Найпопулярніший месенджер у світі WhatsApp оновив умови користування і політику конфіденційності. З 4 січня користувачі почали отримувати повідомлення з проханням погодитися на нові умови.
Відтепер, WhatsApp передаватиме персональні дані своїх користувачів компанії Facebook. Усе нібито для інтеграції з рекламною системою соціальної мережі.
Усі, хто не погодиться з умовами до 8 лютого, не зможе більше користуватися месенджером. Більшості такі ультиматуми не сподобалися. Telegram і Signal заявили про стрімке зростання кількості нових користувачів за останній час, а влада Туреччини, зокрема президент та Міноборони, взагалі відмовилися від WhatsApp та вирішила поступово перейти на вітчизняні месенджери.
Реакція WhatsApp
Вілл Каткарт, генеральний директор компанії WhatsApp, на своїй сторінці у Twitter запевняє, що оновлені умови користування не вплинуть на приватність і безпеку користувачів, а лише додадуть прозорості бізнес-комунікації.
Зокрема, WhatsApp запевняє, що не має наміру передавати Facebook такі персональні дані: локація користувачів, список контактів, метадані повідомлень (з ким, коли і як часто ви спілкуєтеся – Ред.) у приватній комунікації.
We want to address some rumors and be 100% clear we continue to protect your private messages with end-to-end encryption. pic.twitter.com/6qDnzQ98MP
— WhatsApp (@WhatsApp) January 12, 2021
Певна річ, що WhatsApp, як і Facebook, не мають доступу до особистих повідомлень. Через це не варто і хвилюватися. Усе завдяки наскрізному шифруванню листувань (end-to-end encryption – Ред.). Ця технологія унеможливлює потрапляння інформації в руки третіх осіб. Цікавим є те, що Whatsapp ділився даними з Facebook ще з минулих оновлень. Але раніше користувачі могли заборонити передання своїх даних стороннім додаткам. З останніми змінами такої опції не передбачено.
То які дані WhatsApp буде передавати Facebook
Як бачимо, приватність листувань з друзями та родиною залишається незмінною. Стосовно бізнес-комунікації, яка активно ведеться у WhatsApp, усе працюватиме інакше.
У роз’ясненнях від розробників додатку зазначається: незалежно від того, спілкуєтесь ви по телефону, електронною поштою чи у месенджері, WhatsApp може бачити, що ви говорите, і відповідно використовувати цю інформацію для власних маркетингових цілей, зокрема і реклами на Facebook.
Завдяки новим комерційним функціям Facebook, як-от Shops, деякі компанії зможуть показувати свої товари просто у WhatsApp. Якщо ви вирішите придбати товар через Whatsapp, історія покупок може бути використана для персоналізації вашої реклами у Facebook та Instagram.
Висновок: усі ваші взаємодії з бізнес-сторінками використовуватимуться для інтеграції та персоналізації оголошень, які Facebook показуватиме вам у майбутньому.
Як Whatsapp розділятиме листування на особисті та ділові
Щоб переконатися, що ви поінформовані у використанні своїх даних, WhatsApp обіцяє чітко позначати листування з компаніями, які вирішили використовувати послуги хостингу від Facebook.
Читайте: Прихильники Трампа утричі збільшили кількість завантажень Telegram
Усе не так однозначно, як здається на перший погляд. Глобальних змін не відбулося, але кожному варто задуматися, чи хоче він взагалі ділитися своїми персональними даними.
Раніше WhatsApp неодноразово опинявся у центрі скандалів. Месенджер звинувачували у витоках даних та критикували за вразливість до безпекових загроз.
Джерело: WhatsApp