25-26 листопада Міністерство культури та інформаційної політики провело другий тур конкурсу серіалів патріотичного спрямування — публічні презентації проєктів.
Подібний конкурс в Україні проходить не вперше. Мінкульт уже організовував так званий патріотичний пітчинг у 2018 році. Тоді це був конкурс кіно в цілому, а не лише серіалів, участь у ньому взяли 99 проєктів, перемогли 69. Той пітчинг Мінкульту дуже нагадував пітчинги Держкіно тих часів, теж проходив у кінотеатрі «Жовтень», його теж модерував тодішній перший заступник голови Держкіно Сергій Неретін.
Цього року пандемія коронавірусу внесла свої корективи — публічні презентації проводили в зумі, експерти перебували вдома, а учасники — або вдома, або у приміщенні Мінкульту. Спочатку це створювало певний хаос у презентаціях, повсякчас псувався звук, не працювала флешка, зникало зображення тощо, але до другого дня пітчингу все працювало більш-менш злагоджено.
Особливість нового патріотичного пітчингу — його стислі терміни. Оскільки бюджет треба освоїти до кінця року, за правилами конкурсу, переможці мають закінчити етапи, на які просять гроші (девеломпент, виробництво, постпродакшен), до 18 грудня. Іншими словами, міністерство фактично виділить гроші на сценарії, трейлери, серіали, які, скоріше за все, вже фізично існують. Саме тому серед конкурсантів — уже готові повнометражні фільми, які збираються перемонтувати на серіали (серед них є такі, що перемогли в патріотичному пітчингу 2018 року або мають підтримку УКФ), серіали, які вже йдуть в ефірі на українському телебаченні (й невідомо, на що просять на них кошти), проєкти повнометражних фільмів, які не перемогли в останньому пітчингу Держкіно й продюсери позиціонують їх як серіали тощо.
Бюджет конкурсу — 100 млн грн, які виділили з коронавірусного фонду (в межах 1 млрд грн на культуру з цього фонду). Проєкти можуть претендувати на 50 % фінансування зазначеного етапу виробництва.
Нагадаємо, що у 2018 році патріотичний пітчинг пройшов зі скандалом. Кіноспільнота писала звернення та скарги представникам влади, вимагаючи скасувати результати конкурсу через те, що його експертами виступали представники великих медіахолдингів і кінокомпаній, які могли мати конфлікт інтересів під час оцінювання проєктів. Зокрема, тоді під ударом опинилася керівниця Star Media Ольга Пантелеймонова, яка стала експерткою конкурсу Мінкульту й цього разу. На пітчингу представлено п’ять проєктів ТОВ «Стар медіа продюсерський хаб», а також п’ять проєктів компаній «КС продакшн» та «Крісті фільм», які Star Media всіляко підтримує, наприклад, забезпечує дистрибуцію та промокампанію.
Якщо у 2018 році на фінансування від Мінкульту претендували 99 проєктів, із них 19 серіалів, то цього року на конкурс було подано 37 серіалів, до другого туру, за оцінками експертів, потрапили 33. Під час презентацій стало відомо, що ТОВ «РРП груп» зняла з конкурсу свій проєкт «В. Лобановський. Теорія поля» через «неможливість виконати умови». Тож на фінансування претендують 32 «патріотичні» проєкти: 27 ігрових і 5 документальних.
Збіг чи ні, але на цьому пітчингу представлений ще один проєкт про тренера «Динамо» Валерія Лобановського — ігровий серіал «Наставник» від компанії Kinorob (Film.ua Group), який, до речі, набрав найбільшу кількість балів від експертів за результатами першу туру — 22,38.
Публічні презентації проєктів оцінювали: Ігор Коваль (директор Індустріального телевізійного комітету), Олександр Борисенко (співробітник «1+1»), Ольга Пантелеймонова (директорка «Стар медіа»), Любов Крохмальна (співробітниця Film.ua Group), Руслан Шевчук (співробітник телехолдингу StarLightMedia), Сергій Баранов (директор продакшену «Три-я-да продакшн», що співпрацює переважно з телеканалом «Україна»), Роман Мартиненко (керівник кінодистрибуторської компанії MMD UA, партнера Film.ua Group), Олександр Недбаєв (керівник продакшену «Прайм Сторі Пікчерз»). Крім них до експертної ради входили Наталія Вашко (керівниця і власниця американської компанії Giant Eyeball, колишня топменеджерка групи «1+1 медіа»), Олена Касавіна (режисерка-мультиплікаторка), Світлана Павловська (представниця Міноборони), Тетяна Чимбар (представниця Мінкульту). Четверо членів експертної ради оцінювали патріотичний пітчинг 2018 року: Ігор Коваль, Ольга Пантелеймонова, Роман Мартиненко та Олена Касавіна.
На відміну від пітчингу Держкіно, експерти не ставили запитань про художню цінність проєктів або сюжетні нюанси, переходили одразу до бюджетів і маркетингових стратегій. Найбільше питань до бюджету отримав серіал «Пінзель. Сім печаток», адже продюсери при загальному кошторисі 5 млн грн збираються витратити більше 3 млн грн на розвиток проєкту.
За правилами, продюсери повинні мати домовленість із загальнонаціональним каналом на трансляцію свого проєкту. Втім, такі домовленості мають не всі (продюсери чотирьох проєктів не назвали каналів). Серед тих, хто озвучив свої домовленості з мовниками, розподіл за каналами виходить такий:
- СТБ — 7 проєктів (один на етапі постпродакшену, решта — розвитку проєкту),
- «1+1» — 5 проєктів (усі — на етапі розробки або розвитку проєкту),
- «Україна» — 5 проєктів (два на етапі виробництва, два — на етапі розвитку, один — на підготовчому етапі),
- Суспільне — 3 проєкти (усі на етапі розвитку),
- «Еспресо» — 3 проєкти (усі на етапі розробки або розвитку проєкту),
- Новий канал — 2 проєкти (на етапі розвитку проєкту),
- 5 канал — 2 проєкти (обидва на етапі виробництва),
- ICTV — 1 проєкт (на етапі розвитку проєкту),
- «Дом» — 1 проєкт (на етапі розвитку, спільно з «Еспресо»),
- ATR — 1 проєкт (на етапі розвитку, спільно з «Україною»).
Звання «найпатріотичнішого українського кінематографіста» віддамо Тарасу Ткаченку, який фігурує у трьох проєктах цього пітчингу — як режисер, продюсер або автор сценарію, або й усе разом.
Серед учасників пітчингу патріотичних серіалів багато байопіків про відомих і не дуже українців, є й комедії та навіть трилер.
Далі — детальніше про проєкти за порядком презентацій.
«Пінзель. Сім печаток»
Ігровий, 4 серії по 45 хв, канал — Суспільне. Етап фінансування — розвиток проєкту.
Виробник — ТОВ «Т.Т.М.». Продюсер — Андрій Границя, режисерка — Оксана Тараненко, автор сценарію — Андрій Тараненко. Бюджет етапу — 3,1 млн грн, очікувана сума — 1,5 млн грн.
Жанр — детектив з елементами містики. Синопсис: Щоб урятувати викрадену дитину, мистецтвознавець Філіп Тальний і художниця Стефанія Андрашко повинні протягом тижня розкрити таємницю зниклих щоденників скульптора XVIII століття Іоганна Пінзеля. Їм належить пройти через низку небезпечних пригод, знайти й розшифрувати низку ключів-головоломок, прихованих у різних куточках нашої країни. Героям доведеться знайти відповіді на сім загадок.
Режисерка називає свій проєкт українською «бондіаною». У серіалі планують показати різні пам’ятки України, від популярних до майже невідомих. Референси: «Код да Вінчі», «Скарби нації», «Дев’ята брама».
В експертів виникли запитання до бюджету, адже повний виробничий бюджет серіалу складає 5 млн грн, а бюджет девелопменту — 3 млн грн, тобто більше половини. Ольга Пантелеймонова запитала продюсерів, що саме вони хочуть показати в тизері та для чого він їм потрібен у такому обсязі. Продюсер відповів, що такий коштовний тизер — це вимога каналу, з яким укладено договір.
Ще один експерт — Сергій Баранов — зазначив, що неправильно вказувати більше половини на розвиток проєкту, коли зазвичай на цей етап витрачають не більше 20 % від загального бюджету. Він також здивувався, що в автора сценарію немає кіно- та серіальних робіт, а його гонорар при цьому сягає 170 тис. грн за серію. На що режисерка Оксана Тараненко відповіла, що сценарист Андрій Тараненко має великий літературний досвід, а вона «тримає руку на пульсі» й допомагає йому зі сценарієм.
Наостанок продюсер попросив експертів не прискіпуватися «до кожної гривні».
«Стефа»
Ігровий, 4 серій по 45 хв, канал — Суспільне. Етап фінансування — розвиток проєкту.
Виробник — ТОВ «Т.Т.М.», продюсер — Андрій Границя, режисер — Іван Сауткін, автор сценарію — Ярослав Яріш. Бюджет етапу — 3,1 млн грн, очікувана сума — 1,5 млн грн.
Жанр — історико-пригодницька драма. Синопсис: 1942 рік, Західна Україна. Стефа, колишня членкиня українського опору, мусить виконати дуже небезпечне завдання, аби врятувати десятки людей від помсти гестапо. Коло небезпеки звужується, але Стефа не самотня в цій боротьбі, тож окупантів чекає велика несподіванка.
Чотири серії будуть мати власний сюжет, але об’єднуватимуться лінією головної героїні.
Проєкт повнометражного фільму «Стефа» брав участь у патріотичному пітчингу Мінкульту у 2018 році, але не отримав фінансування. Режисер розповів, що відтоді було допрацьовано сценарій, зокрема, додано романтичну сюжетну лінію.
Співпродюсер Олексій Чемерис сказав, що рано говорити про маркетингову стратегію, адже серіал перебуває на етапі девелопменту.
«Шлях до світанку»
Документальний, 8 серій по 26 хв, 5 канал. Етап фінансування — виробництво.
Виробник — ТОВ «Інсайтмедіа», продюсер, режисер, автор сценарію — Тарас Ткаченко. Бюджет етапу — 1,7 млн грн, очікувана сума — 865 тис. грн.
Жанр — біографічна драма. Стислий опис: Живих свідків цих подій із кожним днем стає все менше. Малолітнім політв’язням Тернопільщини, життєві історії яких представлені у Книзі пам’яті «Малолітні політв'язні Тернопільщини», нині 80–90 років. І тому надзвичайно важливл зберегти їхні свідчення в циклі документальних розповідей.
Тарас Ткаченко записав 9 інтерв’ю з героями і зняв повнометражний фільм на 72 хв за підтримки Українського культурного фонду. Але, за його словами, прокатна доля фільму є досить туманною через пандемію коронавірусу, тож він вирішив шукати інші шляхи донесення контенту до глядача. У результатів 5 канал погодився показати цю історію, але попросив документальний цикл. Тож Тарас Ткаченко хоче перемонтувати повний метр на 8 фільмів-портретів (двоє героїв будуть об’єднані в одне інтерв’ю, оскільки є родичами).
«Мистецтво волі. Ніл Хасевич»
Документальний, 4 серії по 26 хв, 5 канал. Етап фінансування — виробництво.
Виробник — ТОВ «Інсайтмедіа», продюсер, режисер, автор сценарію — Євгеній Коваленко. Бюджет етапу — 1,2 млн грн, очікувана сума — 622 тис. грн.
Жанр — біографічний. Серіал розповідає про художника Ніла Хасевича, який створив візуальний образ ОУН-УПА. Синопсис: «Я хочу, аби світ знав, що визвольна боротьба триває, що українці б'ються!»
У 2019 році було знято повнометражний фільм за підтримки УКФ. Режисер каже, що має дуже багато матеріалу, який не помістився в 72 хвилини, тож хоче повністю перемонтувати фільм, додати нові кадри і зробити серіал.
«Принцеса квітів»
Ігровий, 4 серії по 46 хв, канал СТБ. Етап фінансування — розробка проєкту.
Виробник — ТОВ «Старлайт філмс», продюсерка — Галина Балан-Тімкіна, режисер — Максим Мехеда, автори сценарію — Лілія Молодецька, Марина Артеменко, Оксана Артеменко, Олег Поляков. Бюджет етапу — 2 млн грн, очікувана сума — 995 тис. грн.
Жанр — біографічна драма. Синопсис: Серіал за мотивами біографії Катерини Білокур. Це історія української жінки, ровесниці ХХ століття, яка змушена робити вибір між схваленням односельців і вірністю своєму призначенню, між звичайним жіночим щастям і кам’янистим шляхом генійки. Біографії художниці, яку доля наділила рідкісним талантом і великим коханням, яке вона несла крізь усе своє життя.
При створенні сценарію автори використовували щоденники Катерини Білокур та її листи, адже офіційної біографії художниці не існує.
У дрімкасті — Антоніна Хижняк, Зоряна Марченко, Ксенія Баша, Григорій Бакланов, Сергій Лузановський, Макар Тихомирова, Олена Узлюк, Віталій Салій та інші.
У серіалі буде використано анімацію та графіку. Референси — «Фріда», «З любов’ю, Вінсент», «Тіні забутих предків», «Модельяні».
Проєкт брав участь у 14-му пітчингу Держкіно, але не став переможцем. За словами Галини Балан-Тімкіної, відтоді нічого не змінювали, хіба що дописується сценарій та проводиться кастинг. На гроші, які просять у Мінкульту, планують зняти тизер.
«Наймичка»
Ігровий, 8 серій по 47 хв, канал СТБ. Етап фінансування — розвиток проєкту.
Виробник — ТОВ «Прокіно», продюсерка — Галина Балан-Тімкіна, режисер — Анатолій Григор'єв, автор(к)и сценарію — Лілія Молодецька, Марина Артеменко, Оксана Артеменко, Олег Поляков. Бюджет етапу — 3,2 млн грн, очікувана сума — 1,6 млн грн.
Жанр — біографічна драма. Синопсис: Історія акторки Марії Заньковецької, творчий шлях якої ніколи не був легким — вона йшла через сумніви у своєму обдаруванні, неможливість розлучення із чоловіком, прокляття батька, зради коханого Садовського. Але величезне глядацьке визнання зробило її за життя живою легендою. Вона виборола собі право говорити від імені жіноцтва про страждання й біль, кохання й недосяжне особисте щастя.
Творці планують показати золоту епоху українського театру, його залаштунки. Локації — театр, де служила Заньковецька, її будинок. Референси — «Джуді», «Міс Поттер», «Життя в рожевому кольорі».
Продюсерка планує залучити до промокампанії ресурси холдингу StarLightMedia.
Двома проєктами — «Принцеса квітів» і «Наймичка» — Галина Балан-Тімкіна хоче відкрити нову епоху в серіальному виробництві — про жінку, яка бере відповідальність за свій вибір і заявляє, що її призначення не лише у створенні сім’ї та материнстві.
«Сусіди»
Ігровий, 4 серії по 47 хв, Новий канал. Етап фінансування — розвиток проєкту.
Виробник — ТОВ «Прокіно», продюсерка — Саша Ткаченко (донька міністра культури та інформаційної політики Олександра Ткаченка), режисерка — Міла Погребиська, авторки сценарію — Саша Ткаченко, Марина Чикаловець. Бюджет етапу — 457 тис. грн, очікувана сума — 228 тис. грн.
Жанр — сімейна комедія. Синопсис: Сімейна комедійна сага, де ворожнеча сусідів та колишніх друзів Ласло та Остапа сягає апогею, коли Остап знаходить на спірній землі між їхніми фермами та угорським й українським кордоном бурштин. Василині, його доньці, яка, на відміну від однолітків, не поїхала до міста, а є патріоткою свого села, доведеться діставати батька із в'язниці за контрабанду бурштину, куди він потрапив разом із Ласло, також вона буде балотуватися в губернатори краю, щоби звільняти регіон від контрабандистів, та закохається в Пітера, сина Ласло, який допомагатиме і підтримуватиме її весь цей час.
Продюсери хочуть знайти копродюсерів з Угорщини і транслювати серіал на угорському телебаченні. Також ведуть перемовини з онлайн-платформами.
«Сталева лілія»
Ігровий, 7 серій по 47 хв, канал СТБ. Етап фінансування — розвиток проєкту.
Виробник — ТОВ «Старлайт філмс», продюсер — Дмитро Кіцай, режисер — Антон Щербаков, автори сценарію — Євген Бургела, Євгенія Коротич, Оксана Отпущєннікова. Бюджет етапу — 1,1 млн грн, очікувана сума — 572 тис. грн.
Жанр — мелодрами. Синопсис: Шлях талановитої української гімнастки Лілії Панової до олімпійського золота лежить через біль, зраду, подолання. Пройшовши вогонь, воду та мідні труби, за крок від мрії Ліля нарешті розуміє: справжнє щастя — це не спортивні перемоги, а справжнє кохання не можна завоювати, бо воно — найцінніший і найнеповторніший дарунок долі.
Продюсер одразу уточнив, що серіал не розповідатиме історію конкретної спортсменки, але використав у презентації фото Лілії Подкопаєвої, адже, за його словами, перемоги Подкопаєвої на світових чемпіонатах відіграли особливу роль — об’єднали українців у складні 90-ті роки, коли вони як ніколи потребували символів об’єднання.
Автори залучатимуть до виробництва спортсменів, аби історія була реалістичнішою, наразі тривають перемовини із трьома спортсменами, для них навіть приготували камео.
Промотувати проєкт будуть три канали холдингу StarLightMedia.
«Мама»
Ігровий, 4 серії по 47 хв, канал СТБ. Етап фінансування — постпродакшен.
Виробник — ТОВ «Прокіно», продюсерка — Тетяна Куц, режисер — Тарас Ткаченко, автори сценарію — Валентина Руденко, Тарас Ткаченко. Бюджет етапу — 4,5 млн грн, очікувана сума — 2,3 млн грн.
Жанр — драма. Синопсис: Ніна Петрівна їде шукати свого сина Віталіка, який перебуває в полоні окупаційної влади «ЛНР». Вона зустрічає маленького хлопчика Олєжку — безбатченка, та забирає його і з пригодами дістається додому в Житомир, згодом пошук свого сина Ніна Петрівна продовжить уже в Києві.
У головній ролі — Олеся Жураківська.
Виробничий процес закінчено, державні гроші просять на постпродакшен — зокрема, монтаж і саундтрек. Планують здати готовий серіал уже 15 грудня.
Тарас Ткаченко зізнався, що коли продюсери запропонували йому працювати над цим проєктом, він одразу погодився та попросив їх більше нікому не дзвонити.
Промокампанію проводитимуть із залученням ресурсів StarLightMedia.
«Королі світу»
Ігровий, 4 серії по 45 хв, канал «1+1». Етап фінансування — розробка проєкту.
Виробник — ПрАТ «Одеська кіностудія», продюсер — Андрій Осипов, режисер і автор сценарію — Костянтин Коновалов. Бюджет етапу — 794 тис. грн, очікувана сума — 397 тис. грн.
Жанр — історико-біографічна драма. Синопсис: 1926 рік. Художній керівник Одеської кінофабрики Юрій Яновський мріє вивести українське кіно на світовий рівень, незважаючи на проблеми в особистому житті, політичну ситуацію в Україні та кримінал в Одесі. Але режисери й актори кінофабрики працюють з учасниками визвольних змагань, не забуваючи про своє патріотичне минуле. Через це ситуація з розпочатими фільмами критична, проте Яновський отримує контракт на прокат картин у Європі, що змушує його повірити у проєкти, завершити зйомки й отримати нове національне кіно.
Сценарій базується на книжці Юрія Яновського «Голлівуд на березі Чорного моря». Попередньо обрано акторів на головні ролі, для зйомок готові локації та костюми.
За державні гроші команда планує допрацювати сценарій і зняти тизер.
«Лікар Філатов»
Ігровий, 6 серій по 45 хв, канал «1+1». Етап фінансування — розвиток проєкту.
Виробник — ПрАТ «Одеська кіностудія», продюсер — Андрій Осипов, режисер — Бата Недич, автори сценарію — Денис Замрій, Едуард Каналош. Бюджет етапу — 1,2 млн грн, очікувана сума — 600 тис. грн.
Жанр — історико-біографічний. Синопсис: Великий український вчений, доктор Володимир Філатов, пройшовши через пекло особистих трагедій, репресій і декількох воєн, врятував тисячі людей. Він зробив два великих відкриття та був на порозі третього, найвизначнішого. І тільки смерть не дала йому цього зробити. Але лише одне питання мучило його все життя: навіщо Бог послав його в цей світ?
Автори в серіалі хочуть показати Філатова не лише лікарем, а й людиною (наприклад, розповісти про три його шлюби). Консультуватимуть команду історики з музею Філатова в Одесі.
За державні гроші планують написати сценарій п’яти серій.
«Безодня»
Ігровий, 8 серій по 45 хв, канали «Еспресо», «Дом». Етап фінансування — розвиток проєкту.
Виробник — ТОВ «РРП груп», продюсери та автори — Ірина Вратарьова, Ілларіон Павлюк, режисер — Володимир Рибась. Бюджет етапу — 1,265 млн грн, очікувана сума — 633 тис. грн.
Жанр — бойовик, трилер, драма. Синопсис: Розвідувальна група вирушає на непідконтрольну територію, щоб ліквідувати терористів і звільнити заручників, та через помилку головного героя її викрито. Що допоможе їм не просто врятуватися, а виконати завдання попри все?
Автори хочуть показати, в чому різниця між «русским міром» та вибором, який робить сучасна Україна. А також хочуть віднайти нового героя на противагу російському Данилові Багрова з фільму «Брат».
Вони зізналися, що під час роботи над сценарієм надихалися серіалом «Фауда» від Netflix і збираються консультуватися з його творцями щодо його просування на міжнародні ринки.
«Виклик»
Ігровий, 5 серій по 45 хв, канал «Україна». Етап фінансування — виробництво.
Виробник — ТОВ «РРП груп», продюсер — Захарій Гринишин, режисери — Євген Доронін, Дмитро Помєтньов, Олександра Гончарова, авторка сценарію — Світлана Усенко. Бюджет етапу — 6,4 млн грн, очікувана сума — 3,2 млн грн.
Жанр: драма. Мета — підняти авторитет і героїзувати професію рятувальників. Кожна серія «Виклику» розповість про щоденні будні Служби порятунку 101, по дві нетипові ситуації, які відбулися насправді.
Проєкт заснований на реальних історіях рятування та створюється в партнерстві з ДСНС.
Цікаво, що 40-серійний серіал уже готовий і стартував в ефірі каналу «Україна» 23 листопада, але про це не згадали на пітчингу ні автори, ні експерти. На що саме в держави просять грошей, теж не озвучували.
«Мазепа»
Ігровий, 8 серій по 45 хв, канал «Еспресо». Етап фінансування — розвиток проєкту.
Виробник — ТОВ «Сінемадей», продюсер — Юрій Каровський, режисер — Олег Стахурський, автори сценарію — Анатолій Крим, Юрій Карновський. Бюджет етапу — 3 млн грн, очікувана сума — 1,5 млн грн.
Жанр — історична драма. Синопсис: Розповідь про становлення і просування до вершин влади. Період починається з приїзду молодого Івана до Варшави, служби при королівському дворі у гетьманів Тетері і Самойловича, обрання Мазепи гетьманом і до доленосного рішення скласти присягу Петру.
Автори хочуть створити масштабний костюмований проєкт і анонсують вихід на кінець 2022 року — початок 2023 року. За їхніми підрахунками, виробництво однієї серії буде коштувати 0,5 млн доларів.
«СБУ»
Ігровий, 4 серії по 45 хв, канал «Україна». Етап фінансування — підготовчий період.
Виробник — ТОВ «КС продакшн», продюсери — Ольга Пантелєєва, Роман Негрієнко, режисер — Дмитро Лактіонов, авто сценарію — Олександр Качан. Бюджет етапу — 1,9 млн грн, очікувана сума — 942 тис грн.
Жанр — детектив, мелодрама. Синопсис: Це актуальна історія про героїв нашого часу. Про звичайних офіцерів СБУ, для яких порятунок людей — це покликання, а не просто офіційний обов'язок. У серіалі на фоні подій порятунку міста від вибуху розкриваються конфлікти між дружиною й чоловіком, між батьком та донькою, порушується тема справжньої дружби.
Режисер хоче зняти сучасний серіал у сучасних реаліях і впізнаваних локаціях. У дрімкасті — Дмитро Сова та Каріна Шереверова.
Державні гроші в разі перемоги на пітчингу планують витратити на доопрацювання сценарію, пошук локацій, проведення кастингу.
«Наставник»
Ігровий, 4 серії по 45 хв, канал «1+1». Етап фінансування — розробка проєкту.
Виробник — ТОВ «Студія "Кінороб"», продюсер — Єгор Олесов, режисерка — Анастасія Буковська, автори сценарію — Ярослав Войцешек, Станіслав Веремчук. Бюджет етапу — 1,5 млн грн, очікувана сума — 747 тис. грн.
Жанр — байопік, спортивна драма. Синопсис: Після програшу київського «Динамо» у фіналі Кубку СРСР перший секретар ЦК КП УРСР Щербицький, розлючений поразкою, вирішує призначити старшим тренером «Динамо» молодого Валерія Лобановського, який, як кажуть, розробив свою революційну методику тренувань та успішно використовує її в ФК «Дніпро». Рішення Щербицького не дуже підтримують інші партійці, а особливо Іван Кисельов, який жорстко виступає проти Лобановського. Мета проєкту — показати, що все в житті можливо, якщо старанно працювати.
Команду консультуватимуть люди, які близько знали Валерія Лобановського, — Світлана Лобановська, Олег Базилевич, Ігор Лінник. Референси — «Людина, яка змінила все», «Тренер Картер», «Непідкорений», «Хід королеви».
Kinorob (Film.ua) планує знімати і повний метр для прокату, і серіал для телебачення. Реліз заплановано на 2022 рік.
«Подолання»
Документальний, 4 серії по 26 хв, канал «1+1». Етап фінансування — розвиток проєкту.
Виробник — ТОВ «Студія "Кінороб"», продюсери — Єгор Олесов, Олег Кривенко, режисер — Антон Шинкаренко, автор сценарію — Антон Шинкаренко. Бюджет етапу — 1 млн грн, очікувана сума — 550 тис. грн.
Жанр — спортивна драма. Синопсис: Четверо паралімпійців із чотирьох різних видів спорту, що символізують чотири стихії природи (вогонь — фехтування, вода — плавання, повітря — стрибки в довжину, земля — біг), діляться своїми вражаючими історіями подолання фізичних, психологічних і соціальних перешкод. Чотири iсторії постійної боротьби та незламної волі. Чотири історії подолання. Чотири icторії сучасних супергероïв.
Героями серіалу стануть фехтувальниця Наталія Морквич, плавець Ілля Яременко, легкоатлетка Оксана Зубківська та бігун Ігор Цвєтов. Кожна серія розповідатиме про дитинство спортсменів, їхні травми та шлях до спорту. У кінці кожного епізоду — мотивуюча складова.
Серіал має вийти якраз до Олімпіади 2021 року. Окрім телебачення, його планують випустити на онлайн-платформах.
«Володарі стародавнього Києва»
Документальний, 8 серій по 26 хв, канал не названо. Етап фінансування — розвиток проєкту.
Виробник — ТОВ «КС продакшн», продюсер — Валерій Бабіч (продюсер низки російських документальних історичних серіалів: «Романови», «Хрещення Русі», «Справжня історія Російської революції», «Країна Рад. Забуті вожді», «Рюриковичі» та інших), режисер — Павло Тупік, автор сценарію — Олександр Данилов. Бюджет етапу — 476 тис. грн, очікувана сума — 238 тис. грн.
Жанр — історико-просвітницька драма. Синопсис: Фільм розповідає про ті далекі часи, коли в Європі існувала велика держава — Київська Русь. Серед її правителів були відважні воїни, талановиті полководці, мудрі політики. Бувало й так, що при владі опинялися слабкі люди, а то й підлі інтригани, ба навіть відверті негідники. Усім цим персонажам сивої давнини знайдеться місце у фільмі, а перед глядачами постане картина справжньої гри престолів, що мала місце в реальності й відбувалася на нашій землі. Тій землі, де ми сьогодні живемо і яка називається Україною.
Історичні локації відтворюватимуть за допомогою графіки. Перша серія вже готова, але, за словами продюсера, її ще потрібно вдосконалювати.
Промокампанією та дистрибуцією серіалу займатиметься Star Media.
На запитання експертки Любові Крохмальної про те, чи не пересікається цей проєкт із документально-ігровим серіалом «Імперія», який Star Media, Babich Film і російський «Первый канал» знімають у Росії про історію Російської імперії, Валерій Бабич відповів, що це два різні проєкти.
«Одіссея доктора Хавкіна»
Ігровий, 4 серії по 45 хв, канал ICTV. Етап фінансування — розвиток кінопроєкту.
Виробник — ТОВ «Стар медіа продюсерський хаб», продюсерка — Лариса Журавська, режисер — Андрій Кавун, автори сценарію — Віталій Капранов, Дмитро Капранов, Миколай Михайлов. Бюджет етапу — 806 тис. грн, очікувана сума — 403 тис. грн.
Жанр — біографічна пригодницька драма. Синопсис: Про життя та пригоди одесита Володимира Хавкіна, Людини, що врятувала світ від чи не найнебезпечніших хвороб — холери та чуми. Натхненно реальними подіями.
Володимир Хавкін допоміг створити вакцини від холери та чуми, але про нього досі мало хто знає, тож автори хочуть поширити інформацію про видатного українця.
Проєкт переміг у сценарному пітчингу Star Media. Продюсери планують залучити до виробництва серіалу колег з Індії, оскільки саме там Хавкін прожив багато років.
«Виходьте без дзвінка — 4»
Ігровий, 10 серій по 45 хв, канал «Україна». Етап фінансування — виробництво.
Виробник — ТОВ «Три-я-да-продакшн», продюсер — Семен Богданна, режисери — Олексій Даруга, Віталій Кукса, автор сценарію — Євгеній Григоренко. Бюджет етапу — 8 млн грн, очікувана сума — 4 млн грн.
Жанр — детектив. Синопсис: Четвертий сезон 40-серійного детективного серіалу про колишнього гонщика Богдана Новицького, який продовжує свою боротьбу зі злочинним світом.
Серіал виходить на каналі «Україна». Автори просять у держави коштів на виробництво 10 серій четвертого сезону. Зйомки сезону розпочалися в липні цього року, закінчити їх планують у січні наступного року.
«Боснійський конвой»
Ігровий, 4 серії по 44 хв, канал «Україна». Етап фінансування — розвиток проєкту.
Виробник — ТОВ «Три-я-да-продакшн», продюсер — Ігор Волков, режисер — Заза Буадзе. Бюджет етапу — 2,8 млн грн, очікувана сума — 1,4 млн грн.
Жанр: військова драма. Синопсис: Чотирисерійна військова драма про участь українських миротворців у міжетнічній війні в Боснії.
Історія заснована на реальних подіях. Команда просить кошти на девелопмент, а за грошима на виробництво збирається звернутися до Держкіно на весняному пітчингу.
Продюсери планують продати проєкт світовим онлайн-платформам.
«Зілля»
Ігровий, 4 серії по 44 хв, канал не названо. Етап фінансування — розвиток проєкту.
Виробник — ТОВ «Фільм ю ей продакшн», продюсери — Ірина Костюк, Ганна Коваль, режисер — Владислав Климчук (Влад Дикий), авторка сценарію — Наталія Ворожбит. Бюджет виробництва (етапу) — 2,32 млн грн, очікувана сума — 1,16 млн грн.
Жанр — містична драма, етнотрилер. Заснований на творі Ольги Кобилянської «У неділю рано зілля копала». Синопсис: Фатальна красуня-млинарка Тетяна закохується до нестями у Гриця, навіть не підозрюючи, що він уже обіцяв одружитися іншій — лагідній Настці, що роками чекає на весілля зі своїм складним та суперечливим обранцем. Шалені стосунки Тетяни та Гриця — це від початку приречений зв’язок, від якого страждають Настка, закоханий у красуню-млинарку Петро та молодша сестра Гриця — Ясна. У повітрі наче завмирає питання і біль — хто перший із них отримає зрадницького ножа в закохане серце. Але найгірше, що їхня любов відкриває двері примарам минулого, містичним таємницям, вбивствам та отруєнням, у які вплетені мати Тетяни Іваниха та справжня мати Гриця — циганка Мавра та їхні коханці. Коло спокути та пристрасті схоже на коло водяного млина — хто зможе вибратися з нього живим?
Ірина Костюк розповіла, що планується два сезони по чотири епізоди. Продюсери позиціонують проєкт як мультимедійний — крім серіалів, збираються випустити повнометражний фільм, перевидати книжку в кінообкладинці та організувати виставку.
Проєкт повнометражного фільму «Зілля» змагався на 11-му пітчингу Держкіно, переміг, але не ввійшов до переліку переможців після перегляду результатів.
Продюсери планують презентувати серіал на міжнародних кіноринках, зокрема, в Берліні, Каннах, Венеції та Лос-Анджелесі.
«Івасюк. RUTA-марафон»
Документальний, 3 серії по 26 хв, канал «Еспресо». Етап фінансування — розробка проєкту.
Виробник — ТОВ «Про продакшн Україна», продюсерка, авторка сценарію — Катерина Городнича, режисер — Сергій Проскурня. Бюджет етапу — 747 тис. грн, очікувана сума — 322 тис. грн.
Жанр — докудрама. Стислий опис: Життя, творчість та загадка смерті Володимира Івасюка в яскравих історіях його родини та друзів. Унікальний емпатичний погляд на талановиту особистість — автора «Червоної рути», яку українці всього світу співають вже 50 років.
Серіал буде частиною великого онлайн-марафону, присвяченого творчості Івасюка.
Катерина Городнича побувала в Чернівцях, Кіцмані та Львові, записала інтерв’ю з рідними, друзями та знайомими Івасюка. Фільм має розповісти, яким він був — що любив, що їв, що бачив у вікно, як взаємодіяв із близькими, як проводив свій день тощо.
Режисер товаришує з родиною Володимира Івасюка та каже, що відчуває його, знає, як передати глибину і складність його характеру.
«Зона 51»
Ігровий, 4 серії по 50 хв, канал не названо. Етап фінансування — розвиток проєкту.
Виробник — ТОВ «Крісті фільм», продюсер — Дмитро Мінзянов, режисер — Євген Кошин, авторка сценарію — Наталя Блок. Бюджет етапу — 1,9 млн грн, очікувана сума — 953 тис. грн.
Жанр — комедія. Синопсис: Історія про чотирьох друзів, яким виповнилося 50 років. На останній зустрічі, вони багато жартували, що потрапляють до «зони 51». Так називають секретну зону в Неваді, де, як кажуть плітки, вивчають прибульців. Після того, як вони розійшлися по домівках, у житті кожного почали відбуватися кардинальні зміни.
Режисер хоче розповісти глядачам про те, що життя після 50 років існує.
Експерти зауважили, що історії героїв потрібно чимось пов’язати, бо наразі виглядає так, що це чотири різні історії. Авторка сценарію зазначила, що вони зустрічаються в кожній серії.
Продюсери вважають, що історія має високий потенціал для продажів на VOD-платформи, та не виключають, що зніматимуть продовження. Аудиторія — 16+.
Експертка Ольга Пантелеймонова розповіла, що Star Media супроводжує фільм і веде перемовини із загальнонаціональними каналами щодо трансляції.
«Дональд і Рональд блукають Україною»
Ігровий, 8 серій по 25 хв, канал не названо. Етап фінансування — розвиток проєкту.
Виробник — ТОВ «Крісті фільм», продюсер — Дмитро Мінзянов, режисер — Віктор Буток. Бюджет етапу — 2,6 млн грн, очікувана сума — 1,3 млн грн.
Жанр — тревел-комедія. Стислий опис: Відомий американський тревел-блогер Рональд подорожує світом, вишукуючи унікальні маловідомі місця. Його знахідки завжди викликають захват глядачів. Цього разу він вирушає до України. Супутниками Рональда стануть старший за нього на 20 років американець Дональд із посттравматичним синдромом, українська блогерка-початківець Марічка та її подруга й перекладачка Катя. Відчайдушну четвірку чекають нестандартні автентичні місця та шалені пригоди.
У дрімкасті: Роб Фельдман, Олег Карпенко, Віктор Жданов, Даріана Донцова, Марія Стопник.
Тема серіалу дає команді можливість знімати в різних живописних куточках України.
«Скажені сусіди»
Ігровий, 12 серій по 25 хв, канал «1+1». Етап фінансування — розвиток проєкту.
Виробник — ТОВ «Прототип продакшн», продюсери — Ірина Костюк, Юрій Горбунов, режисер — Олег Борщевський, автор сценарію — Микола Куцик. Бюджет етапу — 1,8 млн грн, очікувана сума — 900 тис. грн.
Жанр — комедія. Стислий опис: Спокійне життя Василя Середюка руйнується, коли новим сусідом стає шкільний ворог Тарас Блащиковський. Старі образи спалахують із новою скаженою силою.
Спіноф фільму «Скажене весілля». Юрій Горбунов планує зняти народний серіал і вірить, що успіх серіалу буде таким же, як у «Скаженого весілля». Аудиторія — 14–60 років. Слоган: «Усіх людей створив бог, і тільки сусідів — диявол».
У серіалі зніматимуться як головні герої комедії «Скажене весілля», так і нові актори. Планується масштабна промокампанія з використанням платформ, на яких просували «Скажене весілля».
«Битва шкіл»
Ігровий, драмеді, 4 серії по 48 хв, Новий канал, етап фінансування — розвиток проєкту.
Виробник — ТОВ «Стар медіа продюсерський хаб», продюсерка — Вікторія Бурдукова, режисерка — Віра Яковенко. Бюджет етапу — 609 тис. грн, очікувана сума — 304 тис. грн.
Жанр: драмеді. Синопсис: Євген (35 років) стає директором найгіршої школи обласного центру. Директриса елітної гімназії, яка поруч, вирішує, що школу варто знести, побудувавши басейн для гімназистів. Євген приймає виклик — разом зі школярами, яких більше нікуди не беруть, йому треба виграти в гімназії змагання за право зберегти школу. Натхнений протистоянням, Євген знаходить нове романтичне почуття там, де зовсім не очікував.
За словами Вікторії Бурдукової, в Україні є негативне сприйняття школи, а цей проєкт допоможе сприймати її в позитивному контексті.
Виробництво планують закінчити в листопаді наступного року. Новий канал готовий інвестувати у виробництво.
«Ревізор»
Ігровий, 4 серії по 45 хв, канал СТБ. Етап фінансування — розвиток проєкту.
Виробник — ТОВ «Солар медіа інтертейнмент», продюсер — Сергій Лавренюк, режисер — Аркадій Непиталюк, автори сценарію — Аркадій Непиталюк, Ігор Білець, Сергій Лавренюк. Бюджет етапу — 809 тис. грн, очікувана сума — 404,6 тис. грн.
Жанр — сатирична комедія. Синопсис: Виселений із Києва перед Олімпіадою 1980 року аферист, дізнавшись, що перелякане начальство маленького містечка Гоголяки сприймає його за ревізора, намагається якомога майстерніше надурити їх, нажитися на них і не загриміти до в’язниці.
Аркадій Непиталюк планує додати сучасну лінію, яка буде обрамляти сюжет, — події, що відбуваються в Гоголяках у 2020 році. Від Гоголя — основна фабула, виразність характерів і сатирично-комедійний ракурс.
Державним коштом планують створити сценарій, а також проведення кастингу і проб, пошук локацій тощо. Ймовірні виконавці головних ролей — Наталя Мазур, Роман Халаїмов, Олександр Ігнатуша, Сандра Самбо, Дмитро Хом’як, Анна Тамбова.
Маркетингова стратегія розроблятиметься спільно з каналом СТБ, який попередньо виявив зацікавленість до проєкту.
«Тут і тепер»
Ігровий телесеріал, 8 серій по 48 хв, канал СТБ, Етап фінансування — розвиток проєкту.
Виробник — ТОВ «Стар медіа продюсерський хаб», продюсерка — Галина Храпко, режисер — Володимир Харченко-Куликовський, автор сценарію — Ігор Жук. Бюджет етапу — 1,2 млн грн, очікувана сума — 603,745 тис. грн.
Жанр — мелодрама. Стислий опис: Серіал про долі та боротьбу за «місце під сонцем» чотирьох київських родин — від юності подруг у буремних 90-х до наших днів. У дорослому віці, переживаючи кожна свою драму — родинну, кар‘єрну, психологічну, а також виклики сьогодення — війну, колосальні зміни світоглядів, волонтерський рух — подруги вирішують розпочати нове життя «тут і тепер», не очікуючи на те, що їм будуть подаровані інші часи.
Екранізація роману Ірен Роздобудько. Продюсери позиціонують серіал як сімейну сагу. Канал СТБ хотів би показати проєкт до 30-річчя Незалежності України, хоча автори планують його закінчити в листопаді 2021 року.
У дрімкасті — Джамала, Ліза Курбанмагометова, Ірина Веренич-Островська, Ганна Кузіна, Вікторія Булітко, Ольга Атанасова, Ксенія Мішина, Дар’я Трегубова, Настя Каменських та інші.
«Олена Теліга. Неймовірна»
Ігровий, 4 серії по 48 хв, канал СТБ. Етап фінансування — розвиток проєкту.
Виробник — ТОВ «Стар медіа продюсерський хаб», продюсерка — Галина Храпко, режисер — Роман Бровко, авторка сценарію — Ірен Роздобудько. Бюджет етапу — 1,2 млн грн, очікувана сума — 605 тис. грн.
Жанр — драма, байопік. Стислий опис: Ця жінка була для своїх сучасників загадкою. І лишається загадкою для наступних поколінь, незважаючи на те, що факти її героїчної біографії давно відомі досить широкому загалу. Для багатьох сучасників вона стала «українською Жанною д’Арк» і разом із цим — не легендою, не бронзовим пам’ятником — а живою, веселою, життєрадісною, не позбавленою жіночого кокетства й вірної любові жінкою.
Засновано на реальних подіях. У 2021 році виповниться 115 років із дня народження Олени Теліги. Оскільки офіційної біографії немає, кінематографісти, історики та науковці відтворюють її.
Референси: «Фріда», «Андрій Рубльов», «Гемінгвей та Геллгорн». Дрім-каст: Агнешка Гроховська, Юлія Чепурко, Юлія Шугар, Ада Роговцева, Костянтин Октябрський, Олександр Охріцький та інші.
Проєкт під назвою «Одержима» («Неймовірна» — робоча назва) брав участь у 14-му пітчингу Держкіно як повнометражний ігровий фільм з іншим режисером — Володимиром Харченком-Куликовським, але не увійшов до числа переможців. Тож його подали на патріотичний пітчинг Мінкульту вже як серіал.
Продюсери планують масштабну промокампанію із залученням телеканалу. Також збираються видати книжку за мотивами серіалу українською та англійською мовами.
Державним коштом хочуть розробити сценарій чотирьох серій та підібрати акторів на головні ролі.
«Рідний чужий дім»
Ігровий, 4 серії по 45 хв, канали «Україна», ATR. Етап фінансування — розвиток проєкту.
Виробник — ТОВ «КС продакшн», продюсерка — Вікторія Бурдукова, режисер — Денис Тарасов, автори сценарію — Гульсум Халілова, Микола Рибалка. Бюджет етапу — 505,2 тис. грн, очікувана сума — 252,6 тис. грн.
Жанр — драмеді. Синопсис: Намагаючись продати дідів будинок, двоє друзів-мажорів стають жертвами ріелтора-афериста. Разом із ними в халепу вскочили дві родини переселенців, кожній із яких ріелтор продав один і той самий будинок. Абсолютно несхожі ментально, традиційно, релігійно, родини кримських татар та українців зі сходу вимушені деякий час співіснувати у двічі проданому помешканні. Їм доведеться в непростій боротьбі з'ясовувати, хто господар у домі, і при цьому не розвалити сам будинок. Як поставляться один до одного члени двох родин, які через військові дії на сході та анексію Криму змушені були покинути власні домівки? Чи зможуть вони знайти спільну мову та протистояти детективній афері? Зрештою, чи приймуть вони друзів-мажорів, які закохалися в їхніх дочок?
Створюється спільно із приватним кримськотатарським телеканалом ATR. За словами авторки сценарію, тема окупованого Криму займає всього 2 % на загальнонаціональних каналах. Режисерка хоче показати, що Україна — спільний дім для українців і кримських татар, незважаючи на релігійні та світоглядні відмінності.
Серіал планують завершити в серпні 2021 року. Державним коштом хочуть фіналізувати сценарій та розробити презентаційні матеріали.
«Спиртовоз»
Ігровий, 8 серій по 52 хв, канал — Суспільне. Етап фінансування — розвиток проєкту.
Виробник — ТОВ «Стар медіа продюсерський хаб», продюсер — Олексій Терентьєв, режисер — Тарас Ткаченко, автор сценарію — Андрій Границя. Бюджет етапу — 957 тис. грн, очікувана сума — 478,3 тис. грн.
Жанр — кримінальна драма. Синопсис: Новий і дуже хитрий спосіб контрабанди дозволяє запеклому спиртовозу Коню заробити великі і швидкі гроші. Але ставки в суворій контрабандній грі постійно зростають, тож над героєм нависає небезпека й він ризикує втратити найдорожче — свою родину. Щоб того не сталося, він має зробити правильний вибір, а саме — стати на бік ствердження загальнолюдських та сімейних цінностей.
Над проєктом почали працювати два роки тому. Продюсери планують подати проєкт на пітчинг Європейської мовної спілки у 2021 році, для чого їм необхідно розробити альбом локацій, художнє рішення, створити тизер-презентацію і провести кастинг.
***
Результати Мінкульт має оголосити протягом трьох робочих днів після закінчення пітчингу. Із власних джерел нам відомо, що переможцям результати вже повідомили у приватному порядку.
Фото: скриншоти