Про це повідомляє infagro.

«Зараз попит на молочні продукти досить високий, ціни ростуть.

Шкода тільки, що цим зростанням цін вже не можуть належним чином скористатися українські експортери.

З настанням середини осені пропозиція молока в Україні швидко скорочується, наближаючись до річного сезонному мінімуму.

Особливо відчутне падіння виробництва в категорії домогосподарств», — розповідають експерти.

Аналітики зауважують, що цей процес супроводжується скороченням випуску сезонних і в той же час експортоорієнтованих товарів.

Ситуація що склалася сприяє відновленню імпорту молокопродуктів, і мова вже йде не про сир і свіжі молочні продукти, які активно закуповувалися і в сезон великого молока, а про сировинні позиції.

«Трейдери активно прораховують баланси на предмет можливого дефіциту вершкового масла, сухого молока і навіть сироватки.

Укладення угод стримує тільки падаючий курс гривні», — пояснюють фахівці.

Таким чином, найближчим часом сировинний дефіцит посилиться.

Прибутковість виробництва молока в більшості сільгосппідприємств невисока.

За розрахунками експертів, середня операційна рентабельність по всіх підприємствах становить лише 3%.

«За даними експертів ФАО, умовна прибутковість виробництва молока (УМІ) у вересні виявилася найнижчою за останні 5 років (до відповідного місяця).

В таких умовах аграрії будуть намагатися компенсувати свій недоотриманий прибуток за рахунок збільшення цін на молоко.

Розраховувати на зменшення сировинного дефіциту в середньостроковій перспективі переробникам не варто», — вважають спеціалісти.

Крім того, аграрії не поспішають робити великі інвестиції в молочний напрямок, а держава не хоче або не може їх стимулювати.

Зокрема, в бюджеті на наступний рік закладені досить скромні суми підтримки сільгоспвиробників (4 млрд грн).

«Профільне міністерство ще робить якісь спроби збільшити підтримку в два рази до 8,4 млрд грн, але навряд чи їх старання будуть успішними, з урахуванням запланованого величезного дефіциту в бюджеті 2021 року.

Загалом, молока в Україні буде мало і дешевим воно не буде», — стверджують аналітики.

Разом з тим, виробникам піднімати далі ціни на свою продукцію пропорційно збільшенню вартості сировини вкрай складно.

Заважає імпорт, та й продажі в цілому, після пожвавлення в першій половині осені, в найближчі тижні швидше за все знову впадуть.

«У зв’язку з передбачуваним посиленням карантину в країні, школярі та студенти підуть на тривалі канікули, що безсумнівно вплине на обсяги і структуру реалізації молочних продуктів.

Тож друга половина осені для українських молочників буде досить складною», — підсумовують експерти.

Источник
Оригинальная версия
Поделиться сюжетом
https://m.me/nakolinaperedukrainoy