Оголошено номінантів на премію «Кіноколо-2022»
Оголошено номінантів на премію «Кіноколо-2022»

Оголошено номінантів на премію «Кіноколо-2022»

Переможців оголосять на церемонії нагородження у день відкриття фестивалю «Київський тиждень критики» 20 жовтня.

Лідерами за кількістю номінацій на 5-ту Національну премію кінокритиків «Кіноколо» стали стрічки «Памфір» Дмитра Сухолиткого-Собчука, «Клондайк» Марини Ер Горбач, «Бачення метелика» Максима Наконечного та «Відблиск» Валентина Васяновича. Про це пише видання «Свідомі».

«Памфір» (6 номінацій) — це історія про хорошого сім’янина, якому доводиться звернути з чесного шляху заради своєї сім’ї. Сценарій стрічки розроблено в міжнародних сценарних майстернях TorinoFilmLab (Script & Pitch) 2016 і MIDPOINT Intensive 2017. Проєкт було відібрано до Cinéfondation Residence Каннського міжнародного кінофестивалю. Фільм отримав фінансування від швейцарського фонду Visions Sud Est у розмірі 50 тисяч швейцарських франків (майже 1,4 млн грн), європейського фонду Hubert Bals Fund (53 тисячі євро), а також французького національного центру кіно CNC Aide aux cínemas du monde. Прем’єра стрічки відбулась у травні 2022 року в рамках програми «Двотижневик режисерів» Каннського міжнародного кінофестивалю.

  • Читайте також: Дмитро Сухолиткий-Собчук – про зйомки «Памфіра», державне та іноземне фінансування й наслідки коронавірусної кризи

Події фільму «Клондайк» (5 номінацій) розгортаються у липні 2014 року на Донбасі. Молоде подружжя готується стати батьками. Попри постійні сварки, чоловік і брат дружини прагнуть одного — евакуювати вагітну жінку. Та вона відмовляється їхати навіть коли село захоплюють озброєні угруповання. Тим часом у небі над ними збивають цивільний літак рейсу MH17. Фільм цьогоріч змагатиметься за номінацію на «Оскар» від України. 

Світова прем'єра фільму відбулась в рамках програми World Cinema Dramatic Competition міжнародного кінофестивалю Sundance. Картина «Клондайк» стала першою українською ігровою стрічкою в конкурсі цього фестивалю. Фільм нагородили за режисерську роботу.

Стрічка отримала Гран-прі на 48-му Seattle International Film Festival у США, а також драма «Клондайк» отримала приз глядацьких симпатій та приз екуменічного журі секції Panorama на Берлінале-2022.

«Бачення метелика» (5 номінацій) — це сюрреалістична історія про жінку-воїна, яка не хоче бути жертвою. Після звільнення з ворожого полону аеророзвідниця Ліля намагається повернутися до свого мирного життя в Україні. Біль і травма через пережите повсякчас виринають на поверхню, та щось всередині неї не дозволяє забути, чому вона мусить жити далі. У 2022 фільм отримав нагороду Найкращий фільм конкурсної програми «Паралелі та зустрічі» — Фестиваль європейського кіно в Паличі, Сербія.

«Відблиск» (4 номінації) розповідає про українського хірурга Сергія, якого російські військові взяли в полон на Донбасі. У полоні він стає свідком жахливих сцен принижень, насильства та байдужості до людського життя. Після звільнення він повертається додому й намагається знайти мету в житті, відновлюючи відносини з дочкою і колишньою дружиною. Сергій вчиться знову бути людиною, бути батьком і допомагати дочці, яка потребує його любові і підтримки. Це перший власне український фільм, який потрапив в основну програму Венеційського кінофестивалю та був номінований на здобуття «Золотого лева».

Номінанти в категорії Найкращий короткометражний ігровий фільм:

  • «Джордан'96», реж. Катерина Лесик;
  • «Згасаюче світло», реж. Іван Орленко;
  • «Лалібела», реж. Анна Морозова;
  • «Ти в порядку?», реж. Наталка Ворожбит.

Найкращий документальний фільм

  • «Літургія протитанкових перешкод», реж. Дмитро Сухолиткий-Собчук;
  • «Нескінченність за Флоріаном», реж. Олексій Радинський;
  • «Терикони», реж. Тарас Томенко;
  • «Щоденник нареченої Христа», реж. Марта Смеречинська.

Найкращий анімаційний фільм:

  • «Гибкий Чаплинъ: Аспект», реж. Оксана Курмаз;
  • «Дивні — Ходять лісом», реж. Роман Дзвонковський;
  • «Ми, Європа», реж. Марина Степанська;
  • «Про Ігната-ї*аната: то не казка, а бувальщина...», реж. Устин Данчук, Андрій Польшин.

Відкриття року:

  • «Бачення метелика», реж. Максим Наконечний;
  • «Памфір», реж. Дмитро Сухолиткий-Собчук;
  • «Снайпер. Білий Ворон», реж. Мар'ян Бушан;
  • «Як там Катя?», реж. Крістіна Тинькевич.

Найкращий режисер/режисерка:

  • Валентин Васянович («Відблиск»);
  • Марина Ер Горбач («Клондайк»);
  • Максим Наконечний («Бачення метелика»);
  • Дмитро Сухолиткий-Собчук («Памфір»);
  • Ірина Цілик («Я і Фелікс»).

Найкращий актор:

  • Юрій Іздрик — «Я і Фелікс», реж. Ірина Цілик;
  • Роман Луцький — «Відблиск», реж. Валентин Васянович;
  • Сергій Шадрін — «Клондайк», реж. Марина Ер Горбач;
  • Олександр Яцентюк — «Памфір», реж. Дмитро Сухолиткий-Собчук.

Найкраща акторка:

  • Ріта Бурковська — «Бачення метелика», реж. Максим Наконечний;
  • Анастасія Карпенко — «Як там Катя?», реж. Крістіна Тинькевич;
  • Соломія Кирилова — «Памфір», реж. Дмитро Сухолиткий-Собчук;
  • Оксана Черкашина — «Клондайк», реж. Марина Ер Горбач.

Найкращий сценарій фільму:

  • Валентин Васянович — «Відблиск»;
  • Марина Ер Горбач — «Клондайк»;
  • Максим Наконечний, Ірина Цілик — «Бачення метелика»;
  • Дмитро Сухолиткий-Собчук — «Памфір».

За досягнення:

  • Дарія Бадьйор за серію статей Why We Need a Post-Colonial Lens to Look at Ukraine and Russia; Selbstkritik vergeblich gesucht: Die leidige Rolle der russischen Intellektuellen; Cannes Film Festival: We need to talk about the influence of Russian culture;
  • Станіслав Битюцький, Альона Пензій, Олександр Телюк за цикл показів «Дивне, химерне, фантастичне»;
  • Микита Лиськов за телеграм-канал «АнімаціЯ» та серію робіт Putler kaput!;
  • Сергій Тримбач за книги «Іван Миколайчук. Містерії долі», «Богдан Ступка. Метаморфози».

Переможців оголосять у день відкриття Шостого фестивалю «Київський тиждень критики» 20 жовтня. 

Раніше Київський тиждень критики оголосив учасників програми «Українські Ґала-прем’єри»: це три фільми, які репрезентували український кінематограф у світі, але досі не були продемонстровані в Україні.

Теги по теме
украинское кино
Источник материала
Поделиться сюжетом