Кореспонденти hromadske підготували репортаж про те, які можливості запропонували мешканцям Києва пункти для обігріву та допомоги на випадок відключення електроенергії.
Як ідеться в репортажі, труднощі починаються вже на етапі пошуку таких локацій. Скороистатися електронною картою на час відключень не можна. Крім того, не всі заявлені пункти де-факто працюють, і на вулицях не передбачено позначок для орієнтації. «Рішенням, яке розв’язало б цю проблему, могла би стати інтеграція мапи «Пунктів незламності» в Google Maps. Це дало би змогу в разі наступного блекауту не тільки оперативно знайти найближчий пункт, але й зʼясувати, як до нього найшвидше дістатися», — пише журналіст Олександр Хоменко.
Основне завдання, яке справді розв'язують «Пункти незламності», — це доступ до тепла й електрики, але намети ДСНС не настільки великі, щоб умістити до 500 осіб. USB-портів для значної кількості людей виявилося замало, крім того, вони не передбачають якісного вирішення проблеми. Наприклад, на станції метро «Нивки» ці точки дають дуже малий струм. Як ідеться в матеріалі, тут можна було дві години очікувати в черзі і ще півтори години – доки підзарядиться телефон.
Роботу Київської міської адміністрації щодо організації пунктів допомоги вже розкритикував президент Володимир Зеленський. «По всій країні розгорнуті "Пункти незламності", але знаємо, що на жаль, не у всіх містах місцева влада попрацювала якісно, зокрема багато скарг у Києві. Фактично з нормальним забезпеченням лише пункти, які розгорнути на базі ДСНС та на столичному вокзалі, а іншим пунктам ще, м'яко кажучи, потрібно працювати», — сказав під час свого звернення президент.
На фото: намет «Пункту незламності», розташований на вулиці Василя Липківського в Соломʼянському районі Києва