На 71-му Берлінському кінофестивалі роздали призи в головній конкурсній програмі
На 71-му Берлінському кінофестивалі роздали призи в головній конкурсній програмі

На 71-му Берлінському кінофестивалі роздали призи в головній конкурсній програмі

На 71-му Берлінському кінофестивалі роздали призи в головній конкурсній програмі

У п'ятницю, 5 березня, Берлінський кінофестиваль оголосив переможців основного конкурсу. Кіноогляд в цьому році проходив в урізаному онлайн-форматі, імена переможців були оголошені під час онлайн-конференції.

Міжнародне журі у складі 6 осіб - Ілдіко Еньєді (Угорщина), Надав Лапід (Ізраїль), Адіна Пінтіллі (Румунія), Мохаммад Расулоф (Іран), Джанфранко Розі (Італія) та Ясміла Жбаніч (Боснія і Герцеговина) – прийшло до висновку, що «Золотий ведмідь за найкращий фільм» присуджується стрічці Раду Жуде «Невдалий трах або шалене порно» (Bad Luck Banging or Loony Porn) (Румунія / Люксембург / Хорватія / Чеська Республіка).

До цього вердикту було додане таке пояснення: «... фільм, який має ту рідкісну та важливу якість довготривалого мистецького витвору. Він фіксує на екрані сам зміст і сутність, розум і тіло, цінності та сиру плоть теперішнього часу. Саме цього моменту людського існування. Він провокуючи дух нашого часу (тобто Zeitgeist), викликаючи його на дуель, кидає виклик теперішньому і самому кіно, рухом камери зтрясаючи наші соціальні та кінематографічні традиції. Це вишуканий фільм, а також дикий, розумний і дитячий, геометричний і яскравий, неточний найкращим чином. Він нападає на глядача, викликає незгоду, але нікого не залишає байдужим».

Великий Приз журі «Срібний ведмідь» присудили японському фільму Рюсуке Хамагуті «Колесо фортуни та фантазія» (Guzen to sozo). Своє рішення журу таким чином потрактувало: «Там, де зазвичай закінчуються діалоги, діалоги цього фільму лише починаються. А коли це відбувається, і настільки глибоко, ми, вражені та здивовані, запитуємо себе: чим же це все закінчиться? Слова Хамагучі - це речовина, музика, матеріал. Спочатку вони виглядають майже не важливими: чоловік і жінка, іноді дві жінки, стоять у кімнаті з білими стінами. Потім сцена рухається вперед, і по мірі просування ви відчуваєте, що разом з вами в кімнаті рухається весь Всесвіт».

Приз журі «Срібний ведмідь» було віддано документальному німецькому фільмові Марії Шпет «Містер Бахманн і його клас», характерному своїм хронометражем в 3 години 37 хвилин. Журі при цьому додало: «Фільм приділяє увагу глибоким проблемам, встромляючи палець у рану або проявляє надію та надихає на позитивні зміни. Останнє є стратегією, якої вирішив слідувати режисер цього ніжно-потужного документального фільму. Постійно дотримуючись правильної дистанції, фільм фокусується на одному з «польових робітників» нашого суспільства, який впливає на перші, формуючі роки наших дітей, на їх ставлення до життя. Очима директора ми бачимо унікального вчителя: він перекроює, пом’якшує та робить людяними своїх «підлеглих», що демонструє ефективність «кризової системи», ефективність європейської освіти. Фільм показує, як далеко можна зайти просто зі справжньою повагою, щирим спілкуванням і з такою магією, якою володіють усі видатні вчителі: розпалюючи вогонь пристрасті у своїх учнів, активізуючи їх фантазію».

Приз за режисуру «Срібний ведмідь» відійшов дебютній стрічці Денеса Нагі «Природне світло» (Natural Light) (Угорщина / Латвія / Франція / Німеччина). Заява журі: «Вражаючі та красиво зняті, заворожуючі образи, чудова режисура та майстерний контроль над кожним аспектом кіномистецтва, розповідь, яка виходить за межі свого історичного контексту. Портрет війни, в котрому спостережливий погляд режисера знову нагадує нам про необхідність вибору між пасивністю та відповідальністю кожного індивідуально».

Цього року серед призів відсутнє преміювання за «найкращу жіночу» та «найкращу чоловічу» ролі, замість цього введений приз «Срібний ведмідь за найкращу провідну роль» (Silver Bear for Best Leading Performance). Його отримала Марен Еггерт за роль у фільмі «Я твій чоловік» (Ich bin dein Mensch) Марії Шредер (Німеччина). В поясненні журі говориться: ««Її присутність зробила нас цікавими. Її чарівність зробила нас емпатійними. А її палітра акторської майстерності дозволяла нам відчувати, сміятися та задавати питання. Впевнено реалізовуючи чудовий сценарій, підтриманий чудовими колегами та її режисером, вона створила пам’ятний персонаж, з яким ми можемо ототожнюватися – замислюючись і про себе, наше майбутнє, наші стосунки і що ми справді хочемо для себе».

Найдивовижнішим призом фестивалю став «Срібний ведмідь за найкращу другопланову роль» (Silver Bear for Best Supporting Performance) Ліллі Кізлінгер («Ліс - Я бачу тебе всюди» (Forest - I See You Everywhere)), Бенса Фліґауфа. Цей фільм так і не був показаний на офіційному сервері фестивалю. Втім журі прокоментувало свою відзнаку: «Серед багатьох фільмів «Forest ...» є особливо сильний і незабутній, і Лілла Кізлінгер несе його на своїх молодих плечах витончено і з природною легкістю. Лише потугою своєї інтерпретації, своєю інтенсивною присутністю вона витягує на поверхню приховане в сценарії, фактично визначаючи мотив фільму: льодово-студений подих світу, те, що сьогоднішні діти успадковують від нас, дорослих. Замість того, щоб сказати, пояснити, вона робить набагато складніше – викликає в нас потребу думати про дошкульні та тривожні питання сьогодення. Вона зачарувала нас, змусила задуматися».

«Срібний ведмідь за найкращий сценарій» отримав давній знайомий на Берлінале Хон Сан Су за фільм «Вступ» (Inteurodeoksyeon) (Республіка Корея). Пояснення журі: «Цей сценарій не лише розповідає історію, не просто ефектно просуває розповідь – в хвилинних інтервалах між однією дією і наступною він на мить, раптово, виявляє приховану правда людського життя, яскраву та зрозумілу».

«Срібний ведмідь за видатний художній внесок» присудили Ібран Асуад за монтаж документального фільму «Поліційне кіно» (Una película de policías) Алонсо Руїспаласіоса (Мексика) з таким формулюванням: «... за майстерний монтаж сміливого, інноваційного твору, який розмиває межі між фантастикою та реальністю та сміливо досліджує здатність кінематографічної мови змінити наш погляд на світ. Граючи важливу роль у підтримці унікального бачення режисера, монтаж майстерно деконструює багатошарову реальність, щоб звернути увагу на одну з найбільш суперечливих установ Мексики».

Теги по теме
Германия Кино Инфопространство Статьи кинопроизводство
Источник материала
loader
loader