17 лютого 1904 року в міланському театрі Ла-Скала провалом завершилась прем'єра опери "Мадам Баттерфляй".Італійський композитор Джакомо Пуччіні створив оперу за мотивами драми Давида Беласко "Гейша". В її основі - історія нещасливого кохання японки Чіо-Чіо-сан на прізвисько Баттерфляй до лейтенанта американського флоту Бенджаміна Франкліна Пінкертона.Головну партію виконала італійська прима Розіні Сторкіо. На початку другого акту протяг задер кімано співачки. Із залу вигукнули: "Баттерфляй вагітна!". Публіка почала мукати, кукурікати та сміятися. Виставу супроводжував свист. Преса ж не так жорстко прийняла прем`єру. Хоча критики й відмітили, що новий твір Пучінні музикою дуже нагадував попередню оперу композитора "Богема".Повторну постановку "Мадам Баттерфляй" наважились зробити через три місяці в Брешиї. На партії Чіо-Чіо-сан запросили 21-річну українку Соломію Крушельницьку.Випускниця Львівської консерваторії тоді продовжувала навчання в Італії. На це рішення вплинула італійська співачка Джемма Беллінчоні, яка почула сопрано українки під час гастролей Галичиною й порадила вдосконалити талант на Апенінах. Партія в "Мадам Баттерфляй" зробили Крушельницьку зіркою євпейського масштабу. Реабілітувала оперу Пучінні в очах публіки."Сеньйора Крушельницька збагачує постать Батерфляй своїм великим і дорогоцінним почуттям прекрасного, її тонка душа слов'янської жінки так глибоко вживається у поетичний і музичний образ героїні, що утворює разом з нею одне неподільне ціле. Можливо, інші Батерфляй зійдуть з часом на наші сцени, але перед очима відразу виникатиме незабутня постать Крушельницької, а всі інші здаватимуться лише її блідою тінню," - писала італійська преса.Знайомі композитора розповідали, що в його робочому кабінеті до кінця життя висів лише один портрет - Соломії Крушельницької.2009-го за мотивами образів із опери "Мадам Баттерфляй" гурт "Воплі Відоплясова" випустив сингл та кліп.