Олена Сікан про MIPTV у Каннах: Бразильські серіали мають усі шанси на успіх серед глядачів України
Олена Сікан про MIPTV у Каннах: Бразильські серіали мають усі шанси на успіх серед глядачів України

Олена Сікан про MIPTV у Каннах: Бразильські серіали мають усі шанси на успіх серед глядачів України

Олена Сікан про MIPTV у Каннах: Бразильські серіали мають усі шанси на успіх серед глядачів України
Олена Сікан про MIPTV у Каннах: Бразильські серіали мають усі шанси на успіх серед глядачів України

З 12 по 16 квітня у Каннах  проходить телеринок MIPTV, де виробники зі  всього світу представляють свої формати, шоу та серіали. «Детектор медіа» розповідає про основні новинки та тенденції у світовому виробництві контенту. Ми вже писали про форматні тренди цьогорічного ринку. Сьогодні говоримо про це з учасницею ринку – директоркою компанії Ivory films Оленою Сікан. Вона розповідає, як проходить телеринок в онлайн-форматі, про найактивніших учасників та оригінальні ідеї, також про шоу та серіали, які б могли бути цікавими українцям.

— Олено, чи відбулись зміни в онлайн-форматі ринку в порівнянні з минулим роком?

— Цього року організатори зробили наголос на нетворкінгу для акредитованих учасників усередині платформи Digital MIPTV (зустрічі в Teams, онлайн-сесії з програмними брифами від провідних студій, розділ «акселератор форматів» із можливістю перегляду контенту до середини травня). Онлайн-формат пропонує можливість запитати щось представників студій під час годинних онлайн-сесій, проте живого спілкування за одним столом усім не вистачає.

— Завдяки онлайн формату учасники не мають змоги простежити цікавість конкурентів до того чи іншого продукту?

— Ні, такого немає. Як правило, всі учасники є професіоналами з величезним досвідом і вміють правильно ставити запитання — переважно загального характеру. Важливі деталі, ціни та суттєві умови обговорюються окремо і напряму між двома сторонами. 

— Чи побільшало учасників і пропозицій?

— На мою думку, пропозицій поменшало. Кожна територія стала ще більш орієнтованою на споживання контенту власного виробництва, тому всі радше шукають цікаві формати для адаптації, аніж готовий контент. Надихаються креативними ідеями та вивчають актуальні потреби різних територій у контенті для дистрибуції. Є важлива ремарка: зазвичай студії-мейджори не презентують свої новинки навесні, лише на MIPCOM восени. Ключовим партнерам студії та дистриб’ютори надсилають пропозиції напряму, з оновленими каталогами і доступом до новинок безпосередньо на їхніх сайтах.

— Хто найактивніші учасники?

Найбільш активними в онлайн-спілкуванні з учасниками були  ZDF, TF1, ABC Australia, Hunan TV, BBC, ITV, Keshet 12, PBS, а також Amazon Studios та Warner Bros.

— Чи беруть активну участь у телеринку стрімінгові платформи?

— Як правило, вони напряму не презентують свої новинки для продажу. Частина серіалів вироблена в копродакшні з телеканалами, тому їх можна побачити в каталогах дистриб’юторів телеканалів чи студій-виробників. Наприклад, цього року майже всі (шокуючі) молодіжні серіалі від The Wit Fresh TV Young Adult Content були копродукцією телемовника і стрімінгової платформи.

— Які тенденції у форматах серіалів ви б могли відзначити з пропозиції телеринку? Які ідеї та жанри найбільш популярні?

— Популярність серед форматів шоу тримають адаптації The Mascked Singer, I can see your voice, Lego Monsters — оригінальні розробки з Азії, які були адаптовані провідними світовими студіями для продажів на весь світ. Мелодраматична першість у серіалів із Бразилії, Кореї, Італії, Іспанії. Компанія GLOBO цього року презентувала новинки під девізом «Майбутнє за жінками». Це серіали A Woman’s Fate, Aruanas, A Mother’s Love, Under Pressure.

Cеред детективів переважають «киbваві теми», кримінальні драми та трилери з Великобританіх, Скандинавії та Німеччини (Clarice CBS-ITV, The Serpent BBC-Netflix), а також від стрімінг-платформ із Росії («Чикатило» від Okko). Драма від турецького державного мовника The Shadow Team про боротьбу з тероризмом та наркотиками митної групи під прикриттям. Жіночий детектив з Італії Lolita Lobosco.

Тематично серед новинок багато історій про свободу, виживання, лібералізм, мікросвіти у великому соціумі. Деякі фільми зняті на основі реальних подій та історичних фактів.

Журі MIPDRAMA 2021 має оголосити драму, яка найбільше сподобалась потенційним покупцям цього року (про це детальніше читайте незабаром на «Детекторі медіа»). Всі історії мають яскраву локальну специфіку. Найбільш шокує восьмисерійна драма «Контейнер» від стрімінг-платформи Start про сурогатну матір, яка виношує дитину для сім’ї багатого бізнесмена, переселяється в їх розкішний будинок, і поступово всі таємниці виходять назовні. Придатніша для адаптації в Україні комедійна драма з Іспанії Supernormal.

Дуже цікавий коронавірусного часу формат про створення їжі в боксі на доставку від провідних шеф-поварів, поділених на дві команди, і що оцінку дають мільйони глядачів онлайн на екранах — це сцена декорація фіналу і по замовленням онлайн їжу можна доставити додому всім охочим на дронах (хайтек технології). При цьому в студії і під час приготування їжі зовсім мало людей на кухні — шефи і знімальна група, без глядачів.

— Чи досі у тренді формати про коронавірус та самоізоляцію? 

Акцент коронавірусних форматів змістився. Тепер вони не про самоізоляцію, а радше про стосунки і всіма бажану соціальну активність, відносини під час пандемії. Зокрема шоу, в яких за столом зустрічаються люди різних поглядів, проговорюють важливі емоції, які довго приховували, тощо.

— Чи були серед форматів яскраві, дуже оригінальні ідеї? Найбільш шокуючі формати були, як і раніше, з Азії?

— На диво — ні, не з Азії. Молодіжні серіали та кримінальні драми, трилери з Німеччини та Скандинавії. Згадувала вище. Азія для ринку України на сьогодні є гарним постачальником форматів мелодрам (Корея). Хочу звернути увагу на LIE AFTER LIE (Channel A, Korea). Поряд з бразильскими точно бачу цей проєкт на телеканалах України як формат для локальної адаптації.

Несподіваними й потенційно популярними є формати телепрограм за участю зірок, зоовікторини та реаліті-шоу для всієї сім’ї, квіз-шоу — переосмислення вже відомих форматів, де треба проявляти логіку. Серіали про звичайних людей у незвичайних обставинах, зняті за реальними подіями. Історичні драми про відомих діячів, історії успіху. Серед форматів мені сподобалися серіали з Бразилії — думаю, вони мають усі шанси на успіх в Україні. Зокрема A Woman’s Fate і A Мother’s love, а ще турецький The Shadow Team.

— Які формати з запропонованих, на вашу думку, актуальні для України? І на що б ви зробили ставку?

— Secret Celebrity, Mystery Duet, Pet Match, Happily Ever Apart, Table For Two, Eating With the Enemy, Sophia Help Me to Win 1Million, Family Piggy Bank, The 1% club, Can You Cook? Я б зробила ставку на тріо «інтелект + розвага + знаменитості».

— Яке місце українських серіалів на каннському телеринку? Які країни найбільш зацікавлені у купівлі готового продукту та співвиробництві?

— Ми динамічно розвиваємось і готові до співпраці. У регіональному розподілі ринку Україна належить до CEE (Central and Eastern Europe). Продажі вже є, але не настільки рентабельні, щоб інвестиції у виробництво окупились. В Україні кожні п’ять років трапляються великі потрясіння. Система стабільної підтримки креативних індустрій тільки стає на ноги. А телевізійний бізнес — це гра в довгу. Інвестиції тут окупаються в середньому за п’ять років. Найуспішніше продаються локальні версії адаптованих форматів або оригінальні рейтингові формати, які підтримують світові дистриб’ютори. У продажах, окрім контенту, велику роль відіграє маркетинг і бренд компанії-продавця, тому на міжнародному ринку краще заручитись підтримкою лідерів дистрибуції.

Східноєвропейські телеканали найбільш зацікавлені в купівлі готових українських серіалів. Стрімінгові платформи витрачають гроші передусім на безумовні хіти — контент, що посідав перші місця в українських рейтингах.

— Торік ви розповідали «Детектору медіа» про вартість форматів і консультацій. Чи цього року ціни знизились?

— Ціни можуть змінюватись тільки в бік зростання :) Звісно, можуть бути знижки для багаторічних постійних партнерів, але це не афішується для ринку і є радше винятком із правила.. Найдорожчі завжди формати студій-мейджорів. Це ринок В2В, тому продукти тут продають і купують, як правило, пакетами, а суми не розголошують — це комерційна таємниця. Та загалом ціни більш-менш ті самі, й досі високі для нас. Проте на українських телеканалах працюють професіонали, і я знаю, що вони домовляються на взаємовигідних умовах

Теги по теме
Рынок
Источник материала
loader
loader