У Метінвесті розповіли про неготовність польської інфраструктури до обсягів українського експорту
У Метінвесті розповіли про неготовність польської інфраструктури до обсягів українського експорту

У Метінвесті розповіли про неготовність польської інфраструктури до обсягів українського експорту

Польща могла б отримати значні додаткові обсяги експорту за рахунок перевалки українських вантажів, які втратили доступ до портової інфраструктури в Чорному морі. Однак цього не сталося через непідготовленість інфраструктури: країні не вистачає потужностей для оброблення вантажів як на кордоні, так і в портах, а сама інфраструктура розрахована на імпорт, а не на експорт. Про це розповів комерційний директор Метінвесту Дмитро Ніколаєнко в інтерв’ю провідному польському бізнес-виданню WNP.PL.

«Польща могла б отримати 70 мільйонів тонн експорту на рік, які українські порти втратили через війну. Але загальний обсяг експорту через польські порти не збільшився, і навіть скоротився на 1% через непідготовленість інфраструктури: не вистачає потужностей для оброблення вантажів як на кордоні, так і в портах, а сама інфраструктура розрахована на імпорт, а не на експорт», - пояснив Ніколаєнко.

Він розповів, що через блокаду Чорного та Азовського морів компанія Метінвест почала шукати нові види транспорту для експорту, але наразі альтернативні маршрути є дуже складними.

«Наразі є два маршрути. Перший — до північних портів Польщі, другий — до південних портів Румунії. Можна також скористатися хорватськими портами, але їхня потужність набагато слабша, ніж у портів в Україні, і всі логістичні питання стають набагато складнішими», - каже Ніколаєнко.

Він пояснює: в Україні широка залізнична колія, а в Європі — вузька. Це відбивається не лише на перевантаженні, але й на зберіганні продукції. Ба більше: коли такі вантажі, як окатки або залізорудний концентрат, перевантажують грейфери, в продукцію можуть потрапити домішки, а очищення — дорогий процес. Через це лише у 2022 році Метінвест втратив понад 19 мільйонів доларів, каже Ніколаєнко.

«Маршрут через Польщу тягне за собою серйозні логістичні труднощі для нас. Минулої зими складські приміщення в польських портах були заповнені вугіллям, і завантажити нашу продукцію було неможливо. Є також проблеми зі швидкістю руху товарів - вона вдвічі менша за ту, до якої ми звикли в Україні», - наголосив він.

Раніше Польща закликала ЄС допомогти збільшити пропускну спроможність портів, щоб збільшити поставки українського зерна через Балтійське море.

Теги по теме
экспорт
Источник материала
loader
loader