Життя без доріг – чому за 7 років у прифронтовому Кримському не облаштували автошляхи
Життя без доріг – чому за 7 років у прифронтовому Кримському не облаштували автошляхи

Життя без доріг – чому за 7 років у прифронтовому Кримському не облаштували автошляхи

Життя без доріг. Від початку бойових дій на Сході мешканці прифронтового Кримського опинилися у пастці. Асфальтовані шляхи залишилися на окупованій території. Ґрунтові ж навесні та восени розмиває. Рівняти їх допомагають військові, яким теж необхідний проїзний шлях до своїх підрозділів на передовій. У тому, чому за 7 років шляхи так і не облаштували – розбиралася журналістка "5 каналу" Вікторія Ковальова. 

Сергій – водій шкільного автобуса у Кримському. Каже, з початком бойових дій улюблена робота перетворилася на випробування. Селяни вже забули про те, як виглядає асфальт.

Тепер до сільських доріг більше пристосований великогабаритний транспорт. Подорожі власною автівкою призводять лише до вартісного ремонту.

"Колодки треба дивитися, тяги дивитися. Або погнул, або ще щось. І тракторами тягають. Добре, що у нас є, що тягають. Приблизно, як в 40-х роках", – каже водій Сергій Харламов.

Ось це реалії прифронтових доріг. Асфальтовані шляхи залишилися на окупованій території. Єдина можливість дістатися сіл поблизу Бахмутської траси – грунтівки, які не бере на баланс жодна служба автомобільних доріг.

Голова Військово-цивільної адміністрації Кримського Юрій Константінов каже, що кілька разів порушував питання про те, щоби заасфальтувати тутешні під'їзди до села. Але на заваді став місцевий ґрунт.

"Там місцевість така. Вода з річки і все топиться. За ці 4 роки висипали туди військові сотні тисяч тон каміння, піску, мергелю, породи. І все воно уходить. Там асфальт не можливо за фактом", – зазначає голова Військово-цивільної адміністрації Кримського Юрій Константінов.

Вадим - військовий інженер. Це вже друга ротація бійця в районі Кримського. Каже, щонайменше раз на місяць дорогу до села доводиться рівняти військовою технікою.

"Земля дійсно тверда. Якщо мерзлий ґрунт, чи літо, жара, дорога вкатана, то тяжко береться. Як по полі горнеш, то легко, а як дорога вкатана, то дуже тяжко буває. Вижимаєш на всю. Вже машина піднімається. І не хоче місцями лізти", – розповідає військовослужбовець ЗСУ Вадим.

Цього разу латають ями шлаком, який привезли цивільні.

Від цієї дороги залежить не лише комфорт мешканців прифронтових сіл, а й стратегічне забезпечення армійських підрозділів.

"За наявності нормальних доріг ми можемо швидко здійснювати підвіз майна, евакуацію поранених, також утримувати в нормальному технічному стані нашу техніку, бо від стану доріг залежить і технічний стани", – каже військовослужбовець ЗСУ Володимир.

Покриття вистачить до потепління, каже чільник Кримського. Але й тому радіють. Упевнений, вирішити проблему може лише повернення під контроль Києва Бахмутської траси.

Вікторія Ковальова, Олександр Лахтін, Сергій Могилевич, Луганська область, "5 канал"

Источник материала
Поделиться сюжетом