
Сьогодні в Польщі все більше акцентують увагу на можливій причетності Росії. Інтриги додає і той факт, що уламки Ту-154 все ще знаходяться в РФ. Згідно з російським законодавством, вони повинні залишатися в розпорядженні російських слідчих до завершення слідства. Росія обіцяє, що поверне їх Польщі після завершення всіх слідчих дій.