Бізнес зацікавлений в модернізації Укрзалізниці. Але одномоментне списання десятків тисяч вагонів за віком призведе до колапсу на залізниці, не можна допустити. Крім того, зараз УЗ слід інвестувати кошти в оновлення локомотивів та інфраструктуру. Про це написав президент об'єднання підприємств "Укрметалургпром" Олександр Каленков у колонці для Інтерфакс-Україна, коментуючи ініціативу Міністерства інфраструктури обмежити експлуатацію вантажних вагонів за віком, а не технічним станом.
Підпишіться на Знай у Google News! Тільки найяскравіші новини!
Підписатися"Інфраструктура УЗ спочатку була розрахована на перевезення понад 1 млрд тонн вантажів на рік, але зараз вона працює лише на третину від свого потенціалу. Ми прекрасно розуміємо: знос шляхів, рухомого складу і всієї залізничної інфраструктури величезний. Одні тільки Локомотиви зношені на 90%", - зазначив Каленков.
За його словами, саме з оновлення локомотивів необхідно починати модернізацію УЗ, оскільки їх нестача вже серйозно позначилася на ефективності її роботи: оборот вагонів за останні місяці впав на 20%. Тобто, для перевезення одного і того ж кількості вантажів йде на 20% більше часу, і в процесі задіяні на 20% більше вагонів.
Експерт підкреслив: оновлювати вагонний парк УЗ також потрібно, але не шляхом різкого списання десятків тисяч вагонів, придатних для експлуатації.
"Проектом наказу МІУ пропонується відправити на металобрухт 43% вагонного парку. Це 75 тисяч дійсно "немолодих", але відремонтованих і справно службовців вагонів. Замість них планують закуповувати нові, зарядивши величезними грошима власників кількох вагонобудівних заводів", - написав Каленков.
Він підкреслив, таке рішення призведе до колапсу перевезень залізницею, а також різкого зростання транспортних витрат і збільшення ціни товарів для кінцевого споживача. Зокрема, в Росії прийняття аналогічного рішення призвело до збільшення вартості користування вагонами РЖД в 4 рази.
«Прорахувати наслідки цієї ініціативи нескладно: в результаті списання вагонів за віком буде створений штучний дефіцит і вартість користування вагонами зростає в рази. Це збільшить собівартість всіх перевезених вантажів. У деяких випадках заплатить кінцевий споживач, а там, де ціну не можна перекласти, це погіршить конкурентоспроможність нашої продукції на зовнішніх ринках. Експорт зерна, металу і руди скоротиться, туди ж, вниз кинуться валютні надходження і податки до бюджету. Це все також призведе до різкого скорочення робочих місць в реальному секторі економіки», - пояснив Каленков.
Нагадаємо, МІУ в рамках проекту» велике будівництво на УЗ " пропонує списати вантажні вагони і побудувати нові на українських вагонобудівних заводах. Вартість проекту-понад 100 мільярдів гривень. Проти списання вагонів виступили понад 200 українських компаній і асоціацій: вони підписали «Антимеморандум» і закликали владу не допустити списання вагонів, адже через цей проект бізнес і УЗ втратять мільярди, а зароблять на ньому лише кілька людей-власників вагонобудівних заводів.
Раніше народний депутат, член ТСК по УЗ Костянтин Бондарєв направив депутатське звернення до голови ТСК по УЗ Юлії Гришиної з проханням розглянути ініціативу зі списання вагонів на черговому засіданні ТСК, адже цей проект МІУ може завдати УЗ колосальної шкоди і поставити під загрозу існування стратегічного підприємства.