Що таке кіберспорт: дитячі ігри чи мільярдна індустрія?
Що таке кіберспорт: дитячі ігри чи мільярдна індустрія?

Що таке кіберспорт: дитячі ігри чи мільярдна індустрія?

Багато людей сприймають відеоігри виключно в якості розваги. До них відносяться, як до несерйозного заняття, якому можна приділити трохи часу на дозвіллі, або навіть як до примітивної забави для дітей.

Однак ця позиція перестає виглядати обґрунтованою, якщо розібратися в питанні: що таке кіберспорт? Це ігри, але також альтернативний спорт, і бізнес із великими оборотами.

Esports: що це?

Кіберспорт (англ. esports) – змагання з популярних відеоігор із великими призовими фондами. За даними компанії Newzoo, в 2020 році загальний дохід індустрії перевищив $1,1 млрд.

Ігри, за якими проводять турніри, називають кіберспортивними дисциплінами. Їх існує багато, але в останнє десятиліття у топі безперервно утримуються дві – Counter-Strike: Global Offensive (CS: GO) і Dota 2. Обидві гри належать одному розробнику – американській компанії Valve.

Далеко не в останню чергу підвищений інтерес до ігор Valve пов'язаний із тим, що компанія виділяє значні призові на змагання з них. Наприклад, останній чемпіонат із Dota 2 – The International 2019 – зміг похвалитися загальним фондом у $34 330 068. З цієї суми $15 620 181 отримала команда, яка зайняла перше місце.

Серед інших популярних дисциплін:

  • League of Legends;
  • Tom Clancy's Rainbow Six Siege;
  • FIFA;
  • PUBG;
  • Hearthstone;
  • Overwatch;
  • Apex Legends;
  • VALORANT;
  • Fortnite.

Також, як і у традиційному спорті, в esports є клуби, куди входять професійні гравці та команди. Істотна відмінність лише в тому, що більшість популярних кіберспортивних клубів мультигеймінгові – в них входять гравці з різних дисциплін.

Навіть при тому, що далеко не у всіх турнірах настільки великі призові, як у The International, клуби заробляють значні суми, в основному, на спонсорстві. І спонсорами виступають не тільки компанії, пов'язані з іграми. Наприклад, у кіберспорт встигли інтегруватися такі всесвітньо відомі бренди, як Coca-Cola, Red Bull, Snickers, Gillette, Louis Vuitton, AXE і Mercedes-Benz.

Кіберспорт в Україні

Na`Vi

Український esports, перш за все, асоціюється з мультигеймінговим клубом Natus Vincere. Організація виникла в 2009 році, і в 2010-му її склад з Counter-Strike 1.6 здобув серію запаморочливих перемог. Гравці Na`Vi стали першими, хто зміг завоювати три найпрестижніших чемпіонських титули в світі, вигравши у таких турнірах, як Intel Extreme Masters (IEM), Electronic Sports World Cup (ESWC) і World Cyber Games (WCG). Наступна перемога на DreamHack Winter 2010 дозволила «народженим перемагати» встановити рекорд за сумою виграних призових у рік (більше $215 тис.).

А вже в 2011 році команда Natus Vincere по Dota 2 здобула грандіозну перемогу в першому чемпіонаті The International 2011, заробивши рекордний на той час $1 000 000 призових. Через два місяці, вони також виграли чемпіонат ESWC. Таким чином, українці голосно заявили про себе на піці зародження індустрії.

StarLadder

Засноване в 2011 році міжнародне агентство повного циклу, що працює на ринку кіберспортивних змагань і трансляцій. Спеціалізується на проведенні масштабних esports-івентів у всьому світі, організації ігрових шоу і прямих трансляцій, а також виробництві преміального відеоконтенту.

WePlay Esports

З 2012 року кіберспортивний медіахолдинг займається організацією, а також трансляцією кіберспортивних онлайн-турнірів і LAN-фіналів. Ключові підрозділи WePlay Esports знаходяться в Україні, США і Китаї. Працюючи на стику сфер esports, медіа та розваг, холдинг спеціалізується на інтеграції брендів у кіберспорт і продажу медіаправ.

Esports Charts

Ця українська продуктова IT-компанія була заснована в 2016 році. Esports Charts спеціалізується на зборі статистики переглядів усіх live-трансляцій та подій у світі, на основі якої створює унікальну аналітику. Отримані дані надає командам, турнірним агрегаторам та видавцям ігор. Вони також використовуються такими відомими світовими ЗМІ, як The New York Times, Wallstreet Journal, ESPN і Bloomberg.

Maincast

Компанія-виробник кіберспортивного контенту, що почала роботу в 2018 році. Команда Maincast проводить прямі трансляції найбільших світових турнірів і організовує власні змагання.

Перспективи росту індустрії

Ринок кіберспорту росте. За даними Newzoo, в 2018 році його обсяг становив $776,4 млн, у 2019-му – $950,6 млн, а в 2020-му – більше $1,1 млрд. Прогнозують, що до 2023 року він досягне майже $1,6 млрд .

Навколо дисциплін, турнірів і команд виникла повноцінна індустрія зі своєю екосистемою. На прикладі згаданих вище українських компаній можна частково скласти уявлення про різноманітність напрямків, в яких ця індустрія може розвиватися.

Більш того, кіберспорт пропонують включити в програму Олімпійських ігор. Питання піднімалося вже не раз, але поки не було вирішено. Однак є інформація, що після закінчення ОІ-2020 у Токіо вже приймуть рішення, чи буде esports на Олімпійських іграх 2024 року.

Источник материала
Поделиться сюжетом