«Чисте небо» та IAB Ukraine випустили рекомендації щодо захисту фотоконтенту
«Чисте небо» та IAB Ukraine випустили рекомендації щодо захисту фотоконтенту

«Чисте небо» та IAB Ukraine випустили рекомендації щодо захисту фотоконтенту

«Чисте небо» та IAB Ukraine випустили рекомендації щодо захисту фотоконтенту
«Чисте небо» та IAB Ukraine випустили рекомендації щодо захисту фотоконтенту

Антипіратська Ініціатива «‎Чисте небо» та некомерційна організація, яка займається розвитком інтерактивної реклами, IAB Ukraine підготували другий гайд для рекламодавців присвячений інструментам захисту графічного та фотоконтенту. Про це повідомляє «Чисте небо».

Гайд побудований на прикладі кейсів Getty Images Ukraine, національного представництва одного з найбільших у світі фотоагентств.

«Як правовласник, чий контент є популярним і тому регулярно зазнає крадіжок, Getty Images поділилась дієвими інструментами та підходами для їхнього усунення, що буде корисним для тих рекламних платформ та агентств, яким необхідно підвищити ефективність процесів моніторингу нелегальних ресурсів. Сподіваємося, що, власне, підвищення ефективності у захисті контенту і буде результатом, якому сприятиме цей гайд», - розказує В’ячеслав Мієнко, керівник Ініціативи «‎Чисте небо».

Кирило Матвієнко, Sales Director Global Images, учасник Ініціативи «‎Чисте небо»,  вважає, що фотографи мають право заробляти на життя, ліцензуючи свої авторські права: «У сучасному світі, де зображення є основним контентом, який привертає та утримує увагу користувачів в інтернеті, це справедливо».

А Анастасія Байдаченко, СЕО IAB Ukraine, зазначила, що на сьогодні питання порушення прав власників зображень є найбільш актуальним для членів IAB: як рекламних агенцій, так і платформ. Практика показує, щомісяця 60-80% проблемних розміщень серед рекламних кампаній учасників об’єднання становлять саме такі порушення, але процедури моніторингу та реагування, а також терміни відрізняються від аналогічних для відеоконтенту. За словами Анастасії, у гайді детально описані поточні складнощі із реагуванням на порушення та шляхи їх вирішення, усі процеси реагування продемонстровані максимально прозорими та зрозумілими для всіх гравців індустрії.



Віроніка Логвиновська, Digital Buying Director, Dentsu Aegis Network Ukraine, переконана, що ситуація з розміщеннями неліцензійного фотоконтенту більш складна на відміну від відео. Іноді для агентств і рекламодавців не є очевидними причини, чому саме цей сайт потрапляє до blacklist, сервісу «‎Чистого неба», що здійснює моніторинг нелегальних ресурсів. «‎Коли клієнти використовують поодинокі сайти, або, наприклад, пакети, то проблем можна уникнути завдяки перевірці невеликого обсягу сайтів. Але при роботі з programmatic платформами, наприклад GDN, це зробити набагато складніше. Постає питання: який обсяг рекламних показів потрібен для потрапляння клієнта в список тих, хто розміщується на сайтах з неліцензійним контентом? 1, 2, може 10 тис. або більше? Немає однозначної відповіді. І було б доцільно визначити цей поріг на рівні індустрії», — впевнена Віроніка.

Розвиток рекламного ринку безпосередньо залежить від прозорості використання всього доступного інструментарію, включно із легальністю і юридичною чистотою новинного контенту, який використовують онлайн ЗМІ. Карина Клименко, Head of Compliance and Creative MGID, висловила думку: «‎Сформувати культуру щодо використання матеріалів, за які потрібно платити, замість звичного «ніхто не побачить» – складно, довго, але можливо. Якщо не просто говорити про необхідність легальної передачі прав на використання матеріалів, а давати чіткий план дій, якісні сервіси та варіанти від постачальників, інформувати про неминучі наслідки порушень, тоді вимога легального використання контенту перетвориться з подразника на стандарт, а креативний простір ставатиме дедалі екологічнішим». 

Олександр Папуця, керуючий партнер та Віталій Волошин, адвокат Smartsolutions Law Group, звертають увагу, що стан захисту інтелектуальної власності в Україні наразі далекий від ідеалу. Адже судовий захист авторських прав є тривалим та затратним для правовласників процесом. У щорічному Спеціальному звіті 301 Торговельного представництва США (USTR) про захист інтелектуальної власності та огляд ринків, що відомі через піратство та контрафакцію, констатуються недостатні зусилля України з впровадження ефективних засобів боротьби проти порушення авторських прав в інтернеті. За таких умов здатність індустрії інтерактивної реклами до саморегулювання, відмова від співпраці з піратськими ресурсами і впровадження чітких алгоритмів дій є проявом відповідального підходу гравців ринку, який відповідає кращим світовим практикам.

Окрім коментарів експертів рекламного ринку, у гайді є схема реагування на порушення прав власників зображень з регламентом та алгоритмом дій, а також прикладами усіх типових документів: претензії, інформаційного листа тощо. З гайдом можна ознайомитись за посиланням.

Нагадаємо, це другий випуск із серії гайдів, які допомагають учасникам рекламного ринку систематизувати підходи та інструменти у моніторингу ресурсів, що порушують права інтелектуальної власності. Перші рекомендації вийшли у квітні 2020 року.

Теги по теме
Новости Рынок
Источник материала
loader
loader