Катерина Мотрич, «ебаут»: У нас просвітницька й розважальна місія — говорити з людьми про те, про що вони соромляться сказати
Катерина Мотрич, «ебаут»: У нас просвітницька й розважальна місія — говорити з людьми про те, про що вони соромляться сказати

Катерина Мотрич, «ебаут»: У нас просвітницька й розважальна місія — говорити з людьми про те, про що вони соромляться сказати

Катерина Мотрич, «ебаут»: У нас просвітницька й розважальна місія — говорити з людьми про те, про що вони соромляться сказати

У березні 2021 року на український ютуб стрімко увірвалося шоу «ебаут» — «відверте шоу на життєві, але табуйовані теми». Його співзасновницями та ведучими стали піарниця Катерина Мотрич й модель, продюсерка «The Village Україна» Наті Авдєєва. Третьою ведучою вони до себе запросили хазяйку «Дикого театру», теле- й радіоведучу Ярославу Кравченко.

Вони обговорюють теми, пов’язані із сексом, із трьох різних позицій. Однак наголошують, що не є експертками, а просто діляться власним досвідом. Їхня мета інша — говорити з людьми про те, про що вони соромляться сказати.

За місяць авторки зібрали на своєму каналі понад 13,5 тисяч підписників, їхні відео набирають від 30 до 80 тисяч переглядів. Такому успіху вони завдячують гарній картинці та україномовному контенту, хоча зізнаються, що на старті розраховували на менші цифри. Натомість питання мови в них не стояло, й це вже принесло свої плоди. Вони отримують купу схвальних відгуків за свою роботу, особливо за україномовний контент. Співзасновниці «ебаут» розраховували на аудиторію жінок 2534 років, проте не вважають своє шоу «закритим клубом» і прагнуть інтегрувати в нього чоловіче ком’юніті. У проєкт вони вкладали власні гроші, а роблять його силами своїх друзів.

У прем’єрному сезоні має вийти 8-9 випусків, які будуть присвячені мускулінності, оргазму, менструації, хейту й булінгу. Долю другого сезону вирішать рекламодавці. У проєкту вже є контракт із Dove, також поки тривають переговори з різними великими брендами.

В інтерв’ю «Детектору медіа» піарниця, співзасновниця та ведуча шоу «ебаут» Катерина Мотрич (Мотричка) розповіла про запуск проєкту, команду, цілі, витрати, рекламу, зйомки, спікерів, аудиторію, коментарі, критику та хейт.

Катю, розкажи про проєкт «ебаут». Звідки така назва? Хто головний ініціатор проєкту?

— «ебаут» — це англійською «про». Ми довго думали, як можна назвати наш проєкт. Якось сиділи й обговорювали, про що будемо. Ми будемо говорити про те, те й те. І зрозуміли, що можна ж назвати «Про». Але «Про» звучить не так прикольно, як англійською «ебаут». Ми писали українською, але російською воно звучить «єбаут» і людям прикольно дисонує в голові. Насправді не дуже довго думали над назвою. Спершу було «This ебаут», а потім скоротили і, якщо українською написати, то виглядає прикольно. Ми з Наті придумали цей проєкт, а потім запросили Ясю до себе третьою ведучою. Ми не експертки — це дуже важливо. Ми сидимо, як подружки, обговорюємо якісь теми й ділимося власним досвідом.

Що стало поштовхом до запуску шоу з «табуйованими темами», як ви самі кажете?

— У мене особисто давно палає. Я хочу говорити про теми, на які люди не хочуть говорити. І тут на якійсь тусовці вдома Наті каже: «Я хочу щось зробити». А я кажу: «Я хочу говорити про те, про що неможна говорити». І ми вирішили зробити шоу.

Дуже багато проблем у мого оточення через те, що в дитинстві з ними про щось не говорили. Дуже багато проблем у мене було через те, що зі мною ніхто ні про що не говорив. Я не знала про нормальність, що можна називати якісь «заборонені слова» в суспільстві й тебе за це ніхто не захейтить, що можна голосно говорити про секс — і нічого страшного з тобою не станеться, ніхто не тикатиме в тебе пальцями, бо це нормальний та природній процес тощо. Ми зрозуміли, що чим більше ми будемо про це говорити, тим менше про це треба бути говорити.

Який шлях пройшов «ебаут» від зародження ідеї до першого випуску? Чому обрали Ярославу третьою ведучою?

— За півтора-два місяці. Я така людина, що мені або зараз робити, або нічого не робити. Я забуду, розлінюся й нічого не буде.

Знайшли сценаристку, потім монтажера, зібрали команду. Ми поговорили з Наті і зрозуміли, що нам треба третя ведуча, щоб було багато різних думок. Подумали про Ясю з «Телебачення Торонто». Кажу: «Вона така прикольна, чи погодиться вона з нами щось робити». Ми попросили її зустрітися з нами, й вона одразу погодилася брати участь у проєкті. Спитала, коли ми хочемо запускатися — влітку? Я відповіла: «Та ні, ми хочемо запис уже робити за два тижні». Вона відповіла: «Оперативненько. Давайте».

Обрали Ясю, бо вона прикольна, з власною позицією й доволі розкута. Вона відома саме в україномовному ютуб-ком’юніті. Яся дуже підходила під цю роль, і вона інша, ніж ми. Та й ми втрьох дуже різні — це класно, що є такі три різні типажі.

Катерина Мотрич, «ебаут»: У нас просвітницька й розважальна місія — говорити з людьми про те, про що вони соромляться сказати - Фото 2

Чому вирішили робити україномовний контент?

— Уже дуже хочеться, щоб було українською. Уже набридли ці штуки російською. Я розмовляє російською, можу переписуватися тощо. Однак хочеться розвивати український контент. Мені особисто всередині щось відгукується, коли я бачу контент українською, так тепленько стає.

Звичайно, ми розуміли, що це обрізає територіє СНД. Але в Росії є багато альтернатив, які звучать російською. І люди, які принципово хочуть слухати російською, — Росія така велика країна, там стільки всього робиться… Хоча в нас велика аудиторія з Польщі. Я так розумію, що це діаспори — з Канади, Польщі, США. Дуже прикольно, що нами цікавляться із закордону.

До речі, про аудиторію — є розуміння, хто ваш глядач? Чи досліджували перед запуском?

— У нас 25-34 [років], жінки здебільшого. Ми розробили цільову — умовно це дівчина 25 років, яка розібралася чи ще розбирається в собі. Але не дуже хотілося загострюватися на тому, що це саме дівчина. Бо було би класно, якби це шоу дивилися й хлопці. Соціум складається з хлопців і дівчат, тому проблеми соціуму — це і хлопчачі, і дівчачі проблеми.

Які цілі ставили собі перед запуском і чи змінилися вони зараз? Який головний меседж ви хочете донести до своєї аудиторії?

— У нас вийшла розмита штука. У нас було дві цілі — технічна та ментальна. Ментальна — це сподобатися й зацікавити аудиторію, на яку ми розраховуємо. Технічна — по переглядах на початку тощо.

З технічною частиною ми вирвалися дуже сильно вперед і всі були щасливі. Ставки по переглядах, які ми робили, були в рази менші, ніж ті, що ми набрали. Ми прогнозували, скільки перший випуск набере за добу, й найбільша ставка була дві тисячі. За добу випуск набрав 10 тисяч, це було без реклами.

Ментальні цілі залишилися. Це більше просвітницька й розважальна місія, говорити з людьми про те, про що вони соромляться.

Ви не перші, хто запускає шоу про секс і пов’язані з ним теми. Однак ваш проєкт нині стрімко набирає обертів, близько місяця й ви маєте понад 13 тисяч підписників та по 60, 70 тисяч переглядів під випусками. У чому запорука вашого успіху? Як вам за такий короткий проміжок часу вдалося розкрутитися?

— Думаю, через те, що все російською. Мені здається, що саме україномовний контент зіграв сильно, тому що найбільше кількість коментарів включають у себе «як довго я чекала україномовний контент на ютубі». Люди щасливі від того, що можуть слухати українську на ютубі. Це вже давно стало модно, популярно й прикольно.

Ще думаю, хороший продакшен. Ми багато сил вкладаємо, щоб це було якісно, — відео, звук, світло тощо.

Хто вам допомагає в роботі на шоу? Скільки людей у команді? Як ви розподіляєте роботу? Хто відповідає за просування шоу? Хто за бізнес-частину проєкту?

— Загалом у нас близько 10 людей у команді, разом із ведучими. Майже всі наші друзі, з якими ми зібралися й вирішили створити шоу. У нас три оператора, сценарист, виконавчий продюсер, режисер монтажу, світла й звуку.

Було дуже важливо зробити якісну картинку, бо це те, що чіпляє глядача. Якщо немає картинки і звуку, тоді сенс важко вловити. Це не продакшен, ми зібрали різних людей, наших друзів.

За просування шоу та бізнес-частину відповідаємо ми з Наті. У нас зараз небагато рекламних інтеграцій, проте вони є. Було б дуже класно, якби їх було більше. Хочеться далі знімати другий сезон шоу, третій. Є сейлз-менеджер, який нас продає, але здебільшого ми з Наті і Яся часом, бо вона має досвід в операційній роботі й нам допомагає.

Катерина Мотрич, «ебаут»: У нас просвітницька й розважальна місія — говорити з людьми про те, про що вони соромляться сказати - Фото 3

Хто фінансує «ебаут»?

— Ми на самофінансуванні. Це все власні кошти, які ми збирали скрізь. Ми не від кого не залежимо. Якщо й були позичені кошти, це не інвесторські.

Який бюджет у проєкту? Скільки вклали в проєкт на старті? Яка найбільша стаття витрат?

— Ми знімаємо по випуску. Немає такого, що ми вклали якусь суму. У нас є ціна одного випуску, яку б я не хотіла називати. Стаття витрат найбільша за сценарій і монтаж.

Які шляхи монетизації ви загалом розглядаєте? З ким уже маєте контракти?

— У наступному випуску в нас інтеграція з Dove, у них є маніфест «Покажіть нас». Ми на правах реклами про них розказуємо. Це дуже класний маніфест. До нас прийде реперка Alyona Alyona — амбасадорка цього маніфесту. (Випуск із нею був 25 квітня. — Авт.) Так склалося. Також ми зараз етапів переговорів із різними великими брендами. На жаль, не можу розкрити всі карти, проте зовсім скоро наші глядачі зможуть побачити прикольні колаборації.

Чи пропонували вам уже співпрацю телеканали чи інші платформи?

— До нас звернувся один медіасервіс, із яким ми наразі ведемо переговори, і сподіваюся, зовсім скоро зможемо розказати про нашу співпрацю. Телеканали не зверталися, проте ми відкриті до пропозицій.

Яких показників плануєте досягти?

— У нас є перший сезон, який матиме в собі вісім або дев’ять випусків. Зараз вирішується, чи буде один випуск спонсорським. І до цього, не маємо чітких цифр, але хотілося б десь 50 тисяч підписників на ютубі. А перегляди — це непрогнозована штука. За другий випуск, де говорили про материнство й чайлдфрі, ми набрали 78 тисяч переглядів. Ніхто не думав, що він стане найпопулярнішим випуском. Там просто такі коменти, всі залишають свої історії.

Який фідбек ви отримали від аудиторії?

— Моя хвора тема — це хейт, я до нього дуже болісно ставлюся. Мені одразу хочеться встрявати в переписку, але я цього не роблю, бо це безрезультатно. У нас 99,99% позитиву. На першому випуску була одна хейтерка, яка дуже багато писала під всіма коментами. Їй сильно все не сподобалося, вона написала якусь тираду й розібрала кожну хвилину випуску. Але вона була одна-єдина.

Також є багато критики, до якої ми прислухаємося. Наприклад, у материнстві ми погодилися, що дуже все красиво показали про материнство, що буває поганий досвід, післяродові депресії тощо. Знову ж таки, це лише можливість повернутися в другому сезоні й розрити тему краще. Є багато коментарів, до яких дослухаємося, — з технічної частини. У першому випуску ми дуже перебивали одна одну.

Ви вже закріпили формат токінгу? Чи ще продовжуєте експериментувати й трансформувати шоу? Чи плануєте розширювати виробництво контенту?

— У нас класно все з першого випуску закріпилося. Ми маємо розбиті по секторах рубрики. Круто, коли є сценарист. Вона формує структуру випуску. Тобто вона не прописує, що ми будемо говорити, але в нас є структура, за якою ми йдемо, — рубрики Ask, Breaking, Stories тощо.

Хотілося б розширити контент. Ми говорили з Наті про це, що треба щось думати. Є шоу, де ми сидимо й оборюємо, але хотілося б робити ще щось — можливо, лекції, фільми документальні. Коли ми відчули, що маємо позитивний фідбек, то в нас з’явилися «шарики» в голові — «а що ще робити?».

Скільки випусків уже записано? Коли віршуватимете долю другого сезону?

— Вийшло чотири, записано ще один. Долю нашого сезону вирішать наші рекламодавців. Дуже хотілося, щоб вони її вирішили.

Що чекає ваших глядачів далі, які теми ще плануєте розкрити в цьому сезоні?

— Тема сексу насправді не розкрита, її треба дробити. Мускулінність, бодіпозитив, оргазм, менструація, хейт і булінг.

Ти й Наті Авдєєва раніше не мали досвіду введення шоу. Чи легко вам дається роль ведучих? Як проходить робота на майданчику?

— Нам усім пощастило, в нас класна команда. Мені достатньо легко перед камерою. Я просто багато вчилася на акторському, окрім роботи й навчання на журналістку. Мені дуже це подобається, це те, чим би я хотіла займатися.

Спершу було трішки не зручно — велика команда сидить, ще якісь люди, а ви тут пліткуєте про інтимні речі. З іншого боку, ми потім викладаємо це в інтернет, де це побачить іще більша кількість людей. Тому чого соромитися? Зараз уже легше. З кожним разом усе легше й легше.

Катерина Мотрич, «ебаут»: У нас просвітницька й розважальна місія — говорити з людьми про те, про що вони соромляться сказати - Фото 4

З другого випуску до вас почали приходити гості, наразі це відомі блогерки. Як ви підбираєте спікерів для шоу?

— Ми з командою обговорюємо, кого краще кликати. Обговорюємо, хто зараз гучний у медіа. Однаково ми намагаємося кликати більше експертів. Ми записували другий і третій випуск, і кликали двох гостей, але це дуже багато. У нас не вистачає часу. Ти ж не можеш зупинити людину й сказати: «Досить нам розказувати про свій досвід». Це не ок. Тому потім ми почали кликати по одному.

«ебаут» — це жіночий клуб, у якому не місце чоловікам?

— Ні, в нас буде випуск про мускулінність, і там точно будуть спікери чоловіки. Нам уже хочеться розбавити цю тусовку жінок. Хочеться більше чоловіків. Ми будемо інтегрувати чоловіче ком’юніті в наш «ебаут».

Фото надані Катериною Мотрич

Теги по теме
Производство
Источник материала
loader
loader