В Україні 79% дорослого (від 18 років) населення не довіряє російським ЗМІ, довіряє – 8%. Про це свідчать результати дослідження Центру Разумкова, які оприлюднили 10 листопада.
Українським медіа не довіряють 49% респондентів, натомість 43% – довіряють. Схожа ситуація з західними ЗМІ: 45% не довіряють, 31% довіряє.
Крім того, 60% повнолітніх українців довіряють волонтерським організаціям (не довіряють 29%) й 57% довіряють громадським організаціям (не довіряють – 42%).
Опитуваних просили оцінити ситуацію в Україні, ставили питання про їхні політичні вподобання, ставлення до окремих політиків, державних та суспільних інститутів.
Соціологічна служба Центр Разумкова провела дослідження з 30 жовтня по 5 листопада 2020 року методом інтерв’ю «обличчям до обличчя» за місцем проживання респондентів. Було опитано 2020 респондентів віком від 18 років у всіх регіонах України, за винятком окупованих територій Донецької та Луганської областей та Криму за вибіркою, що репрезентує доросле населення за основними соціально-демографічними показниками. Теоретична похибка вибірки (без врахування дизайн-ефекту) не перевищує 2,3% з імовірністю 0,95.
Опитування проводилося в рамках проєкту «Партійна система України після 2019 року: ключові особливості та перспективи подальшого розвитку», що здійснюється Центром Разумкова спільно з Представництвом Фонду Конрада Аденауера в Україні.
Нагадаємо, у листопаді 2019 року соціологічна служба Центр Разумкова повідомляла, що 80% українців, яким виповнилося 18 років, не довіряють російським медіа, натомість понад 7% – висловили їм довіру. 54% респондентів тоді висловили довіру до українських ЗМІ, проте їм не довіряють майже 36% респондентів.
16 жовтня 2020 року опитування USAID-Internews «Ставлення населення до ЗМІ та споживання різних типів медіа» показало, що в 2020 році споживання новин в усіх джерелах медіа впало, порівняно з 2019 роком. Основними джерелами новин для українців залишаються соціальні мережі та телебачення, розрив між ними збільшився. Довіра до загальнонаціональних медіа впала, тоді як до регіональних медіа – зросла.
Фото: Рабкор.ру