Книжкова сфера у колапсі після запуску «єПідтримки»
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F81%2F14cc721869c9e84905223863c176c9f2.png)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F81%2Fabf78a549960d686bb77006387fda922.png)
Книгарні та видавництва працюють в авральному режимі
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F81%2F14cc721869c9e84905223863c176c9f2.png)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F81%2Fabf78a549960d686bb77006387fda922.png)
Запит на книги у передноворічні дні перевищив можливості українських книгарень та видавництв. Там не справляються з замовленнями та просять зачекати на доставку.
«Такого ніколи не було, навіть на чорні п’ятниці», - ділиться враженнями на своїй сторінці у фейсбуці колишня співробітниця Yakaboo Надія Потоцька. За даними менеджерки Інституту когнітивногомоделювання, українському ринку довелося оперувати зовсім іншими обсягами продажів: «Щоденна кількість замовлень книжок зросла втричі у магазинів та найбільших видавництва (якщо рахувати до минулорічної ситуаціі, новорічних свят і тд). Yakaboo кажуть, що 168,4 тисячі книжок проти десь 50000+. Але підозрюю, що може і більше бути) у Vivat теж говорять про збільшення продажів втричі. Менші видавнивцтва, які хоча б базово потурбувались про інформування клієнтів і промо — мають вдвічі більше продажів, від запланованих. Це мільйони книжок у найкращі дні».
Також Надія Потоцька додає: «Наплив клієнтів настільки великий, що у Yakaboo ліг спочатку сайт, а потім і служба доставки. Три дні замість 1 чи кількох годин по Києву, а з 27 всі замовлення взагалі після НР пообіцяли доставити. Кілька сайтів теж лягли. Спробуйте десь замовити книгу — вам напишуть вибачення, а вже потім деталі. Доставка посунулась на 2-5 днів».
СЕО національної книжкової платформи Yakaboo Іван Богдан підкреслив: компанія вирішує поточні проблеми щодо доставки із кожним покупцем. Також він розповів, що співробітники перевантажені: «Завдяки потужностям нашої книжкової платформи ми відпрацьовуємо найбільше навантаження та об’єми замовлень. Майже 250 тисяч книжок вже відправлено, і ми надалі продовжуємо працювати у посиленому режимі. Щодня приймаємо та обробляємо майже 30 тисяч звернень у контакт-центрі, наші оператори на телефонних гарячих лініях та у соцмережах перевантажені, тому не всі ви можете нам оперативно додзвонитись». Про це ідеться у фейсбук-дописі пана Богдана за 29-те грудня.
Подібна ситуація й у інших компаніях. Представники книгарні «Є» після сплеску попиту на книги опублікували публічне звернення. Як зазначається, у інтернет-магазиніі «збільшили технічні потужності, збільшили в рази кількість персоналу та перевели логістичний центр на цілодобову роботу».
У «Абабагаламага», як повідомляється на фейсбук-сторінці видавництва, замовлення довелося опрацьовувати «і вдень, і вночі».
«Що з моїм замовленням?». – найперше запитання у переліку чат-ботів видавництва «Наш формат». Тут відразу попереджають: «Наразі обробка замовлень займає більше часу, ніж зазвичай, тож сподіваємось на ваше розуміння і терпіння». У видавництві детально роз’яснюють, як придбати книжкина “ковыдну тисячу” та запрошують поповнювати бібліотеки військових.
Перші виплати є «єПідтримки» надійшли українцям 19 грудня 2021 року. За умовами державної програми, вакциновані українці протягом чотирьох місяців можуть витратити тисячу гривень. Вони можуть обирати з поміж квитків до театру, кінотеатру, відвідання концерту, спорту, купівлі книжок чи подорожі Україною.

