Фактичне скасування еконорм Євро 5 дозволило подолати паливну кризу, але разом с тим на ринок викинуто неймовірну кількість неякісного і тому небезпечного пального.
Вперше з початку війни Інститут споживчих експертиз провів дослідження бензину А-95.
Як виявилося, великий відсоток паливних ритейлерів попри миттєвий прибуток не ризикує зв’язуватися з “бодягою”.
Але ті, у кого репутації не було ніколи, відкрили “всі крани” і шахраюють більше, ніж раніше.
Зараз пара заправок можуть призвести до до повного виходу з ладу двигуна.
НОВИНИ, ТЕСТ-ДРАЙВИ, ОГЛЯДИ: ПІДПИСУЙТЕСЬ НА НАШ TELEGRAM-канал УКРАЇНА ЗА КЕРМОМ.
ВСЕ ПРО АВТО.
Перевірку пройшла значна частина всеукраїнських мереж (WOG, ОККО, ANP, PRIME, SOCAR, MARSHALL, БРСМ НАФТА), а також серйозні регіональні гравці (KLO, AVANTAGE 7, ZOG, BVS, NEFTEK, УКРПЕТРОЛЬ, RUR, ВЕСТА).
Для контрасту було відібрано зразки на поодиноких АЗС NPG, NG та двох “бочках”, у Києві та Дніпрі.
Через дуже низьку ціну у них немає нестачі в покупцях, тож їхнім клієнтам буде цікаво дізнатися, що ж вони насправді заливають у баки.
За результатами перевірки, бензин А-95 не відповідав ДСТУ у мережах “БРСМ-нафта”, Marshal, “Мотто”, NPG, “Укрпетроль”, “РУР2, “Веста2 і безіменних “бочках”.
У Marshall, “Веста”, NPG та “Укрпетроль” октанове число виявилося набагато нижчим від необхідного – від 92 до 93 одиниць – це чіткий маркер саморобного пального, виготовленого в кустарних умовах.
“Рекордсменами” за низьким октановим числом стали АЗС RUR у Кіровоградській області – 78,8 одиниць і “бочка” у Києві – 85,8 одиниці.
Крім цього, у зразку бензину мережі “БРСМ Нафта” було виявлено більш ніж у 27-м разів перевищення допустимого рівня сірки (277 мг/кг за норми не більше 10) та у 64-ри рази — у зразку “Укрпетроль”.
Але найбільшою проблемою, як зазначають експерти, виявився вміст бензолу — дворазове і більше перевищення допустимого рівня цієї токсичної речовини виявлено абсолютно у всіх аутсайдерів.
Зокрема зразок бензину А-95, який було придбано на АЗС мережі RUR, встановив абсолютний “рекорд” за весь час досліджень – 10,2%, що у десять разів більше від граничної норми.
АЗС (дослідження по ДСТУ 7687:2015).
Октанове число (дослід.
метод) (норматив – не менш 95 од.).
Вміст сірки, (норматив не більше 10 мг/кг).
Об’ємна частка ароматичних вуглеводнів (в %, не більш 35).
Об’ємна частка бензолу (в %, не більш 1.0).
AVANTAGE 7.
БРСМ НАФТА.
БОЧКА 1 (КИЇВ).
БОЧКА 2 (ДНІПРО).
“У той час, поки лідери ринку по всіх закутках Європи контрактують обсяги нормального пального, “бодяжники” користуються складною ситуацією і заробляють надприбутки на здоров’ї людей та бюджетах автовласників”, – зазначили в ІСЕ.