Міждержавний авіаційний комітет опублікував розшифровку переговорів російських диспетчерів з пілотами польського Ту-154 в 2010 році перед авіакатастрофою під Смоленськом. Диспетчери через погану видимість пропонували піти на друге коло і приземлитися на запасному аеродромі.
У день катастрофи в районі аеродрому "Північний" була низька видимість. Диспетчери обговорювали посадку в московському "Внуково", а також Мінську та Вітебську. Розшифровка показує, що пілотам повідомили про метеоумови і необхідність відходу на запасний аеродром, повідомляє 17 вересня російський "Інтерфакс"..
"Передали, по-перше, щоб він був, щоб він був готовий до відходу на запасний, ось, уточнити, скільки у нього палива", - доповів керівник польотів.
"Я думаю, що головний центр вже розбереться, я сказав, що в Смоленську погоди немає, а там вже розберуться", - відреагував оперативний черговий.
Одночасно у екіпажа запитують, чи вистачить палива для відходу на запасний аеродром, на що отримують позитивну відповідь. Пілоти також підтвердили готовність йти на друге коло при досягненні висоти 100 метрів.
Але через 4 хвилини екіпаж доповів про вихід шасі і закрилок, а диспетчер підтвердив, що посадкова смуга вільна. Ще через дві хвилини у екіпажа запитують про друге коло, але відповіді вже не було.
Своєю чергою, слідча група при Державній прокуратурі Польщі подала до суду клопотання про тимчасовий арешт трьох диспетчерів, які чергували в аеропорту Смоленськ-Північний в день аварії польського президентського літака Ту-154М 10 квітня 2010 року.
Нагадаємо, 10 квітня 2010 року в Росії розбився літак ТУ-154М на борту якого були 96 людей – всі вони загинули. Серед них – президент Польщі Лех Качинський і чимало високопосадовців. Всі вони летіли на жалобні заходи з нагоди річниці розстрілу польських офіцерів у Катинському лісі. Варшава тоді звинувачувала в авіакатастрофі двох російських диспетчерів.
У жовтні 2016 року комісія з розслідування Смоленської трагедії встановила, що на тілах деяких жертв були виявленісліди вогню. Однак це не можна пояснити пожежею, яка виникла на місці катастрофи. Через два роки британські експерти виявили сліди тротилу на уламках літака.